סיקור המשחק WipEout Omega Collection

|מאת: לידור אטיאס|

לא הרבה משחקי מירוצים מגיעים אל פלטפורמות הגיימינג השונות בפורמט של AAA או בפיתוח של והפצה של חברות ענק, ועוד פחות מגיעים באנדלים של משחקי מירוצים בפורמטים שכאלה. אלא שבכל זאת קיבלנו באנדל מירוצים שאין הרבה כמותו, WipEout Omega Collection והוא מכיל 3 משחקי מירוצים שונים.


המשחקים שתקבלו כאן הם משחקים לא חדשים לגמרי. הם נראים כחדשים מכיוון שהם חודשו בגרסאות HD ו-4K המתאימות לדור הזה עבור הפלטפורמות השונות של סוני בלבד - PS4 ו-PS4 Pro. שלושת המשחקים שזמינים בבאנדל הזה הם WipEout HD ,WipEout HD Fury ו-WipEout 2048. בסך הכל, התוכן של המשחק מסתכם מתוך זה ב-26 מסלולים שונים, 46 חלליות ייחודיות ומיוחדות, קטעי מוזיקה חדשים וישנים כאחד וכמובן הרבה מאוד מצבי משחק להשתעשע עמם. בנוסף המשחק תומך במסך מפוצל.


משחקיות

תחילה, נדבר לעניין. אני מדבר כמובן על המשחקיות של המשחק, אשר נחשבת במשחקי מירוצים לדבר החשוב ביותר ללא שום עוררין על העניין. גרפיקה חשובה אף היא, אך לא כמו המשחקיות, במיוחד בהיעדר סיפור סוחף.

בסך הכל, לאחר שעות ארוכות של משחק על גבי מסלולים ועם חלליות מכל המשחקים השונים שבבאנדל, אני יכול בהחלט להגיד שהתוכן שמוצע לכם פה מהנה עד מאוד. האקשן במירוצים הוא בלתי נגמר ואתם תמצאו את עצמכם מהר מאוד נכנסים לדמות ונאבקים בחלליות האחרות רק מתוך האקשן ואווירת הטירוף שנוצרת בקלות מדהימה ומעט מרגיזה במשחק, כי הילוך ראשון זה לחלשים.


ההנאה של המשחק מגיעה גם מתוך השילוב המושלם בין מאבקים ממשיים בין חלליות לבין הניווט במסלולים - המשחק עובד כך שתוך כדי שתתמרנו במסלול, תפנו ותתנו גז, תוכלו להרים / לקחת יכולות מיוחדות מרצפת המסלול, חלקן תוקפניות כלפי אחרים וחלקן פשוט אינדיבידואליות ומקדמות אתכם במסלול. מכיוון שלא הגיוני להתעסק כל הזמן עם ירי ולוחמה, היוצרים דאגו להביא לאיזון בין זמן שמוקדש ברוטו לנהיגה (או טיסה) ובין הזמן שמוקדש לה רק נטו, מפני שבחלקו תצטרכו למצוא את הדרך השימושית ביותר לנצל את היכולת שקיבלתם.


בנוסף, אני לא חושב שזה מובן מאליו ולכן אני חייב לציין שכל היכולות עובדות בצורה מצוינת בכל המסלולים ועם כל החלליות ומסתנכרנות בצורה נהדרת עם הסביבה כנדרש. לא תראו כאן באגים כמעט בכלל, בעיקר מירוצים, אקשן וגם מאבקים שלעיתים נדמה שלא מסתיימים עד לקו הסיום.


כמו כן, אם כבר מדברים על המשחק עצמו והבסיס, ראוי לציין שהוא מותאם בצורה מצוינת למתחילים, שחקנים בינוניים או סבירים ושחקנים מתקדמים כאחד. הוא עושה זאת על ידי הצגת 3 דרגות קושי שונות, אך לא די בכך ומערכת ניווט שאמורה למנוע מכם להתנגש בקירות נמצאת אף היא ומתפקדת בצורה לא רעה בכלל במטרה לעזור למתחילים מביניכם להתרגל למסלולים גם אם לא יודעים לנווט בין הקירות בצורה הטובה ביותר.


