יוטיובר FIFA והשותף העסקי שלו הודו בעבירות בנושא הימורים; העונשים ניתנו

מאת: לידור אטיאס

בשנת 2016 הואשמו יוטיובר FIFA העונה לשם "NepentheZ" והשותף העסקי שלו באתר אינטרנט שלהם, על עידוד קטינים להמר על כסף אמיתי ובכלל, על הפעלת אתר שעוסק בהימורים, באופן שנוגד את החוק בבריטניה, המקום בו הופעל האתר, ועל כך דווח בזמנו ברשת ה-"BBC".

שמו האמיתי של אותו יוטיובר הוא למעשה קרייג דאגלס, כאשר השותף העסקי שלו, דילאן ריגבי, הואשם יחד איתו גם בעבירות של קידום לוטו והימורים בלתי חוקיים, זאת לראשונה בתולדות בריטניה, שם אף פרט או חברה הואשמו אי פעם בעבירות של הרצת אתר הימורים בלתי רשום של משחקי וידאו.

הבעייתיות המרכזית הייתה בעידוד צופי הערוך של דאגלס (על ידו כמובן) להשתתף ולהשתמש באתר שלו, זאת כאשר הוא מודע לכך שרבים מ-1.45 מיליון העוקבים שלו הם קטינים וכך או אחרת אסור להם לעסוק בפעילות שכזו, הן בהיבט המשפטי והן בהיבט החינוכי.

כל התהליך הזה לא מנע ממנו לטעון לחפותו בתחילת הדרך ואפילו לנסות לגייס מעט רחמים מן הקהל שלו עם סרטון בו הוא הביע את חששותיו מפני ההליך המשפטי שבתומו הוא עשוי שלא לצאת מבית המשפט, אך בסופו של דבר הוא הגיע לידי הודאה באשמה, כאשר זו "זיכתה" אותו בקנס כבד מאוד (אל דאגה, השותף העסקי המפוקפק שלו לא נשאר מחוץ לעניין).

כעת, ב-"The Guardian" דווח על כך שדאגלס נקנס ב-91,000 יורו (כ-364,000 שקלים) כאשר השותף העסקי שלו, ריגבי, נקנס ב-174,000 יורו (כ-700,000 שקלים). כמו כן, לצד ציון הקנסות צוין שם גם כיצד במשפט הוצג סרטון של אותו יוטיובר בו הוא טוען בפני צופיו כי הם לא חייבים להיות מעל גיל 18 בשביל להשתתף בכך, מפני שמדובר בכסף וירטואלי.

מה דעתכם על התיק המשפטי הזה? האם אתם חושבים שהקנסות הללו ראויים? חושבים שהיה צורך גם במאסר בפועל? ספרו לנו מה דעתכם ואל תשכחו להישאר מעודכנים עם לייק בעמוד הפייסבוק שלנו
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.