מציאות מדומה בבית המשפט: ZeniMax תקבל 500 מיליון דולר כפיצוי מ-Oculus

מאת: לידור אטיאס

אחד התיקים המשפטיים הכבדים ביותר של השנים האחרונות בעולם הגיימינג הגיע לידי פסיקה של שופט בבית המשפט ובה נקבע באופן חד וחלק כי Oculus הפרה את הסכם הסודיות שלה עם ZeniMax ועל כן עליה לפצות אותה ב-500 מיליון דולר על כך.

שבירת הסכם הסודיות מיוחסת למייסד Oculus פלמר לאקי, כאשר התביעה כנגד החברה שלו הוגשה אי שם במאי 2014, תוך שהדיונים של חבר המושבעים באו לידי סיום לאחר יומיים.

500 מיליון הדולר הללו מורכבים ממספר סכומים שמיוחסים לעבירות שונות שנעשו על ידי בכירים ב-Oculus כמו למשל הפרת זכויות יוצרים, הפרת NDA (הסכם סודיות) ועוד.

אלא שאם זה נראה לכם כמו ניצחון גדול של Oculus על ZeniMax, אולי כדאי שנביט מעט לאחור כדי להבין מה באמת היה פה - במקור, הואשמה Oculus במעילת סודות מסחריים, ובעקבות כך התביעה המקורית דרשה פיצויים בגובה של 2 מיליארד דולר כפיצוי ועוד 2 מיליארד פיצויים עונשיים.

ההאשמות המקוריות הופנו לג'ון קרמק, אדם שעבד תחילה ב-ZeniMax עם הטכנולוגיות של החברה אך לאחר מכן עבר ל-Oculus ועשה שימוש בטכנולוגיות הללו בחברה.

ובכל זאת, על אף שזה לא ניצחון מוחץ בכלל של ZeniMax, מטעם Oculus נמסר בכל מקרה כי היא תערער מצידה על פסק הדין הזה, כך שההליך המשפטי צפוי להימשך עוד לא מעט זמן עד להכרעה המוחלטת בעניין הזה.

זה אמנם היה על קצה המזלג בלבד ובעיקר אודות ההתפתחויות המרכזיות של המשפט הזה עד לפסק הדין, אך בכל זאת - מה אתם חושבים על מה שאתם רואים כאן? האם יש צד מסוים במשפט שאתם מצדדים בו? ספרו לנו מה דעתכם ואל תשכחו להישאר מעודכנים עם לייק בעמוד הפייסבוק שלנו.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.