Scoutible - הסוף לראיונות העבודה המודרניים כפי שאנחנו מכירים אותם? יכול מאוד להיות

מאת: רומן גבאי

חברת ההייטק Scoutible החליטה לקחת על עצמה משימה לא פשוטה - לעזור לעסקים להעסיק את המועמדים שלהם, על סמך היכולות הקוגניטיביות שלהם, ולא על סמך האינטואיציות שיש בראיונות עבודה בלבד.

בשביל לנסות לעמוד במשימה הזאת, Scoutible פיתחה משחק מובייל, שממבט ראשון נראה כמו משחק הרפתקאות/חידות טיפוסי, אך בפועל הוא עוצב כדי למדוד מגוון יכולות וכישורים קוגניטיביים אצל השחקן.

במשחק אתם משחקים בחורה שמוצאת את עצמה על אי בודד, ולא זוכרת איך היא הגיעה לשם. אתם מתהלכים באי, ומוצאים איש זקן, שמתחיל לחלק לכם משימות באזורים שונים של האי.

המשימות בודקות את מהירות התגובה(לקפץ בין הסלעים שבהר הגעש, כדי להגיע לקצה השני), זיהוי דפוסים(להתאים את הצבעים הנכונים לכל אחת מנהרות הלבה), זיכרון מרחבי(לזכור איפה נמצאות המלכודות המוסתרות ולהגיע ליעד מבלי ליפול בהן), זיכרון מספרי(לשנן רצף ספרות שמוצג רק למשך שניות בודדות) ועוד.

באופן לא מפתיע 3 מתוך 8 עובדי הסטארטאפ, כולל המנכ"לית, הם בעלי תארים בפסיכולוגיה. לכן זה ברור שכל אספקט אפשרי של המשחק בנוי כדי למדוד יכולת קוגניטיבית כזאת או אחרת.
אוקיי, שיחקנו ונהנינו. מה עכשיו? שלב הגיוס - אחרי ששיחקתם במשחק, נבנה לכם פרופיל קוגניטיבי אישי באופן אוטומטי. במקביל המעסיקים משתמשים במשחק כדי להבין אילו כישורים ספציפיים יש לעובדים המצטיינים שלהם. כאשר המעסיקים מבינים איזה פרופיל קוגניטיבי הם צריכים, המשחק יכול לקשר אותם למועמד האידאלי מבחינתם.

המשחק עצמו זמין לאנדרואיד ולאייפון בחינם. כדי להתחיל לשחק עליכם לסנכרן את המשחק עם חשבון ה-LinkedIn (רשת חברתית שמשמשת רבים לצורך חיפוש עובדים/משרות בתחום ההייטק) שלכם.

אז למה אתם מחכים? תתחילו לשחק, ואולי תקבלו הצעת עבודה מעניינת!

סרטון מעניין לגבי האפליקציה תוכלו לראות ממש כאן:
רומן גבאי לוקח חלק בניהול קהילת הגיימרים החופשיים.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.