סיקור הבטא של Destiny 2

|מאת: תומר חסד|

עבור רוב האנשים, Destiny הראשון היה אכזבה ענקית. כמות התוכן שהגיעה עם המשחק הספיקה רק לכמה ימים בודדים ועלילת המשחק הייתה מלאת חורים במקרה הטוב. אבל מה השתנה ב-Destiny 2? האם הבטא שלו מרמזת על עתיד ורוד יותר?

על הנייר, נראה שדברים כן השתפרו, לפחות מבחינת העלילה. במשימה הראשונה שלכם בבטא אתם נזרקים ישירות אל קרב הישרדות כאשר ה-Red Legion תוקף את ה-Tower (מדובר על העיגול הלבן שמעופף בשמיים). המשימה עצמה היא נחמדה אבל ניכר שהמשחק הפך להיות לינארי ודומה יותר למשחקי יריות אחרים בשוק דוגמת Titanfall 2 או Call of Duty.

לשמחתי הלינאריות לא ממשיכה במשימת סיפור הבאה אחריה. המשימה השנייה מחזירה אותנו לסגנון של המשחק המקורי. עולם די פתוח עם קו עלילה שמנחה אתכם לאורך כל המשימה, הבעיה היא שזה נדמה שהמשחק דומה מדי למשחק הראשון. לי ולחבר ששיחק איתי (שנינו העברנו בערך 100 שעות על המשחק המקורי) הייתה הרגשה שמדובר בהרחבה ולא במשחק חדש לגמרי. לכל המשחק הייתה בדיוק את אותה הרגשה, החל מאיך שהרובים יורים, דרך איך שהקרבות מתנהלים ועד למערכת ה-Hud, כן, אפילו זה.

ברור שאנשים שאהבו את המשחק הראשון יאהבו את העובדה שמשחק ההמשך הולך באותה דרך ולא משנה הרבה. אבל, מי שלא אהב את המשחק הראשון ואפילו התאכזב ממנו (כמוני), ירגיש טעם מעט מר בפה. אחרי הכל Bungie הייתה מודעת לבעיות שהיו במשחק הראשון והיא לא שינתה הרבה (במעט שראינו) במשחק השני. המשחקיות והרובים עדיין לא ממש מספקים, העלילה עדיין לוקה בחסר ונראה שכמות התוכן לא השתנתה (אפילו מחלקה חדשה אין בכל הסיפור הזה). 

למרות שזה נשמע כאילו שנאתי כל חלק ב-2 Destiny, זה לא המקרה. המשחק כן היה מהנה וכן יכולתי ליהנות במידה כלשהי ממשימות הסיפור. אבל, אם נסתכל כמה שנים אחורה, גם הבטא של Destiny המקורי נראתה מבטיחה ובסוף קיבלנו משחק שבשביל להוציא ממנו הרבה תוכן היינו צריכים לקנות הרחבות בשווי של 100 דולר לערך. אז בסופו של דבר את אלמנט ה"סיפור" או משימות ה-Co-op אני אסכם בכך שהן נראות ומרגישות בדיוק כמו המשימות במשחק המקורי, לטוב ולרע.

מבחינת הנשקים הבטא הייתה די מגוונת מבחינת סוגי הנשקים (תתי מקלע, רובי צלפים ועוד) אבל מצומצמת בכל קטגוריה שלעצמה, או כמו שאומר הפתגם Wide as an Ocean but Peep as a Puddle.

כעת, אדבר גם על מצב המשחק מרובה המשתתפים שהיה זמין בבטא הזו לצורך התנסות הקהל הרחב שהשתתף בה.

בגלל שהבטא נתנה לנו גישה רק לשתי משימות סיפור, את רוב זמני העברתי במצב המשחק מרובה המשתתפים. אני לא אשקר, נהניתי מאוד, בעיקר בסוג המשחק שנקרא Control שהוא, אם נדבר לעניין, כמו Domination (ככה סוג המשחק הזה נקרא בכל משחק יריות אחר). בעקרון, מדובר בשלושה דגלים שאותם צריך לכבוש תוך כדי לחימה בקבוצה האויבת. הריגה או כיבוש דגל מזכה את השחקן ואת הקבוצה שלו בנקודה אחת. הקבוצה הראשונה שמגיעה ל-75 נקודות מנצחת (או הקבוצה שיש לה יותר נקודות מתי שנגמר הזמן).

סוג המשחק השני במצב המשחק מרובה המשתתפים הוא סוג משחק הרבה יותר תחרותי. מדובר ב-Search and Destroy שבו הקבוצה המתקיפה צריכה להטמין פצצה ולפוצץ אותה והקבוצה השנייה צריכה להרוג את כולם או לנטרל את הפצצה לאחר שהטמינו אותה. גם סוג משחק זה כיף אבל נמאס לאחר כמה סיבובים, במיוחד עקב העובדה שהבטא הציגה רק מפה אחת ומבחר מצומצם של נשקים. אבל בסופו של דבר, מצב המשחק מרובה המשתתפים הוא טוב ויכול להיות מהנה בין משימות סיפור או Raid.

לסיכום, הרבה אנשים שאהבו את Destiny המקורי כנראה שגם יאהבו את המשחק השני. הוא מספק הרגשה כמעט זהה למשחק הראשון ומרגיש כמעט זהה לאחיו הצעיר. אז מצד אחד, זה אחלה שהם לא שינו יותר מדי וגרמנו למעריצי הסדרה להתאכזב, אבל מצד שני זה חבל שהם לא שינו יותר, ונתנו לאנשים שלא אהבו את המשחק הראשון הזדמנות להיכנס לעולם הרחב הזה. עוד חשש שיש לי לגבי Destiny 2 הוא שההיסטוריה תחזור על עצמה ואנחנו נקבל משחק עם תוכן בסיס מצומצם מאוד ונצטרך לקנות את דרכנו למשחק עם תוכן מלא (תוכן הבסיס במשחק המקורי היה בדיחה, יכולתם לסיים הכל ביומיים או שלושה של משחק וזה הכל). צריך כמובן לקחת בחשבון שכל מה שראינו היה רק חלק מגרסה מוקדמת של המשחק ולא משקף את מה שהמשחק המלא יהיה. אז ההמלצה שלי היא לחכות לביקורות על המשחק המלא ורק אז להחליט אם אתם רוצים לקנות או לא.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.