יסוד בסיסי נוסף של המשחק שמרבה להופיע במסלוליו השונים ומגביר את ההנאה הוא כל מה שנוגע לדרכי בקיצור, או אם לדייק - פיצול המסלול ל-2 דרכים שונות. כאשר מגיעים לפיצול צריך להמר על הדרך, ולקוות שנמצא את מה שחיפשנו בדרך שבה בחרנו - זו יכולה להיות יכולת אך זה גם יכול להיות בוסט קטן שלא בטוח שהיה שווה להמר עליו כלל. ההימור הזה מוסיף עוד לאלמנט האקשן במשחק אשר מזרים את הדם בגוף בצורה יוצאת דופן ומספק חוויה מהנה במיוחד המשלבת מספר אלמנטים שונים, כל אחד והדרך הייחודית בה הוא מסב הנאה לשחקן.


אפשרות נוספת במשחקיות שאני חייב לדבר עליה היא אפשרות המסך המפוצל. זה לא סוד שמסך מפוצל הוא לוקסוס גדול מאוד במשחקים של ימינו והרבה מפתחים מוותרים על האפשרות הזו ומעדיפים שלא להכביד על עצמם מבחינה טכנולוגית. 


במקרה הזה, יוצרי המשחק בחרו שכן לכלול מצב משחק שכזה, ולכן יש לכם את האפשרות לשחק עם עוד חבר. אני חייב להגיד שמצב המשחק הזה מתפקד בצורה נהדרת, לא מורגשת ירידה חדה בגרפיקה ו/או בקצב הפריימים של המשחק ובסך הכל מקבלים חוויה חברתית נהדרת.


אלא שעל אף שהמשחק מהנה ביותר ומלא באקשן של מירוצים ומאבקים כאחד, יש בעיה שלא עזבה אותי בעניין המשחקיות והיא בעיית השליטה בחללית, אשר צצה מידי משחק.


למה בעצם אני מתכוון? ובכן, זה לא שהחללית עושה מה שבא לה ונעה מצד לצד מבלי להיות קשובה לקלט שמגיע אליה מן השלט, ממש לא. העניין במקרה הזה הוא מיפוי הכפתורים הנוראי שמציג המשחק ומסיבה כלשהי מותיר לכם להסתבך עם הפעולות היותר מורכבות של המשחק, על אף שלא זה צריך להיות האתגר של המשחק.


מכיוון שמדובר במשחק בהחלט מעניין ברמות הגבוהות יותר, במיוחד בטורנירים שהוא מציע, חבל מאוד שחלק מהאתגר מתבזבז על השימוש במיפוי הכפתורים המוזר. הוא אמנם לא מונע מכם לשחק, אך מצליח לפגוע מעט בחוויה, במיוחד נוכח העובדה שאין פעולות רבות במשחק וניתן היה למפות את אלו הקיימות בצורה טובה יותר.

גרפיקה

מבחינה גרפית, ניכר לעין החידוש בהחלט. הגרפיקה של הבאנדל המחודש היא נהדרת אך בד בבד מצליחה לשמור על קונספט אמנותי ארקיידי ולא לגמרי עכשווי שידבר אל חובבי המשחקים האלו מאותן שנים בהן הם הגיעו במקור. 

הדבר הזה ניכר גם בצבעוניות של המשחק, אשר לא ניתן להתעלם ממנה בשום אופן והיא מהווה חלק משמעותי. הצבעוניות מופיעה גם בהקשר של המסלולים וגם בהקשר של החלליות, עד כדי כך שברבים מהמסלולים מופיעים עשרות סוגים שונים של צבעים המקשטים את המסלול אך גם משכיחים מכם את המאבק האלים שתצטרכו להתמודד איתו.

מוזיקה

המוזיקה במשחק אף היא נהדרת והמיקס של מוזיקה חדשה וישנה יוצר בסך הכל רצף של קטעי מוזיקה אשר מצליחים לדבר גם לקהל הצעיר, אפילו זה שה-PS4 היא הפלטפורמה הראשונה שלו כגיימר, וגם לקהל המבוגר יותר שכבר ידע ימים יפים יותר וכנראה שיחק גם בפלטפורמות ישנות יותר. כך, נוצר כאן משחק שהוא לחלוטין לכל המשפחה.

סיכום ומסקנות

לסיכום, WipEout Omega Collection היא טרילוגיה מחודשת נהדרת שמספקת אקשן נהדר המורכב ממספר אלמנטים מהנים במיוחד, אפשרויות מעולות כמו למשל המסך המפוצל ואילולא השליטה הרשלנית בגלל מיפוי שלט לא טוב, זה יכול היה להיות ממש מושלם.

ציון סופי: 9 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.