סיקור ההרחבה "Velvet Shell" של Rainbow Six Siege

מאת: תומר חסד

למרות ש-"Velvet Shell", ההרחבה החדשה שפתחה את השנה השנייה של Rainbow Six Siege יצאה כבר ב-7 לפברואר, אני הרגשתי שאני צריך לחוות אותה עוד קצת זמן לפני שאני משחרר סיקור שלה. מה ייכלל בסיקור? הסתכלות קצרה על הלוחמים החדשים לצד המלצות שלי באשר להם, רשמים מהמפה החדשה ורשמים מהשינויים הכלליים שנעשו במשחק. מוכנים? בואו נתחיל.

הלוחמים החדשים

אז כמו כל הרחבה, "Velvet Shell" הציגה שני לוחמים חדשים אשר המטרה שלהם, כמו בכל הרחבה שיצאה עד כה, היא לשנות את ה-Meta של המשחק ולערער לנו השחקנים את הביטחון ואת סגנון המשחק כדי שנתאים את עצמנו למצב העניינים החדש. האם זה עבד? לדעתי זה עבד ללא כל צל של ספק. אבל לפני שנמשיך, נערוך סקירה קצרה של הלוחמים.

Jackal

היורש של Sledge ו-Thermite. ל-Jackal יש גישה ליכולת מיוחדת אשר נקראת "Eyenox Model", יכולת זו מאפשרת לו לראות טביעות רגליים, לסרוק אותן, לגלות מהי הזהות של החייל אשר השאיר אותן, ולבסוף, לסמן על המפה את מי שהשאיר את טביעות הרגליים הללו. לטעמי, היכולת המיוחדת שלו אולי נשמעת טובה אבל בסופו של דבר מי שבוחר את Jackal למעשה "גוזל" מקבוצתו שחקן שיכול היה להיות הרבה יותר מועיל. אני אישית נתקלתי בהרבה מקרים של אנשים שהתלהבו מהחייל החדש ולכן הקבוצה שלי נותרה ללא לוחמים חיוניים יותר כמו Thatcher או Thermite.

נמשיך למגוון הנשקים של Jackal אשר ,ללא ספק, קיבל את אחד הרובים הכי טובים שנמצאים כרגע במשחק (רובה הסער C7E). עם נזק של 46, מהירות של 800 כדורים בדקה, מחסנית של 30 כדורים, רתע אפסי וזמן טעינה שכמעט ולא קיים (בסביבות השנייה לטעינה עם מחסנית לא ריקה), איך אפשר שלא לראות את עוצמתו של הרובה האדיר הזה? אז השאלה המתבקשת היא, מן הסתם, איפה החסרונות של הרובה? התשובה היא פשוטה - כרגע, אני יכול להגיד לכם שהוא כמעט מושלם, וייתכן שאתבדה מאוחר יותר ואבין שהוא מושלם כפי שהוא.

כמו כן, יש לו גישה לשני נשקים עיקריים אחרים אשר הם ה-PDW9 ורובה הציד ITA12L. אבל אחרי הכל אין לכם סיבה להשתמש בהם אלא אם כן אתם אוהבים להתפרץ לחדר ולהרוג את כולם עם רובה הציד. בגזרת הרובים המשניים Jackal מקבל גישה לאקדח USP40, אשר יורה מהר מאוד ביחס לאקדח ובעל נזק סביר, כל זאת לצד רובה הציד ITA12S, שהוא בדיוק אותו רובה ציד שזה עתה הסברתי אודותיו, כאשר השוני היחיד הוא שלרובה הזה ישנם פחות כדורים במחסנית ומעט יותר נזק בטווח הקצר.

אז אחרי שהסברתי לכם קצת על הנשקים והיכולת של Jackal, בשורה התחתונה - האם לדעתי הוא שווה את המחיר? לדעתי התשובה היא כן. הסיבה העיקרית שאני ממליץ עליו היא לאו דווקא היכולת שלו, אלא הנשקים שלו. הוא לגמרי בקלות אחד הלוחמים היותר אגרסיביים ויותר מפחידים שיש במשחק הזה. הבעיה שלי איתו היא שהוא דומה מאוד ל-Caveira, אולי בתאוריה הוא נשמע מגניב ועוזר לקבוצה אבל בפרקטיקה, הסיכוי שתצליחו להשתמש ביכולת שלו כמו שצריך ולנקות את המפה מלוחמים יריבים תועים (Roamers), שואפת לאפס.

Mira

בגלל של-Mira יש בערך אותם נשקים כמו ל-Jackel (למעט כך ש-Vector הוא הנשק שלה במקום שני הרובים העיקריים) אני פחות אתמקד בהיבט הזה אצלה. אז האם Mira שווה את הקנייה וה"בזבוז" של 25 אלף המטבעות? לדעתי חד משמעית לא.

