בקצרה - 15: הנרי קאביל עוזב את דמותו של סופרמן, אבל מייקל בי. ג'ורדן עלול להיות מלוהק במקומו

כאילו נועד להיכשל כבר מאז לידתו, היקום הקולנועי של DC מסרב להפסיק עם סיפוק כותרות חדשות בעייתיות ומרעישות. אף על פי הכיוון החיובי אליו החלו לצעוד ב-.Warner Bros, שניכר בעיקר לאחר התערוכה בכנס "Comic-Con" האחרון - שוב חוזר הניגון, והפעם בצורה צורמת במיוחד.
תוצאת תמונה עבור ‪henry cavill leave superman‬‏
בניגוד ליקום הקולנועי של Marvel, שרץ על גבי המרקע כבר במשך עשר שנים ומונה בו כעשרים סרטי קולנוע, המתחרה עוד נמצאת בחיתוליה. אבן הפינה ליקום הקולנועי הונחה רק ב-2013, עם "איש הפלדה", בו זאק סניידר הציג לעולם את הדרך בה הוא רואה את דמותו של סופרמן. כאילו היה זה נצח, שלוש שנים נוספות נדרשו עבור הפרק הבא בסדרה - "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", ב-2016. גם "יחידת המתאבדים" הגיע באותה השנה, ובזו הבאה עוד שניים - "וונדר וומן" ו"ליגת הצדק". ואחר אחר השני, כמו תקליט שבור, הם פיצלו את קהילת מבקרי הקולנוע ואת קהל הצופים בוויכוחים אינסופיים על איכותם. אך אנחנו לא כאן כדי להתפרק על העבר, אלא כדי להסתכל אל עבר העתיד.

תפקידו של בן אפלק כבאטמן עומד כלוט בערפל כבר במשך זמן רב, אך נפילתו האחרונה לאלכוהול קבעה באופן סופי כי לא ימשיך בתפקיד. וגל גדות, על אף חובתינו הלאומית לגאוותה ולהערצתה, מבוגרת וקרובה גם כן לסיום דרכה. דווקא הנרי קאביל, כסמל הבלתי מעורער של היקום הקולנועי, היה די בטוח בכיסאו. אך כעת, כמו לשאר - הגיע הסוף.

קאביל ו-.Warner Bros ניהלו משא ומתן בדבר הופעת אורח ב"שאזאם", אך העניין לא יצא לפועל בעקבות התנגשויות בלוחות הזמנים. מאחר והמפיצה ממילא אינה מתכננת להפיק סרט בכיכוב דמותו של סופרמן בשנים הקרובות בכלל, שני הצדדים החליטו לסיים את ההתקשרות ביניהם. קאביל, מצידו, מאוכזב מהתנהלותה האחרונה של המפיצה בענייני היקום הקולנועי, ועל כן בחר להתמקד בפרויקט אחר - "Witcher". עם זאת, אם וכאשר המפיצה תחליט לשוב אל הדמות, היא תעדיף ללהק לגילומה בכלל שחקן שחור.

שינויים שכאלו, ב"יצירת גיוון אתני", הפכו לפופולריים במיוחד בעולם הקומיקס בשנים האחרונות. בניגוד ל-Marvel, שאחראית, למשל, על ליהוק שחקן בן מיעוטים ממוצא מוסלמי לגילום דמות לבנה וגזענית, דווקא DC שמרה על חומרי המקור בכבוד. שינויים מסויימים עוד יכולים להתקבל, ואפילו בחיבוק, אבל דבר שכזה? סופרמן, מאז ומעולם, היה סמל לאמריקאיות פטריוטית ולבנה. אז למה, בשם האל, צריך להפוך אותו ל...? די, בואו נכיר בעובדות - זה מטומטם.

הנרי קאביל, לפחות בעיניי, הוא שחקן פנטסטי, ועשה חיל עם דמותו של סופרמן. אבל, כמובן, אפשר להתווכח על זה. ולא, אנחנו לא חייבים להסכים. דמות כמו של סופרמן, מורכבת ועמוקה, יכולה לזכות לאינספור טייקים שונים ובכל זאת להישאר מעניינת, ועל כך יעיד השוני בין הגרסאות השונות, ועל כן ליהוק מחדש יכול דווקא להוליד רק טוב. אבל זה, כמובן, בתנאי והוא לא חוטא ל... שטויות. במידה ומייקל בי. ג'ורדן אכן ילוהק לתפקיד, כפי שטוענים הדיווחים השונים, יהיה זה לא פחות מצעד פופוליסטי ומתחנף.

בסופו של דבר, נראה כי דבר לא ישנה את עצם העובדה. ובכל זאת, זה מקומם. עקבו אחרינו בפייסבוק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.