בקצרה - 12: טאיקה וואטיטי צוחק על נאצים, ויש תאריך לעונה הרביעית של "סמוך על סול"

התחלתי להריץ את "בקצרה" כתמצות של חדשות קולנוע וטלוויזיה מהשבוע החולף, אבל זה נהפך למעין טור דעה שבועי שלי על נושאים שונים. אך כעת, אחזור לסורי. אז הינה, כמה חדשות מהימים האחרונים. חלקן מעניינות, אפילו מאד. בכל זאת, לא בכל יום שומעים על זה שטאיקה וואטיטי עושה סאטירה על מלחמת העולם השנייה. ואחרי ההמתנה המייגעת, יש גם תאריך עלייה לשידור של "סמוך על סול".
בסוף השבוע האחרון, החל שלב הצילומים של "Jojo Rabbit". הסרט נכתב ומבוים על ידי טאיקה וואטיטי ("תור: העולם האפל"), ומככבים בו המועמדת לפרס גלובוס הזהב סקרלט ג'והנסון (האלמנה השחורה בסרטי היקום הקולנועי של Marvel), זוכה פרס האוסקר סאם רוקוול ("שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"), רבל וילסון ("פיץ' פרפקט"), האנונימית יחסית תומס מקנזי, ורומן גריפין בבכורתו הקולנועית. וואטיטי מביא את סגנון ההומור הייחודי שלו לסאטירה על מלחמת העולם השנייה, שבמרכזה עומד ילד גרמני מגושם בגילומו של גריפין. את הילד מגדלת כאם חד-הורית דמותה של ג'והנסון, וחברו היחיד הוא דמיוני ובדמותו של היטלר בגילומו של וואטיטי עצמו. הפטריוטיזם הנאיבי של וואטיטי נבדק כאשר הוא פוגש בנערה צעירה אותה מגלמת מקנזי, שמעלה על קצה את השקפת עולמו ומאלצת אותו להתמודד עם פחדיו הגדולים ביותר.

"אני מתלהב להתחיל לצלם את הסאטירה האנטי-מלחמתית שלי", וואטיטי סיפר בהתרגשות לעיתונות עם ההכרזה על תחילתו של שלב הצילומים. "קיבצנו צוות שחקנים מדהים, ואני לא יכול להיות יותר נרגש מסוף סוף ללעוג לנאצים ולאמונותיהם. הסרט הזה הולך לעצבן המון גזענים, וזה עושה אותי מאד שמח", הוא עוד הוסיף. "טאיקה הוא מאסטר בלהביא כנות ואנושות אל פני השטח בכל סיפור, כל זאת תוך כדי שהוא מאפשר לנו לצחוק. לא היינו יכולים להיותם מאושרים יותר להצטרף אליו במסע המופלא של 'Jojo Rabbit'", אמרו בשמחה נשיאי החברה המפיקה. לסרט עוד אין תאריך יציאה לאקרנים, אך ניתן לשער כי הוא יגיע למרקע בסוף 2019 לערך.

אחרי הגאוניות שוואטיטי הצליח להפגין ב-"What We Do in the Shadows" וב-"Hunt for the Wilderpeople", וכמובן שלאחר הצלחתו חסרת התקדים עם "תור: ראגנארוק", פרויקט שכזה נשמע מעניין במיוחד. כמו ביצירותיו הקודמות, נראה כי גם כאן וואטיטי לא יחסוך בביקורת. לנו נותר רק לחכות, ונקווה שכמה שפחות.

אגב וואטיטי, ג'וליאן דניסון, שכיכב בסרטו "Hunt for the Wilderpeople" ולאחרונה הופיע ב"דדפול 2", לוהק לתפקיד ראשי בסרט "גודזילה נגד קונג". טוב, זה נשמע... מעניין. כנראה שבדיוק כמו שחששנו, ההתמקדות בסרט תחוג סביב בני האדם. כן, כי אנחנו רוצים לשמוע על איזושהי דרמה משפחתית ולא באנו כדי לראות את שתי המפלצות נלחמו זו בזו עד זוב דם. מפגש הענקים עתיד להגיע ב-2020, אך עוד קודם לכן נזכה לראות בשנה הבאה את "גודזילה: מלך המפלצות".

ואם כבר התעסקנו ביקומים קולנועיים, אז מה עם היקום הקולנועי של Sony? כן, יש דבר כזה. החברה, כידוע, היא בעלת הזכויות על דמותו של ספיידרמן, ולאחר ההסכם עם Marvel היא החליטה לצאת בהפקת סרטים על דמויות משנה. זה יתחיל עם "ונום" באוקטובר, וזה היה אמור להימשך עם "Silver & Black" בשנה הבאה. אמור זו מילת המפתח. שלשום, המפיצה מחקה את הסרט מלוח הזמנים שלה והשאירה את עתידו כלוט בערפל. ככל הנראה, מדובר בביטול. זה עוד לא רשמי, אבל כנראה שגם התכניות לשאר הדמויות נגוזו. וטוב שכך, כי יצירת יקום קולנועי בהתבסס על דמויות משנה זה לא רעיון חכם במיוחד. וזה גם לא ממש מעניין מישהו.

אבל ביקום קולנועי אחר שדווקא כן מעניין, זכינו לחדשות על "וונדר וומן 2". שלב הצילומים צריך להתחיל כבר בשבועות הקרובים, וזאת למרות שישנם רק חמישה ליהוקים עבור הסרט ודבר לא ידוע עליו לכלל הציבור. אבל עכשיו, זכינו לנחמה. השמועות הארוכות על זמן התרחשות העלילה אושרו, כשהתפרסם לוגו רשמי כ-"WW84". כלומר, העלילה תתרחש ב-1984. נראה לאן ייקחו את זה, יש לנו לא מעט זמן לחכות. הסרט ייצא לאקרנים ב-1 בנובמבר 2019.

ולסיום, החדשות הטובות ביותר. זוכרים את הפלונטר של "סמוך על סול"? טוב, הוא נגמר, כי "AMC" הכריזה על עלייתה של העונה הרביעית, ב-6 באוגוסט. ההתרגשות בשיאה, באמת. לחדשות נוספות, עקבו אחרינו בפייסבוק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.