לציון חמש שנים לאישורו של חוק הפוטושופ, ערוץ התעודה "Yes דוקו" יקדיש סופשבוע לסרטים על דימוי גוף והפרעות אכילה

בין ה-28 ל-30 בדצמבר, סוף החודש, ערוץ התעודה "Yes דוקו", הזמין ללקוחותיה השונים של חברת הלוויין "Yes", יקדיש סופשבוע לסרטים על על דימוי גוף והקשר בינו לבין הפרעות אכילה, לציון חמש שנים לאישורו של "חוק הגבלת משקל בתעשיית הדוגמנות".

תעשיית האפנה אמנם נראית זוהרת כלפי חוץ, אך כלפי פנים היא עגומה ומלאה בתככים. כ-70% מבני הנוער מגדירים דימוי גוף אידאלי כמה שהם רואים במגזינים ובפרסומות וכ-90% מהנשים לא שלמות עם גופן, תעשיית ההרזיה מגלגלת בשנה כ-650 מיליארד דולרים. מדובר, בהחלט, בנתונים מזעזעים. "חוק הגבלת משקל בתעשיית הדוגמנות", שאושר במרץ 2012, ניסה לשנות סדרי עולם ולהציב סטטוס-קוו חדש.

ביום חמישי הבא, ב-28 בדצמבר ב-22:00, ישודר בטלוויזיה "גוף של ברבי", סרט המציג את סיפורן של רייצ'ל וקארי, שתיהן אימהות באמצע חייהן, העושות הכל כדי להידמות לבובה המפורסמת בעולם. מדובר במבט משעשע, אך בו זמנית גם מזעזע, על האופן בו הבובה הפופולרית עם הנתונים המושלמים משפיעה לא רק על ילדות קטנות ברחבי העולם, אלא גם על הדימוי המעוות של נשים בוגרות.

בשישי, 29 בדצמבר ב-22:00, ישודר בטלוויזיה "מקומרות", סרט הבוחן את האופי המעוות בו תעשיית האפנה והבידוק מציגות את הגוף הנשי ומנסה להגדיר מחדש את "אידאל היופי" המציאותי. על ידי הצגת שיחות עם דוגמניות מכל המידות, סוכני דוגמניות, מעצבי אפנה וצלמים והבאת סיפורים אמיתיים של נשים, הסרט מנסה ליצור תנועה שתגדיר מחדש מהו "יופי" ותזהיר את המנהיגים, התקשורת והציבור מפני הסטנדרטים המסוכנים והלא-ראליים הקיימים כיום.

בשבת, 30 בדצמבר ב-22:00, ישודר "אמה רוצה לחיות", המביא את סיפורה של נערה הנאבקת במחלת האנורקסיה. בעזרת הוריה, חברותיה והצוות הרפואי שליווה אותה, הסרט מציג את ההתדרדרות שלה. בסוף, אמה מוצאת את מותה, ותצלומיה עוררו זעזוע רב בקרב הציבור והובילו לניעור של מערכת הבריאות המקומית בכל הקשור לטיפול בהפרעות אכילה.

דימוי גוף והפרעות אכילה הן נושא קשה וכאוב, שלא עוזב את מנוחתם של רבים ונוגע בחייהם של לא מעט אנשים אנשים. הוא לא פשוט, והעיסוק בו מורכב למדי. הצפייה בשלושת הסרטים, בזה אחר זה, היא מטלטלת, והם מצליחים לזעזע את הצופה בצורה יוצאת דופן. ראוי לציין לשבח את "אמה רוצה לחיות", שמכניס את הצופה לרכבת הרים קטלנית של רגשות, וגם הצליח להשאיר אחריו חותם. גם "מקומרות" נהדר, והוא מצליח להציג את הנושא בצורה פשוטה, אך נהדרת, והוא מתהדר בעריכה נפלאה. "גוף של ברבי", לעומת השניים האלו, קליל יותר ופחות כבד, אך זהו דווקא הקסם שלו, כשהוא מציג את הנושא גם בזוויות פחות רציניות ויותר אטרקטיביות.

בסך הכל, מדובר במבחר נהדר של סרטים, והצפייה בהם בהחלט מומלצת. לחדשות נוספות, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.