כדור אחרון בקנה - סיקור ההרחבה "Last Stand" של The Division

מאת: תומר חסד

זה לא סוד ש-The Division לא באמת סיפק את הסחורה. אולי לא מבחינת מכירות, אבל בהחלט מבחינת דעת הקהל הרווחת. כי נכון, הוא קיבל ציונים סבירים בהשקה שלו (בסביבות 7.5 עד 9) אבל בשורה התחתונה הוא נזנח מהר מאוד. אבל, האם ההרחבה האחרונה, הלא היא "Last Stand", היא מה שיחזיר אנשים לשחק במשחק? הישארו לקרוא ותגלו.

הערת פתיחה - רק בשביל להבהיר קצת, אני אסקר את תוכן ההחרבה עצמה ולא את העדכון שבא עמה אשר הוסף עוד אזורים ל-Dark Zone במשחק.

אז מה בעצם כוללת ההרחבה האחרונה? למעשה, כמו שציינתי קודם, ההרחבה יצאה ביחד עם עדכון 1.6 אשר הוסיף עוד תוכן חינמי לכולם, אבל התוכן עצמו של ההרחבה הנו רק מצב משחק חדש אשר נקרא "Last Stand". מצב משחק זה מציין את הפעם הראשונה בה The Division מקבל תוכן ייעודי של משחקיות מסוג PvP. המטרה שלכם במשחק היא דומה מאוד לזו שיש לכם במצב המשחק "Domination" שיש בשחקים אחרים. ישנם שלושה גדלים (A ,B ו-C) כאשר השניים הקיצוניים הם מאוד קרובים למקום ה"תחייה" שלכם (אחד לכל קבוצה) והשלישי ממקום באמצע המפה ולידו יתרחשו רוב הקרבות.

אז אתם בטח חושבים לעצכם, "בשביל מה לקנות הרחבה בשביל סוג משחק אחד? הרי זה ידוע ש-'Domination' זה סוג משחק לינארי וחוזר על עצמו". אז להפתעתי הרבה, למרות שגם אני חשבתי ככה, ב-"Last Stand" המטרה היא לא רק לכבוש שלושה דגלים ולהרוג אויבים פה ושם. למעשה, זהו סוג משחק די מורכב. כל "דגל" בנוי משלוש נקודות (מעין מחשבים גדולים כאלה) אותם תצטרכו להפעיל בשביל לכבוש את ה"דגל". כל עוד שלושת הנקודות לא בשליטת הקבוצה שלכם, טכנית, אתם לא שולטים ב"דגל" (מדגיש את המילה כי אין באמת דגל בנקודה).

בנוסף לזה, ליד כל אחת משלוש הנקודות יש מכונות ירייה אותן תוכלו להפעיל בשביל לגרום נזק לקבוצה היריבה. אז למעשה, למרות שיש רק שלושה "דגלים", ישנן 9 נקודות אותן צריך לתפוס. תוסיפו לזה את העובדה שיש 16 אנשים במשחק (8 לכל קבוצה), כמות נכבדת של אויבים רגילים (AI) שנמצאים במפה, מכונות הירייה שהקבוצות מפעילות בכל נקודה, ותקבלו משחק מאוד כאוטי. ולא תמיד במובן הטוב של המילה.

אז אחרי ההסברה על סוג המשחק המסובך-משהו הזה, הגענו לחלק החשוב. האם הרחבת "Last Stand" הנה טובה ושוות קנייה? האם זה משהו ששווה לחזור בשבילו למשחק? אז למעשה, עם כל הצער והכאב, כי באמת שהושקעה בהרחבה הזאת המון מחשבה, אין שום סיבה לחזור לשחק במשחק (המצב טיפה שונה אם אתם עדיין משחקים קבוע במשחק, כי אם המצב הוא כזה, אין לי ספק ש-"Last Stand" היא בהחלט תוספת נחמדה).

הבעיה העיקרית שלי עם ההרחבה היא שלמרות שהיא סוף סוף מביאה מצב משחק מסוג PvP כמו שצריך (אין סיבה לנסות ולהגיד שה-"Dark Zone" וה-"Survival" מציגות PvP טוב כי זה פשוט לא מספיק), השילוב של המשחקיות הלא מלוטשת של The Division והעובדה שאתם לא יכולים להיות קבוצה שכולה מדברת ומתקשרת (אתם יכולים להיות רק עד ארבעה חברים ביחד וישנם 8 חברים בכל קבוצה במשחק), מייצר המון מצבים מתסכלים שבהם אתם פשוט צורחים על המסך אחרי מוות מעצבן או חבר קבוצה שלא עשה מה שמבקשים ממנו במסגרת שיתוף הפעולה.

אז בשורה התחתונה, נורא קשה לי להמליץ על ההרחבה "Last Stand". בתור מי שחיכה ל-The Division הרבה מאוד זמן ואפילו קנה את אריזת האספנות של המשחק, אין דבר שיותר קשה לי להגיד מאשר העובדה שאין סיבה לחזור לשחק במשחק בעתיד הקרוב. אמנם ההרחבה הקודמת ("Survival") הייתה מדהימה והייתה אולי ההרחבה הטובה ביותר שראיתי למשחק כלשהו, אמנם חברת Ubisoft מנסה שוב ושוב לשפר את המשחק ולהחזיר אליו את השחקנים (עדכונים 1.4 ו-1.5 שיפרו מאוד את המשחק), זה פשוט לנסות לתבל אוכל שרוף בתקווה שהוא יהיה טעים. ברור לי שיש למשחק קהילה חיה ובועטת אשר לא תסכים עם מה שכתבתי פה, אבל שאר האנשים (אלה שלא משחקים קבוע) צריכים לעבור למשחקים אחרים.

האמת היא שכואב לי על The Division, המשחק היה נראה מבטיח במיוחד אבל כבר בהשקה היה ברור שלא מדובר בלהיט גדול, ולא משנה כמה Ubisoft ינסו לתקן אותו, זה פשוט לא יספיק.

תודה רבה ל"הד ארצי" על סיפוק עותק הסקירה שהביא לסיקור ההרחבה הזו.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.