סיקור: "Operation Warcade"

ילדי שנות ה-80 ושנות ה-90, יש פה משחק במיוחד בשבילכם! "Operation Warcade" הוא משחק ארקייד קלסי, המחזיר אותנו לימים הטובים של משחקי הארקייד בטוקיו פארקס, לאלו מבנינו שבילו את הילדות בשוטרים (Shooters) בסגנון "Virtua Cop" ו "House of the Dead".

וקודם, כמובן, נציין כי תודותינו נתונה ל"הד ארצי" על כך שסיפקו את העותק לסיקור.
תוצאת תמונה עבור ‪Operation Warcade‬‏
המשחק בנוי כמתחם ארקייד צבעוני, מסביב נראות מספר דמויות המשחקות במגוון משחקים, כאשר לפניכם נמצא בכבודו ובעצמו המשחק שלנו, "Operation Warcade". במשחק ניתן לשחק ב-3 אופנים שונים, באמצעות הג'ויסטיק, באמצעות זוג המושן קונטרולרס (Move Motion Contorllers) ובאמצעות
האיים קונטרולר (Aim Controller). אישית, אני מצאתי את מרב ההנאה באמצעות האיים קונטרולר. מדובר במשחק בגוף ראשון, חסר עלילה, המורכב ממספר משימות במספר לוקיישנים שונים, כגון מדבריות, בסיסים צבאיים, אזורים טרופיים ועוד. אכן, כמו שציינתי המשחק עצמו מדמה אדם המשחק מתוך מתחם ארקייד ולכן, הדמות אשר אותה מגלמים היא למעשה אדם המשחק במתחם ארקייד.

כל משימה נפתחת בתנועה לאורך השטח במין רכב נוסע, כאשר אויבים צצים מכל מיני כיוונים ויורים מכל עבר. במהלך המשימה ניתן לדלג בין עמדות שונות, כגון מטוס, רכב משוריין, צניחה ועוד. ישנם מספר כלי נשק, ובניהם עוזי, שוטגאן, מאשין גאן, סכין ואף חץ וקשת, כשבכל שלב ניתן להשיג תחמושת שונה ורימוני יד. בכל משימה ניתן להשיג "כוכבים" שלמעשה הם מקבילים לנקודות. באמצעות הכוכבים, ניתן

לשפר כלי נשק ואף להשיג עוד כלי נשק חדשים.

האויבים עצמם לא מאתגרים כלל, ניתן "לרסס" אותם עם כלי הנשק ומספיקה פגיעה אחת בלבד כדי לנטרלם. האתגר האמיתי במשחק הוא השגת האצ'יבמנטס (Achievements), הדרושים לשם פתיחת השלבים והמשימות הבאות. בין האצ'יבמנטס נכללים, לדוגמה: חיסול של מעל 60 אויבים, חיסול של מעל 7 אויבים תוך כדי צניחה, ועוד. כמו כן, כמו במשחקי סוני 4 רבים, ישנם טרופ'יס (Trophies), שגם אותם אפשר להשיג תוך כדי התקדמות במשחק.


התחמושת היא אינסופית, אין צורך בטעינת הנשק, דבר אשר מאוד מקל על המשחק והופך אותו למעט משעמם לעתים מפני שהוא חסר קושי ברובד הנ"ל והן מבחינת האויבים. בין סוגי האויבים ניתן למצוא רכבים משוריינים, מסוקים, ולוחמי קומבט מיומנים אשר מנסים לדקור אתכם עם סכין. לוחמי הקומבט הם אויבים מאתגרים יותר, המגיחים משום מקום, מאין סקאר ג'אמפ במובן מסוים, בעיקר עם משקפי ה-VR.


בנוסף, קיימות מספר אתנחתות ודברים ייחודיים. כאשר "מתקרבים" ואף כביכול "נכנסים" לתוך המסך התצוגה הופכת למפוקסלת המדמה את פנים הטלוויזיה. כמו כן, ישנן דמויות המתכנסות מאחוריך בזמן המשחק וניתן לדחוף אותן על הרצפה באופן מאוד משעשע.


לסיכום, "Operation Warcade" הוא משחק מהנה ולא מסובך המיועד למי שמחפש משחק קליל, כיפי וחסר עלילה להעברת הזמן. הגרפיקה מזכירה ומדמה משחקי ארקייד קלסיים ולכן אין לצפות ליותר מדי בעניינה. אני, באופן אישי, התחברתי למשחק ומצאתי בו לא מעט רגעי הנאה. אמנם לא אותגרתי, אבל כן מאד נהניתי.


לחדשות נוספות, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.