סיקור המשחק Steep

מאת: מנהל קהילת Xbox Israel Community

לקחנו את Steep בגרסתו ל-Xbox One לסיקור באדיבות הד ארצי על מנת לחוות עליו דעה.
מי מכם שלא מכיר - Steep הוא משחק הסקי החדש מבית Ubisoft המציג חווית מירוצי ספורט אתגרי וסנובורד. המשחק זמין לכל הפלטפורמות החדשות, משמע ה-PC, ה-Xbox One וה-PS4. מה אנחנו חשבנו עליו? את התשובה תמצאו בסיקור.

ראשית, מומלץ לשחק את המשחק ביום קר של סערה כדי להיכנס לאווירה המתאימה והלך הרוח של המשחק אשר מתרחש כולו בנופים הקסומים והמושלגים של הרי האלפים הגבוהים המתנשאים לגובה של כ-5 קילומטרים מעל פני הים ואשר מכוסים בשלג תמידי. הרי האלפים מהווים מוקד משיכה לחובבי סקי רבים מכל רחבי העולם והוקמו בהם מספר אתרי סקי אקסטרים לתיירים ולכן הבחירה במיקום של הרי האלפים במשחק מהווה בחירה אותנטית המתאימה את עצמה לנוף הקפוא ולשלג העמוק אשר שורה במקום וכמובן אל הסכנות הבלתי נמנעות. מצד שני, הבחירה במיקום הזה גורמת לתחושת חזרה משמעותית מאוד בנוף, נוף שלא מתחדש או ממציא את עצמו מחדש וזה חבל מאוד.

המשחק ייקח אתכם לתחרויות אקסטרים בשלג בו אתם משחקים כגולש בודד אשר מצויד בסנובורד, מגלשיים, חליפת דאייה ומצנח רחיפה בהם תוכלו להשתמש כדי להגיע אל קו הסיום וזאת מבלי לרסק את העצמות בדרך באחד מן המקומות התלולים ביותר בעולם וכמובן להגיע בחתיכה אחת תוך כדי בצוע קפיצות, להטוטים ותרגילים כדי להרוויח כמה שיותר נקודות וכמובן מי שמגיע לתחתית עם הכי מעט נקודות - מפסיד. ישנן "מדליות" בנקודות מסוימות.

כמובן שיש מצבי משחק מהנים כמו מסלולים בהם תרחפו עם חליפת דאייה בהרים בזהירות מבלי להתנגש חלילה בהרים, בעצים או בכל מכשול אחר וככל שתרחפו יותר קרוב אליהם מבלי להתנגש וליפול תוכלו לזכות ביותר נקודות. המערכת יודעת לתגמל על מהירויות גבוהות מהרגיל במורד ההר ועל ביצוע מהלכים מרהיבים וככל שתסכנו את עצמכם תרוויחו יותר ניקוד ולהפך.

בניגוד למשחקי סקי אחרים בהם הייתם מתרסקים וצריכים להמתין בכדי לחזור לשלב, ב-Steep הקימה לתחייה מחדש היא מהירה יותר וגם אם נכשלתם לא קרה דבר, כי תוכלו לנסות שוב ושוב כדי לשפר את הניקוד העצמי בזריזות רבה וללא זמני המתנה כלל וכלל. תחושת הסיפוק מהתכונה הזו של המשחק היא לחלוטין אדירה בעיניי.
ובכל זאת, המשחק לא קל ודורש מיומנות, תרגול ולמידה עצמית, הן בנושא השליטה והן בטכניקות הדרושות כדי להתגבר על המהירויות העצומות שאפשר להגיע אליהן תוך סיכון עצמי מרבי וזאת תוך כדי בהייה בגרפיקה היוצאת מן הכלל של נופי הרי האלפים אשר יכולה בקלות להסיח לכם את הדעת ולהביא להתרסקות איומה. במהלך התקדמות המשחק תוכלו לבחור בין סנובורד, מגלשיים, חליפת דאייה או מצנח רחיפה אותו תרצו לפתוח במקרי חירום בכל שלב במשחק בכדי להאט את המהירות שלכם ולנסות לזהות בדרך מקומות בהם אפשר לבצע אתגרים שונים או סתם ליהנות מן הנוף הפסטורלי והמרהיב של המשחק.

Steep הוא לא עוד משחק ספורט וסקי רפטטיבי וחזרתי - הוא מתאים לשחקנים תחרותיים שלא מוותרים וגם לשחקנים שאוהבים להשתגע במשחק ללא גבולות תוך ביצוע מהלכים יצירתיים או לחילופין להסתכל ולהתפוצץ מצחוק כאשר תראו את החברים שלכם מתרסקים לאורך מורדות ההר (על אף שמדובר במוות). את החוויה שיש ל-Steep להציע לכם עוד לא פגשתי במשחקים אחרים דומים בז'אנר, לא באינטנסיביות שלה וגם לא בסיפוק מן ההצלחות האישיות באתגרי המשחק.

