ביקורת: "אושן 8"

אושן 8 הוא סרט ספין-אוף לטרילוגיה המהוללת של סטיבן סודנברג, והוא אכן מזכיר מאוד את קודמיו במובנים רבים. הקאסט מלא בסלבריטיז שלא נופלים מאלו של הסרטים הקודמים בהבדל קל – כולן נשים.
תוצאת תמונה עבור ‪Ocean 8‬‏

הסרט מנסה לייצר אמירה פמיניסטית של Girl Power שמתאימה מאוד לשיח הציבורי הקיים כיום בעולם והוא מצליח בכך במידה רבה. כל הנשים המופיעות בו מהוות מודלים לחיקוי בשל העובדה שכל אחת מהן מקצועית בתחומה והן מבצעות את עבודתן בשלמות מעוררת הערכה. יש לסרט מודעות עצמית והוא אף מציג את העובדה שאין בו גברים לראווה, אך למרות תחושה קלה של "פוליטקלי קורקט" זה לא מפריע כלל ליהנות מהחוויה.

הסרט כובש כבר מההתחלה, והוא משדר טון קליל וכייפי לאורך כל זמן הצפייה, כשכל חלק בו מוקפד ומבוצע בדקדקנות כמעט כמו השוד שקורה על המסך – הסאונדטראק מצוין ובועט, הדמויות מעניינות ומגוונות, הדיאלוגים משעשעים וכתובים היטב.

הוא עוקב אחר אחותו של גיבור הטרילוגיה המקורית (אותה מגלמת סנדרה בולוק), בעת שהיא משוחררת מהכלא לאחר מאסר של חמש שנים במהלכן היא תכננה את השוד המושלם. כמו בסרטים הקודמים, היא מגייסת צוות מוכשר של מקצועניות שמוכנות היטב לביצוע הפשע – גניבת ענק של יהלומים בשווי 150 מיליון דולר. האינטראקציות בין הגיבורות מעניינות ולכל אחת ניתנות 15 דקות התהילה שלה – החביבות עליי מצוות השחקנים הן סנדרה בולוק שעושה עבודה נהדרת בתור הגיבורה הראשית, ריאהנה שמשחקת דמות מגניבה ומאוד לא אופיינית לה, ואן הת'אווי שמצליחה להוכיח שהיא יותר מפרצוף יפה.

יש בסרט כמה קריצות לטרילוגיה המקורית, אך הוא עושה עבודה טובה מאוד בתור סיפור שמוכל בעצמו.
כל המניעים של הדמויות ברורים, הקאסט המרכזי חדש לגמרי, והעלילה לא נסמכת מאוד על ידע קודם, כך שניתן בהחלט ליהנות ממנו כמו שהוא, וזה יתרון לסרט ספין-אוף. 
כמו שהזכרתי קודם, חוזקו של הסרט טמון בקלילות שלו, בדיאלוגים השנונים ובמוזיקה המהנה, אך כאן גם מתגלה חסרון די משמעותי.

למרות שיש מספר פיתולים והפתעות בעלילה, אף אחד מהם לא מרגיש כמו איום אמיתי לתוכנית. אין כאן תחושה של סכנה וכל בעיה שצצה נפתרת בקלות יחסית. חמור אף יותר – הסרט רצוף בחוסר דיוקים ואי הצמדות עיקשת לריאליזם. זה אמנם סרט קיץ הוליוודי, ואלה לא ידועים מאוד ביכולת שלהם להיצמד למציאות, אך היו כאן מספר דברים שצרמו לי בשל הפשטות וחוסר התחכום שלהם. אין לסרט שאיפות גבוהות במיוחד בכל הנוגע לריאליזם, ויש סרטים שעשו זאת בצורה טובה ואמינה הרבה יותר מבלי לוותר על עלילה מעניינת או דמויות מורכבות (ע"ע משימה בלתי אפשרית 5). עם זאת, בתור סרט קיץ הוליוודי הוא מהנה ביותר, והקסם שלו דועך רק במעט לקראת הסוף.

"אושן 8" לא מושלם, אך הוא בהחלט מהוקצע ומלוטש כיהלום, במיטב המסורת האמריקאית. אם אין לכם ציפיות גבוהות מדי ואתם מוכנים להשהות את תחושת האי-אמון שלכם למשך כמה שעות – "אושן 8" הוא סרט כייפי ומבדר שלא דורש הרבה, אך גם לא מגיע לגמרי לגבהים של הטרילוגיה המקורית.

ציון סופי: 8 מתוך 10
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.