סיקור המשחק Injustice 2

|מאת: לידור אטיאס|

באפריל 2013 הפציע לחיינו משחק מכות חדש, Injustice: Gods Among Us. המשחק הזה שילב מגוון של גיבורי-על ונבלי-על מהיקום של DC. היו שם באטמן, סופרמן, הג'וקר, הפלאש, סייבורג ועוד הרבה מאוד דמויות נוספות. הוא הפך להצלחה גדולה ובביקורות הוא הוגדר כנהדר וזכה לא פעם בפרס משחק המכות של השנה. אלא שהיה ברור שעל אף שמדובר בסך הכל במשחק מכות, צריך למצוא את הדרך אל משחק המשך, והפנייה לדרך הזו הוכרזה רשמית ביוני 2016 אחרי לא מעט השערות, ספקולציות והדלפות.

בשלב זה, Injustice 2 הפך לרשמי. רשימת הדמויות החלה להיבנות, חלק מהדמויות הוכרזו בטריילרים אישיים, חלקן בטריילרים מרוכזים ולאט לאט הגיעו אלינו גם סרטוני משחקיות שהציגו את החידושים וגם השימורים שאנחנו צפויים לראות במשחק החדש.

היה אפילו פרט מעניין לגבי הסיפור - הוכרז שהמשחק השני, מבחינה עלילתית, יהווה המשך ישיר למשחק הראשון בהתאם להגדרות היסוד העלילתיות שהונחו במסגרתו, אבל עם שינויים מסוימים עליהם תוכלו לקרוא מיד.

כמו כן, הסדרה הזו כולה מופצת על ידי Warner Bros. Interactive Entertainment שעבדה על סדרת משחקי מכות נהדרת קצת אחרת - Mortal Kombat. בסך הכל ההצלחה חלחלה גם אל סדרת Injustice, למרות העובדה שאין הבדלים גדולים מאוד בין המשחקים למעט הדמויות. 

אז אחרי הכל, האם Injustice 2 הצליח להביא את מה שציפינו ממנו בתור משחק המשך ל-Injustice: Gods Among Us? בקווים כלליים, התשובה היא כן.

עלילת Injustice 2

זה לא כל כך סטנדרטי, אבל אין ספק שמכיוון שמדובר במשחק מכות, הז'אנר שאולי הכי קשה לחדש בו במעבר ממשחק למשחק, הרבה מאוד שחקנים נשאו את עיניהם לסיפור של המשחק החדש, שכן הציפייה הייתה לקבל משחק סולידי למדי מבחינת המשחקיות, מיעוט של באגים תוך שמירה על יסודות המשחקיות של המשחק הראשון וגם חידושים כלשהם.

כאמור, Injustice 2 ממשיך את קו העלילה שהתבסס ב-Injustice: Gods Among Us. בניגוד למשחק הקודם, אשר התמקד בקונפליקט של מספר יקומים, העלילה של Injustice 2 מתרחשת כולה ביקום הדיסטופי האלטרנטיבי. הקונפליקט של באטמן וסופרמן ממשיך במסגרת היקום של Injustice גם פה (על אף התבוסה שנחל סופרמן), אלא שהפעם באטמן ייאלץ להתמודד גם עם שינויים במאזן הכוחות ועם ברייניאק כנבל הראשי של הסיפור שילחם בו. 

יש לשים לב לפרט מעניין נוסף בעניין הסיפור הזה - בניגוד למשחק הקודם, הפעם המשחק יספק לכם מספר סופים אפשריים והם יהיו תלויים בכם. המעניין יהיה לראות כיצד ימשיכו את הסיפור מן המשחק הזה אל המשחק הבא ואיזה סוף ייבחר בסופו של דבר כסוף ה"אמיתי" שינחה את הסדרה בהמשך הסיפור, אבל עוד חזון למועד.

הסיפור שמסופק פה הוא בסך הכל נחמד בהחלט, יש בו כמה טוויסטים מעניינים (אם כי לא כאלה שיזעזעו אתכם) והוא בהחלט מצליח לפתח כמה מן הדמויות המרכזיות שבו במידת מה. קו העלילה שהונחל פה נותן מקום לא רק לפיתוח הדמויות אלא גם לפיתוח דרמה ומתח בסצנות מסוימות, בשילוב של דיאלוגים שונים בין דמויות שביססו מחדש את הקשרים ביניהן או, אחרי הכל, העמיקו אותם.

הדמויות עצמן, במיוחד המרכזיות בסיפור שתפגשו הרבה, זוכות לאופי ייחודי, אבל לא תקבלו פה מיקס שונה לגמרי מזה שתראו ביקום הקולנועי - אחרי הכל כל אחד חושב שהוא עושה את הדבר הטוב ביותר למען החברה ולמען האנושות, הרבה מאוד עקשנות, אך פה ושם תכונות קצת יותר ייחודיות בקרב כמה מן הדמויות המרכזיות.