היכולת של Mira היא "להתקין" מראות חד צדדיות חסינות כדורים אשר ייתנו לקבוצת ההגנה מידע על מי שעומד מצידו השני של הקיר עליה מותקנת המראה. הבעיה הגדולה עם היכולת הזו היא שאתם פשוט נותנים לקבוצת ההגנה קו ישיר לתוך המטרה (Objective) שלכם במקרה שהמראה תיהרס, דבר שקורה דווקא די הרבה עקב היכולת של Twitch לחשמל את בלון הגז הקטן ולשבור את את החלון. סיבה נוספת שלדעתי Mira היא לא חובה בשום צורה שהיא היא העובדה הפשוטה שאם אתם לא חמישה בצוות, סביר להניח שאיזה מישהו שאתם לא מדברים איתו ישבור את החלון ויהרוס לכם את כל הסיבוב (בנוסף לעובדה שיש כרגע גליץ' שמאפשר לשבור את המראה מהצד של המתקיף, אבל בגלל שזה יתוקן בעדכון הבא זה היה נראה לי מיותר להתייחס לזה).

אז כן, בדיוק כמו Jackal, היכולת המיוחדת שלה נשמעת ממש טובה בתאוריה ובשיתוף פעולה עם Bandit הוא יכול למנוע פריצת קיר אבל בפרקטיקה, אני ממש לא מתחבר לכל טקטיקת ההימורים של לקיחת סיכון גבוה עבור רווחים גבוהים מפני שהיא לא מתממשת בהרבה מאוד מן המקרים, ובשורה התחתונה, אם המראה נהרסת, אתם פשוט עוזרים לקבוצה המתקיפה לעשות את העבודה שלה. כי לא משנה כמה אתם חושבים שאתם טובים, תתי המקלע שיש לקבוצה ההגנתית לא ישתוו לעולם לרובי הסער שיש לקבוצה ההתקפית, לפחות לא כששתי הקבוצות מביטות לעבר אותו חור, וזהו טווח יחסית גדול.

אז בשורה התחתונה, שני הלוחמים החדשים הם לא חובה לקנייה בשום צורה, למרות ששניהם מהווים שינוי מהותי לסגנון המשחק, כי אתם תפחדו לצאת מחוץ לחדר בגלל Jackal ואף תיקחו צעד אחורה ברגע שתראה את המראה השחורה של Mira מופנת לכיוון שלכם, אבל אני ציפיתי למשהו יותר מהותי כמו Hibana או Valkyrie שיהיה מעין שובר שוויון.

"Coastline"

במבט ראשוני, "Coastline" היא המפה מהיותר יפות שהמשחק קיבל עד עכשיו, לפחות מבחינת האווירה. ברגע שאתם נכנסים בשער הראשי אין ספק שתשימו לב ישר למכוניות הבוגאטי, הפרארי ושאר מכוניות היוקרה שמאפיינות את המסיבות ואת בתי הקיץ באיביזה. גם מבפנים אתם רואים ברים, שולחן פול, מטבח ועוד כל מיני חדרים שונים.

אלא שלמעט היופי של המפה, היא גם מאוזנת בצורה טובה למכביר. היא יחסית גדולה, יש הרבה חלונות שמהם אפשר לקפוץ החוצה / להיכנס פנימה ובאופן כללי, כל חדר שאתם צריכים להגן עליו מאוזן בצורה טובה מבחינת דרכי הגישה פנימה והחוצה.

הבעיה היחידה שיש לי עם המפה הזאת היא שהיא מהווה בעיניי מעין גרסת 2.0 של המפה "House". יש חדרים ספציפיים שתמיד ייבחרו, יש הרבה הריגות במקביל להשתגרות של השחקן שנורה אל תוך המשחק (Spawn Kills), כל זאת למרות ש-Ubisoft ציינה באופן ספציפי שהיא עיצבה את המפה הזאת במטרה להתנגד לטקטיקה הזו. בנוסף, יש דרכים ברורות שבהן יתקפו התוקפים את קבוצת ההגנה כי הן הכי נוחות. אבל מעל הכל, החטא הכי נורא מכל היא העובדה שהמפה בבירור נוטה לכיוון הצד המתקיף, או ככה לפחות אני הרגשתי בכמה מן המשחקים שבמהלכם שיחקתי בה. למרות שנדמה כי יש הרבה דרכים יצירתיות להגן על החדרים, בפועל נראה כי תמיד נעשה שימוש באותה שיטה ובכל זאת תמיד המתקיפים מנצחים.

אז זהו, זה היה הסיקור שלי על ההרחבה החדשה של Rainbow Six Siege שהיא "Velvet Shell". לדעתי היא טובה מאוד אבל חברת Ubisoft צריכה לעבוד על רעיונות יותר פרקטיים ללוחמים, ולא דברים מאוד נקודתיים שלא יעבדו ברוב המקרים.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.