השבוע שהיה: סיכום כל הטריילרים של השבוע האחרון

מאת: נהוראי כחלון

עזבו את ה"פרישה" המדוברת והמתוקשרת של PewDiePie (ברצינות, מישהו באמת חשב שהוא יפרוש מעשייה ויימחק את הערוץ?), סרט חדש של "מלחמת הכוכבים" יוצא לאקרנים בשבוע הבא. רבבות ינהרו לבתי הקולנוע לצפות בו בהמוניהם, ועל כן אף חברת הפצה לא תרשה לעצמה לפספס את ההזדמנות שבהקרנת הטריילרים לסרטיה בסמוך. בזכות כך, זכינו השבוע ללא מעט טריילרים.

ראשון לזכות אותנו היה "שומרי הגלקסיה 2", הנחשב, בעיניי רבים (אם לא כולם), לסרט המצופה ביותר של 2017. היישר מכנס "קומיק-קון" הברזילאי (כן, ישנם עוד כנסי "קומיק-קון" מלבד זה המתרחש ביולי בסן דייגו), ג'יימס גאן, הבמאי והתסריטאי, חשף לעיניי העולם, לאחר ציפייה ממושכת ומורטת עצבים, את הטריילר הראשון לסרט.

הוא לא חשף לנו דבר מה בנוגע לעלילה הצפויה, והיה קצר יחסית, אך העניק לנו חשיפה ראשונה לדמותה של מנטיס. כמצופה, ולאחר ההצצה ששוחררה כבר לפני כחודש, הטריילר היה גדוש בהומור מבריק, וגם בלא מעט אפקטים מרהיבים ושובי עיניים.
מיד אחר כך, שני ומצופה לא פחות, הגיע אלינו "המומיה". הסרט, בכיכובו של טום קרוז ("משימה בלתי אפשרית") כאיש הפעלולים ובכיכובה של סופיה בוטלה ("קינגסמן: השירות החשאי" ו"סטארטרק: אל האינסוף") כעטופת התכריכים, עתיד לפתוח את תכניתם של אולפני יוניברסל ליקום קולנועי אשר יתמקד במפלצות ואלים.

הוא לא חשף דבר על העלילה הצפויה, ותחילתו, כמעט דקה שלמה, מועברת ללא דיבורים כלשהם, בשתיקה מוחלטת, אך הוא כן הצליח לגרום לעניין רב ולמתח אצל הצופה.
ביקום מקביל כלשהו (אם לא יותר), זיכיון סרטי "רובוטריקים" כבר הפסיק ונעלם מן העולם מיד לאחר הסרט הראשון (שכנראה הספקתם לשכוח, אך היה דווקא די טוב). עם זאת, ביקום שלנו הזיכיון ממשיך להניב סרטים נוספים שוב ושוב, כשכל אחד קובע שיא חדש של חולשה קולנועית בעיני רבים ומתעלה על קודמו באופן שבו הוא באמת גרוע. משום מה, אף על פי שאיש לא ביקש זאת, בשנה הבאה ייצא לאקרנים "רובוטריקים: האביר האחרון", סרט נוסף בזיכיון המייגע שגורם לתהות בנחיצותו בכל פעם מחדש.

לולא הייתי מודע לכך שמדובר בסרט "רובוטריקים", בבימויו של מייקל ביי, הייתי משתכנע בוודאי לצפות בסרט, כי קשה להתעלם מכך, וחייבים לומר זאת - הטריילר, למרות הכל, נראה פשוט טוב. פס הקול יפהפה, האפקטים מרהיבים, הקריינות מהפנטת והמתח עוצר נשימה; וכן, אני מדבר על סרט "רובוטריקים". הסרט עצמו ככל הנראה יהיה זוועה ויגרום לכולנו למרר בבכי לאחר שהוא יהפוך לשובר קופות ויוכרז לו המשך, אך לבינתיים ניתן להתענג על טריילר לא רע בכלל.
אני לא חובב מושבע של היקום הקולנועי של Marvel, כך שלא התלהבתי בעת הוכרז כי דמותו של ספיידרמן תאותחל לתוך עולמם של "הנוקמים". אבל הנה, זה קורה. עם 27 שחקנים, אשר 4 מתוכם מיועדים לשחק נבלים, ולאחר הופעה מאולצת ובינונית ב"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", אין לי ציפיות כלשהן ל"ספיידרמן: חזרה הביתה".

הטריילר, בדיוק כמו שציפיתי ממנו להיות, הוא פשוט גרוע. ההייפ העצום אותו יצרו מעריצי Marvel ותגובותיהם הנלהבות לא מצליחים להסתיר את האמת - עריכה לא טובה, עומס וחוסר טעם. אבל כנראה שבדרכים כלשהן זה עובד, מפני שכבר הספיקו להכריז על צאתו של סרט המשך (יולי 2019, אם שאלתם). שוב, זוהי רק דעתי, ויש הרבה מאוד מעריצים שאהבו מאוד הטריילר.
כש-Fox הודיעה על כוונתה לאתחל את סרטי "כוכב הקופים", אבן דרך היסטורית בתעשיית המדע הבדיוני הקולנועית, גבות רבות הורמו. אך בדרכים כאלה ואחרות, "כוכב הקופים: המרד" ו"כוכב הקופים: השחר" הפכו לשניים מהסרטים הטובים ביותר של העשור האחרון, בזכות תסריטים גאוניים, משחק משובח ו-וויזואליה שובת עיניים. בקיץ הקרוב, יגיע הסרט הבא בסדרה - כוכב הקופים: המלחמה".

נראה כי היה שווה לצפות כל כך הרבה לטריילר, שכן הוא מצליח לגרום ללסת לפעור. כפי שתוכלו לקראות בכתבה המורחבת שלנו כאן, מדובר בטריילר עמוק, מהפנט ויפהפה.
ולקינוח, אחרון חביב, על אף שהוא קצת מעבר לתחום של שבוע, "The Belko Experiment", סרט קטנטן פרי עיטו של ג'יימס גאן (לא זכה לשם בעברית, מיד תבינו מדוע). אין צורך להרחיב עליו במילים, שכן צפייה בטריילר שלו תספיק, אך אזהיר אתכם מראש שלא לפתח כלפיו ציפיות, שכן הוא לא יגיע ארצה.
ללא ספק, היה מדובר בהחלט בשבוע נהדר. לחדשות נוספות, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.