מסך שחור מופיע בקונסולות Xbox One X תקולות כבר כעת; מה אפשר לעשות? לא הרבה

|מאת: לידור אטיאס, מנהל Xbox Israel Community|

תקלות בהשקות של קונסולות הן לא דבר חדש בשוק הגיימינג. גיימרים בימים אלו בוודאי מכירים או לפחות שמעו על באג המסך השחור של ה-PS4 Pro בהשקתו, המסך הכחול של ה-Nintendo Switch (על גבי יחידות בודדות) או טבעת המוות האדומה של ה-Xbox 360. אל הרשימה הבעייתית הזו הצטרף לאחרונה גם ה-Xbox One X שנראה כי מספר לא מבוטל של יחידות תקולות שלו עשו את דרכן לשוק.
דיווחים במגוון רשתות חברתיות מתחילים לזרום וישנן גם ביקורות שליליות - מספר שחקנים התלוננו על מסך שחור בקונסולה החדשה. התלונות היו שונות ומגוונות במידת מה, כאשר כמה מן האנשים חוו את העניין כבר עם חיבור הקונסולה בפעם הראשונה (כבר עם החיבור הראשון לא ניתן להדליק ולא נשמעים שום צלילים עם הלחיצה על כפתור ההדלקה).

אחרים חוו את שגיאת המסך השחור דווקא לאחר מספר שעות משחק - עבור חלק הקונסולה פשוט קרסה תוך כדי משחק ולא ניתן היה להדליקה לאחר מכן, ועבור אחרים הקונסולה עבדה כמו שצריך במשחקים הראשונים, אך לאחר כיבוי, כמה שעות הפסקה והדלקה מחדש כדי לחזור לשחק פתאום התרחש הבאג לראשונה.

מכיוון שההשקעה בתכנות והטכנולוגיות הדיגיטליות עליהן נשענת ה-Xbox One X יהיה לא סביר שהבעיה תהיה בתכנה, כך שיותר סביר שמדובר בחומרה לקויה. על פי "digiworthy" נראה כי התקלה מאוד נפוצה בקרב ערכות ה-Project Scorpio, אבל לא מדובר רק בערכות הללו אחרי הכל.

כרגע מה שניתן לעשות הוא להחליף את הקונסולה באחת חדשה בחנות בה קניתם את המכשיר, או פשוט מאוד להתקשר לתמיכה הטכנית של מיקרוסופט ולנסות לקבל מענה. ראוי לציין שהיה דיווח של רוכש על חזרת התקלה למרות החלפת המכשיר בחנות, כך שאין כאן ערובה להצלחה אלא פשוט ניסיון שכדאי לעשות.

לחדשות נוספות הישארו מעודכנים עם לייק בעמוד הפייסבוק שלנו.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.