ביקורת: "Star Ocean: The Last Hope"

רגע לפני תחילתה של הביקורת, הרשו לי לחלוק ווידוי קטנטן - אני לא ממש חובב משחקי ווידאו, ואין לי ממש הבנה כלשהי בתחום. אם לומר את האמת, במלוא הכנות - אני לא ממש נמשך לדבר, וגם לא מביע בו התעניינות כלשהי. אני האיש הפשוט, השחקן הממוצע, זה שמידי פעם רוכש בחנויות הקמעונאות עותקי כותרים לפי העטיפה. בסך הכל, במשך כל ימי חיי הקצרצרים עד כה, שיחקתי בלא יותר מעשרה כותרים שונים בלבד. כן, זהו. אז נכון, לקחת את האחריות אודות כתיבת הביקורת למשחק הווידאו "Star Ocean: The Last Hope", שיוצא בימים אלו לשווקים במהדורה מחודשת, לא היה דבר חכם במיוחד. אבל מה לעשות, את הנעשה אין להשיב לאחור.

ושנייה קצרצרה נוספת לפני תחילה של הביקורת, הרשו לי להודות מקרב לב לחברת ההפצה "הד ארצי" על שסיפקה לי את עותק המשחק לסקירה.
תוצאת תמונה עבור ‪Star Ocean: The Last Hope‬‏
לפני שהתיישבתי על כיסאי לכתוב את הביקורת, החלטתי לבדוק את הביקורות האחרות אודות המשחק. במקור, הוא יצא לשווקים בין 2009 ל-2010. אז, באותה תקופה, הוא זכה לביקורות לא רעות בכלל, ובסך הכל אנשים די אהבו אותו. אז, מסתבר, אני נמצא בנחיתות מספרית ושוחה נגד הזרם. בעיניי, מדובר בלא פחות מגריעות מוחלטת ובזבוז של זמן. אפשר לומר, בשורה התחתונה, שלא ממש אהבתי אותו, בלשון המעטה. ככל הנראה, אנשים אחרים יאמרו דברים שונים, אבל דווקא בכל זאת, הרשו לי לומר לכם מה אני חושב.

אלו מאיתנו שגולשים באתרים בעלי תוכן לא חוקי באינטרנט, וודאי יידעו למה אני מתכוון כשאזכיר את המשחקים היפניים הלא ממש נעימים שמגיחים כפרסומות קופצות ומאיימים להמית טרור ווירוסים על המחשב. כמעט כולם יודעים על מה אני מדבר. במבט ראשוני, "Star Ocean: The Last Hope" נראה בדיוק אחד כזה. באמת, תסתכלו על הכרזות הפרסומיות וההצצות השונות. אמנם, בסופו של דבר, ולמרבה הצער, הוא לא היה. אותם משחקים, אפשר לומר, הם דווקא די מבדרים, ומצליחים להעביר את הזמן בצורה די סבירה. אבל המשחק הזה, יש לציין, פשוט גרוע בכל קנה מידה אפשרי, וגורם לייאוש מיידי.

קודם כל, הבעיה מתחילה בחוויית ההורדה. המחשב שלי בעל כל הדרישות הנחוצות ורץ בצורה חלקה, ולכל הדעות הוא דווקא לא רע בכלל. ובדקתי את זה, שלוש פעמים. טכנית, על הנייר, הוא לא היה אמור להיתקל באף בעיה בתהליך ההורדה וההתקנה. אבל, כסדרו של עולם, העניינים השתבשו, והיו כמה בעיות. אבל לא בגללו, אלא בגלל רשת האינטרנט המזוויעה אליה משפחתי מחוברת. אחרי שהמודם הצליח לקרוס לחלוטין כשבע פעמים, ולאחר ששירות הלקוחות לא סיפק לי מענה תקין, נאלצתי להסתמך על חבריי כדי לבצע את התהליך. מה לעשות, זיקיות הן אטיות להחריד.

אצל חבר אחד הגעתי ל-30% בשעתיים, ואצל חבר שני השלמתי את ה-70% הנותרים בשעה. זו הייתה חוויה מפרכת ולא ממש נעימה, אבל את האשמה אני תולה אך ורק על רשת האינטרנט המזוויעה. ובכל זאת, אחרי כל הדרך המתישה אותה עברתי בסבל ובייסורים, ציפיתי כי לפחות אתנחם בנעימות מהמשחק. זה לא מה שקרה, לצערי הרב. והפעם זה דווקא כן באשמתו של המשחק, כי אז הוא התחיל.

לא אלאה אתכם בפרטי העלילה השונים, אך כן אציין כי מדובר בסיפור לא רע בכלל ובעל פוטנציאל רב. על פניו, הוא דווקא די עניין אותי, אבל הביצוע שלו היה פשוט לא טוב. שלא באשמתו, הוא נפל על הנפשה מחרידה ודיבוב מזעזע. זה עורר גיחוך וגם לא מעט פיהוקים. אחרי לא פחות מחמש דקות, התחלתי לחשוב שמדובר בתוצר חובבים או בדבר שהגיע מהעשור הקודם, אבל אז נזכרתי שזהו תוצר שמתיימר להיות מקצועי ושאנחנו כבר נושקים ל-2018.

ראוי לציין, אגב, כי המשחק כמעט ולא תואם בכלל ל-PC. ההדרכה לשחקן והביצוע של השחקן נעשים בהתאם ללחצני PS שהפכו באקראיות למקשים שונים ברחבי המקלדת. כלומר, הייתי צריך לנוע עם אצבעותיי על גבי המקלדת כדי לגלות ש-A הפך ל-backspace, למשל. וזה לא היה ממש נעים, כן?

מערכת הקרבות די מעצבנת, ובנויה בצורה לא נוחה במיוחד. המשימות השונות משמימות למדי, ועשויות בצורה משעממת לחלוטין. הדמויות לא מתפתחות והעלילה לא מתקדמת. הגרפיקה, כאמור, פשוט לא טובה. אבל אודה ואתוודה, כי לא הצלחתי לשרוד יותר מ-5 שעות. כן, פרשתי בשלב מסוים. מה לעשות, עוד היו עלולים לאבחן אותי כלוקה במזוכיזם.

תוצאת תמונה עבור ‪Star Ocean: The Last Hope‬‏

תראו, אין לי ממש מה לומר. בדרך כלל, אני מנסה להרחיב בביקורות שלי כמה שיותר ולהציג תמונה מלאה של החוויה אותה עברתי כדי לשקף את הדעה שלי בצורה הטובה ביותר. אבל לא זה המקרה. פשוט פרשתי בשלב מסוים, כי הגעתי להבנה הפשוטה - זה לא שווה זמן, וגם ממש לא כסף. בשורה התחתונה, "Star Ocean: The Last Hope" הוא משחק פשוט גרוע.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.