Steep גם בנוי למשחק חברתי במולטיפלייר, במקום לשחק עם המעבד השולט על הבוטים תוכלו לשחק עם שחקנים מקוונים אמיתיים אחרים, אשר יציבו לכם אתגרים או ישתתפו בהם ביחד אתכם. תוכלו גם לצלם או ללכוד קטעי וידאו מרהיבים ולשתף אותם בין רשימת החברים שלכם במשחק. למשחק יש גם חבילות הרחבה עתידיות מתוכננות כחלק מן ה-Season Pass אשר יעניק לכם תוכן נוסף כמו תלבושת שונות של אנשי סקי, 10,000 נקודות בונוס לקרדיט במשחק, כרטיסים להליקופטר, חבילת הרחבת חורפית הכוללת בתוכה מגלשת חורף ואתגרים חדשים כמו כנפי רקטה, אתגרי קפיצה, מהירות דאייה ועוד.

המשחק נותן לשחקן חופש ובחירה, שבה אתה יכול לבלות ימים שלמים רק מלשוטט במפה, ליצור שבילים משלך, לפתוח אזורים חדשים בירידות תלולות ובהתמודדות עם אירועים שונים אשר מעלים את הרמה ופותחים אתגרים חדשים מגודרים, או פשוט להירגע ולהתמקד בחקר וגילוי הסביבה והתחקות אחר עקבות שונים בכדי לגלות דברים חדשים במפה.
 לסיכום: Ubisoft יצרה משחק ספורט של מרוצי חורף מדהים למראה עם יסודות איתנים של עולם פתוח תוך כדי חקירה וחיפושים במפה, משחק מהנה ומאתגר שישאיר אתכם לשחק בו הרבה מאוד. אלא שאף שלמרות מגוון האירועים והאתגרים הקיימים במשחק קיימת תחושה כי הנוף חוזר על עצמו ולא מתחדש, יש רק 4 צורות לרדת במורדות ההר כשכל אחת מהן עלולה לשעמם אתכם אחרי רבע שעה, אין מירוצים בקנה מידה גדול או אפשרות להיפגש בדרך עם שחקנים רנדומליים לשחק איתם או נגדם אלא רק דרך הזמנת חברים, כאשר ניתן להזמין עד 3 מהם.

בסופו של דבר, האלפים של Steep הם מקום די מגניב להסתובב ולהיות בו עם החברים הקרובים שלכם ולהריץ צחוקים מאשר עם אנשים רנדומליים, כך שהחוסר באפשרות לשחק עם אנשים רנדומליים לפתע נהפך הרבה פחות משמעותי. ככל שתרדו יותר במורדות ההרים התלולים ותחשפו אירועים שונים הם יתחילו להיראות ולהרגיש דומה אחד למשנהו אבל האתגרים לא נעשים קלים יותר אלא לקשים ומאתגרים יותר.

כמו כן, המשחק עצמו נותן לכם המון דברים לעשות אבל אם אין לכם מספיק מוטיבציה לעשות אותם ההנאה ממנו עלולה להיפגע ולא תספק לכם את אותה ההנאה של התמכרות למשחק לה כנראה ציפיתם, זאת בגלל הקושי שבאתגרים וגם מפני שקשה מאוד לדייק במשחק ומפני שאם לוקחים אותו ברצינות יתר לא מדובר במשחק מהנה וקליל אלא במשחק אתגרי לכל דבר ועניין.

היכולות ללכת לאן שאתם רוצים, לעשות את מה שאתם רוצים ומתי שאתם רוצים הן כיף אחד גדול וזו המשמעות של עולם פתוח, אולם התמריץ לעשות זאת הוא לא גדול כפי שהייתם רוצים שהוא יהיה, למרות שבסופו של דבר Steep כן מציג דברים שלא קיימים במשחקי ספורט מושלגים אחרים. מעולם לא הייתה הזדמנות אמיתית כדי להביט לעבר ההרים המופלאים, לעצום את העיניים ולהתמקד בנקודה שאליה אתה רוצה ללכת וליצור סיפור משלך. הפסקול של Steep כולל בתוכו רשימת השמעה מסוג רוק כמו גם אפשרות "צ'יל אאוט", בין היתר אפשר להגדיר את רשימת ההשמעה שאתה בוחר לעצמך והמוזיקה תשקף את מה שאתה עושה במשחק כדי להכניס אותך לחוויה של Steep כמה שיותר. המשחק מומלץ לימי החורף הקרים והוא נועד להמשיך את המסורת של משחקי סנובורד איכותיים, הוא לא חף מתקלות אבל בהחלט מיוחד במינו.

ציון סופי: 7.5 מתוך 10

תודה רבה ל"הד ארצי" על סיפוק עותק הסקירה למשחק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.