בנוסף לכל, הסיפור כשלעצמו מעניין דיו כדי להוביל אתכם שלב אחר שלב בו ולמשוך אתכם לחזור ולשחק במשחק, במיוחד אם אתם חובבי ז'אנר המכות (ופחות במקרים בהם המשחק נקנה כדי לשחק באחד על אחד מול חברים, אורחים ובני משפחה).

משחקיות Injsutice 2

המשחקיות של Injustice 2 בסך הכל מצליחה לשמר את עקרונות היסוד של המשחק הראשון - המכות הבסיסיות, המכות המורכבות, השימושים השונים שניתן לעשות בסביבה כדי לגרום נזק או לתמרן בצורה קצת שונה, המכות המיוחדות ושאר ליבות המשחקיות שומרו בהצלחה. כמובן שקיבלנו במסגרתן שינויים עם אנימציות חדשות ומהלכים חדשים, אבל אני חושב שהדבר החשוב ביותר הוא שכל אבני היסוד של המשחקיות שולבו וסונכרנו בצורה נהדרת ובלי הרבה באגים.

מעבר לסנכרון של מערכות המשחק, ישנו גם סנכרון פנימי בין האנימציות השונות בתוך מערכות המשחק (לדוגמא, בין המכות הבסיסיות השונות). גם הסנכרון הזה עובר בהצלחה גדולה ואין ספק שהאנימציות השונות משולבות זו בזו בצורה מצוינת ואתם לא תיתקלו בבאגים רבים (אם בכלל).

בעניין החידושים, יש לשים לב שהם באים לידי ביטוי בעיקר בכל הנוגע לאנימציות והמכות המיוחדות, אך כן יש חידוש מעניין בסגנון RPG - מערכת לוט חדשה שלא הייתה במשחק הקודם ומספקת לכם מגוון של פריטים לשדרוג הדמויות בהתאמה אישית.

המערכת הזו היא בהחלט חידוש מרענן. היא גורמת להדרגתיות במשחקיות, דורשת מכם לשחק הרבה ולשפר את הדמויות שלכם אבל גם מתגמלת אתכם על משחקים טובים ועל כמות גדולה של משחקים שכאלו. ההדרגתיות באה לידי ביטוי בכך שאתם בכל מקרה תשתפרו ככל שתשחקו יותר ביכולת של הדמות שלכם לספוג, הכוח, היכולות ההגנתיות והכישורים.

כמו כן, אני מוכרח להגיד שמעבר למה שקשור לחידוש ושימור, המשחק הוא פשוט מהנה. כן, בלי יותר מידי מילים וביטויים מורכבים - המשחק פשוט מהנה, לבד ונגד חבר. הוא מאתגר, מהיר, דורש מחשבה בסיטואציות מסוימות ומאפשר לכם להילחם בקרבות אפיים במיוחד עם מגוון של מכות, טכניקות מגניבות ומכות מיוחדות אכזריות במיוחד.

אם כבר מדברים על המכות המיוחדות, אני חייב לציין שהן בהחלט מספקות את הסחורה בכל מה שנוגע לאכזריות של המשחק - אולי לא תראו פה איברים פנימיים נשחטים ללא רחמים, עמוד שדרה נתלש וגולגלות מרוסקות, אבל כן תראו פה אכזריות במידת האפשר במסגרת המשחק. המכות האלה עושות את העבודה - הן אכזריות, עושות הרבה נזק, הן מלהיטות את היצרים ואף מעלות את האדרנלין אם הוא לא היה מספיק גבוה גם כך.

גרפיקת Injustice 2

הגרפיקה, צריך להגיד זאת - בסך הכל טובה. היא מתאימה לדור הנוכחי, יש מודלים בהחלט איכותיים של הגיבורים והנבלים במלוא מובן המילה, הטקסטורות השונות מתאימות למודלים הללו וגם המפות השונות נראות נהדר ומורגש שהן עוצבו בצורה מהוקצעת, ממש מא' ועד ת'.

אבל מה לעשות, בדור שבו הגרפיקה נעשית רק יותר ויותר מדהימה, צריכים כבר להגיד שאין פה איזו הפתעה מסוימת, בסך הכל קיבלנו מה שניתן היה לקבל ולא הרבה מעבר - האפקטים מדליקים למדי, יש מפות ודמויות נהדרות, אבל בסך הכל אין חידושים בתחום הגרפי, רק שיפורים קלים.

סיכום ומסקנות

Injustice 2 הוא משחק מכות נהדר שראוי לתואר משחק המכות של השנה תוך שהוא מספק משחקיות מעניינת ומהנה, סיפור לא רע בכלל שממשיך בצורה נחמדה את קו העלילה של המשחק הראשון והגרפיקה עצמה גם היא מספיק בסדר.

ציון סופי: 8 מתוך 10

תודה ל"הד ארצי" על סיפוק עותק הסקירה לכתיבת הסיקור הזה.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.