סך קנסות של מעל מיליון דולר למנהלים ב-Ubisoft שסחרו בעזרת מידע פנימי שהיה להם על החברה

מאת: לידור אטיאס

לפני כחודש פרסמנו כאן מקרה בעייתי מאוד בעולם הגיימינג - מספר מנהלים ב-Ubisoft ניצלו מידע פנימי שהיה בידיהם על כך ש-Watch Dogs 2 ו-The Crew עתידים להידחות ומכרו בעקבותו את המניות שלהם בחברה. מובן כי הדחיות הובילו לירידה משמעותית בערך המנייה, כך שהקונים למעשה נפלו קורבן, לכאורה, למעשה של מרמה. כעת הגיע שעת הענישה.

בסך הכל, מדובר ב-5 מנהלים שונים בחברה, כאשר כל אחד ואחד מהם נקנס באופן שונה לחלוטין עם הבדלים גבוהים מאוד בין הקנסות השונים, אשר, כאמור, מצטברים יחדיו לסכום של מעל מיליון דולר.

נכון לכתיבת שורות אלו, Ubisoft ניצבת לצד מנהליה (על אף שהיא עצמה לא מעורבת מבחינה משפטית בכל התהליך) וטוענת כי לא נעשתה כאן שום עוולה כזו או אחרת על ידי המנהלים.

יתרה מכך, Ubisoft תקפה את החברה שמהווה את הרגולטור לשווקים הפיננסיים בצרפת (ה-AMF) בטענה כי אותו רגולטור לא באמת מבין את הליך פיתוח משחקי וידאו - על אף שמספר קבוצות מעורבות בפיתוח, אך ורק מנכ"ל החברה (במקרה הנידון - ייבס גילמוט) יכול היה לדעת ולהחליט דבר שכזה (דחייה של משחק), כך שהעובדים הללו לא באמת יכלו לדעת שהמשחקים הללו ידחו ובוודאי שלא היה בידם שום מידע פנימי על כך.

באשר לחלוקת הקנסות עצמם - להלן תוכלו למצוא את רשימת הקנסות המלאה מחולקת לפי רשימת שמות. מתוך הרשימה, ה-4 אשר ספגו את 4 הקנסות הגבוהים ביותר מתכוונים לערער ואילו זה שנמצא בתחתיתה עם קנס קטן ביחס לקנסות הגדולים יותר, איננו מתכוון לערער על ההחלטה נגדו (דמיאן מורט).

1. יאניס מלאט - קנס של 700,000 יורו (כ-2.8 מיליון שקלים)
2. כריסטין בורגס - קנס של 200,000 יורו (כ-809.1 אלף שקלים)
3. פרנסיס בייה - קנס של 200,000 יורו (כ-809.1 אלף שקלים)
4. אוליבייה פאריס - קנס של 100,000 יורו (כ-404.5 אלף שקלים)
5. דמיאן מורט - קנס של 15,000 יורו (כ-60.6 אלף שקלים)

מה דעתכם על זה? האם אתם חושבים שהמנהלים צודקים או שהקנסות הללו ראויים על העבירות שלכאורה נעשו כאן? ספרו לנו מה דעתכם ואל תשכחו להישאר מעודכנים עם לייק בעמוד הפייסבוק שלנו.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.