סיקור המשחק WWE 2K17

מאת: לידור אטיאס

לפני מספר שנים אימצה לחיקה 2K את סדרת משחקי ההאבקות של ה-WWE ומאז היא ערכה לא מעט השקות מוצלחות למדי. תחילה החידושים במשחקים היו הרבה יותר מהוססים במטרה לבחון את תגובת הקהל, אך בתוך מספר שנים, עת הגיע השנה הזו, הוחלט בצעד בעייתי במיוחד לדלג השנה על הקמפיין ההיסטורי שהופיע עד כה במשך מספר שנים. השעות שהושקעו בקמפיין הזה בשנים הקודמות התחלקו בין דברים חשובים אחרים כמו מצב המשחק MyCareer, המשחקיות בעצמה וגם גרפיקת המשחק. האם הצעד הזה מתברר בדיעבד כמשתלם לטובת המשחק והאם מדובר במשחק האבקות טוב? התשובה בסיקור.

המשחקיות

ראשית, אני מוכרח לציין שהחוסר עליו דיברתי (החוסר בקמפיין סיפורי) מורגש עד מאוד. כמי שמאוד נהנה ממצב המשחק הזה לאורך השנים, במיוחד בשל העובדה שהוא החזיר את השחקנים אל העבר עם מתאבקים אגדיים כדוגמת סטון קולד סטיב אוסטין, ברט הארט, שון מייקלס בצעירותו ועוד. 

סיבה נוספת שבגללה החוסר הזה הוא דומיננטי מידי, לא משנה כמה הושקעה עבודה בדברים אחרים, היא שבסופו של דבר, מדובר היה במצב משחק מהנה במיוחד, הוא שילב בין אלמנטים שונים של משחקיות (עבודה תחת לחץ של זמן, הספקים גבוהים, משימות מאתגרות ועוד) וכעת כל שקיבלנו הוא מצב המשחק MyCareer שלא מסוגל למלא את החלל לבדו כשמדובר בהאבקות, מפני שהוא הרבה פחות צבעוני מהקמפיין הסיפורי.

כמו כן, הימצאותם של המתאבקים האגדיים ב-WWE 2K17 כמתאבקים מן השורה לא פותרת את הבעיה לגמרי, מפני שקרבות אגדיים במיוחד הועברו עם סצנות קולנועיות מיוחדות לאורך השנים, ואת החוסר הזה לא ניתן להשלים בקיום הקרבות בצורה שהיא רגילה.

אם נדבר קצת יותר לעניין - MyCareer של WWE 2K17 הוא בסך הכל מצב משחק נחמד למדי, כזה שאמנם לא מפצה על החוסר בקמפיין הסיפורי, אך כן מהנה וכזה שעשוי לספק לכם שעות ארוכות של משחק במידה ואתם מוכנים להתמסר למסע הארוך במיוחד של מתאבק בדרך לפסגה, כולל שלב הביניים ב-NXT.

יש לכם מגוון אפשרויות עיצוביות נחמדות עבור המתאבק האישי שלכם, כך שבהחלט ניתן לבנות אותו בצלמכם ובדמותכם, כולל אפשרות להעלות תמונת פנים אישית כדי שהמתאבק יראה ממש כמותכם. יש מגוון גדול של דגמים, צבעים וסגנונות עיצוביים שונים, כך שעולם שלם של בנייה ועיצוב פתוח בפניכם במידה ואתם מתעניינים בכך.
אלא שבמובן האנימטורי המשחק לוקה בחסר עד מאוד - מצד אחד ישנן האנימציות החדשות, אלה אשר נלכדו בלכידת תנועה אשר בוצעה בתנאים מיוחדים כחלק מפיתוח המשחק, אך מצד שני נראה כי תכנותית המשחק נכשל, מפני שהסנכרון של האנימציות עם הסביבה נעשה בצורה מרושלת מאוד שכוללת לא מעט באגים שונים שמפריעים מאוד למשחק (יש לציין שמשחקי ה-WWE לא היו ידועים כמשחקים בעלי באגים מעיקים עד כה, ולראשונה מזה הרבה מאוד שנים אני נתקל כאן בבעיה שכזו).

אך אני מוכרח לציין שאפשרויות חדשות שנוספו למשחק הן דווקא כן נחמדות למדי ובאות במקום, הן משדרגות את חווית המשחק והופכות את כל העניין הזה לנוח ויעיל יותר, כדי לצמצם את מידת הסרבול בעת המשחק למינימום.

כמו כן, תוספת חדשה שלהבה אותי במיוחד וגרמה לי סיפוק רב בהיבט המשחקי - אל המשחק חזרה האפשרות להילחם מאחורי הקלעים, זו שהייתה קיימת לסירוגין בהשקות האחרונות.

מדובר באפשרות מהנה במיוחד המספקת רגעים ברוטאליים מאוד של האבקות, כולל שימוש באביזרים נלווים שלא יכולנו להשתמש בהם עד כה, אנחנו מקבלים את האפשרות לזרוע הרס אמיתי ומעל הכל - חוזרים למקורות.

ההאבקות מאחורי הקלעים מרגישה חיה, היא חסרת פשרות, לא נטולת באגים בכלל, אך בכל זאת מאוד מהנה לרסק אביזרי במה ואביזרים נלווים עם היריב כל הדרך אל הניצחון, והדרך הזו רצופה מכות כואבות.

גרפיקה

במובן הזה המשחק כמעט ולא השתנה מן השנים הקודמות, אם כי מרגישים שינויים קטנים לחיוב - הגרפיקה במשחק היא טובה למדי, המתאבקים נראים ריאלסטיים ככל הניתן, כולל שיער, פנים, שיער פנים, גוף, ביגוד וכו'. ההשקעה במידול עבור המשחק מורגשת, כאשר היכלי ההאבקות אף הם תוכננו בצורה מאוד מדוקדקת, כל היכל כולל עיצוב מלא ומותאם אישית (בהתאם לאירוע).

מעבר לכך, האפקטים הגרפיים שמופיעים במשחק אף הם מדוקדקים מאוד (אפקטים אלה מופיעים הרבה מאוד בכניסות השונות של המתאבקים אל הזירה בטרם כל קרב), הם צבעוניים, איכותיים וכמובן מותאמים לסביבה בצורה המיטבית על מנת לאפשר שילוב הולם ברקע במטרה לתרום לאיכות הגרפית ולא לגרוע ממנה.

התפריט במשחק וממשק המשתמש הם גם כן לא רעים בכלל, הגישה לכל דבר ודבר במשחק היא נוחה מאוד, הממשק הכללי ידידותי מאוד ואין מאפיין שאני יכול להגיד שהיה לי קשה לגשת אליו.

סיכום ומסקנות

WWE 2K17 הוא משחק האבקות בסדר גמור אך לא יותר מזה - הוא מציג תוספות נחמדות אל מול חוסר משמעותי מאוד שמורגש ברקע. המשחקיות פחות טובה מן השנים האחרונות בעקבות באגים מרובים שמורגשים בקלות ולא צריך 30 שעות משחקיות כדי לחזות בהם והגרפיקה לא השתנתה במיוחד. התחושה הכללית היא שדרוש רענון כלשהו באשר לסדרת המשחקים הזו, פן נחוש בהתייבשות מהירה וחדה שלה.

ציון סופי: 7 מתוך 10

תודה רבה ל"הד ארצי" על סיפוק עותק הסקירה של המשחק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.