סיקור המשחק Hitman

מאת: לידור אטיאס

לאחר מספר משחקים בסדרת משחקי Hitman, החליטו היוצרים שנמאס להם לחפש שמות מקוריים ויצירתיים, אז למשחק החדש בסדרה הם החליטו לקרוא באופן בנאלי למדי Hitman. אלא שעל אף פי שחלק משחקני הסדרה ראו בכך מוזרות כלשהי, שום דבר לא יכול היה להכין אותם לעתיד להתרחש.

מה בעצם קרה? ראשית, פיתוח המשחק הועבר מסטודיו אחד לאחר, אך זה שקיבל על עצמו את פיתוח המשחק בסופו של דבר לא עמד בלוחות הזמנים עד שהמשחק נדחה. לאחר הדחייה הזו, קרה האירוע המשמעותי באמת - הוכרז כי המשחק ישוחרר בצורה אפיזודית, ממש בהשראת סדרות הטלוויזיה המודרניות, כאשר לשחקנים תהיה אפשרות לרכוש את החוויה המלאה שכוללת את כל האפיזודות (אפיזודה יצאה מידי חודש) או כל אפיזודה בנפרד. הקהל לא אהב את המהלך הזה (בלשון המעטה), אבל הוא נאלץ לבלוע את הצפרדע בסופו של דבר אם היה ברצונו לשחק במשחק. עד כמה המהלכים הללו השפיעו על המשחק בפועל? בדיוק לשם כך אני כאן.

משחקיות

בראש ובראשונה, המודל האפיזודי השפיע בסופו של דבר באופן נוסף - מכיוון שבכל חודש הושקה אפיזודה אחת בלבד, היה מובן לכל כי הפעם מדובר יהיה במשחק עם הרבה פחות שלבים מקודמיו, כאשר לשם השוואה, ב-Hitman: Absoultion היו 20 שלבים.

הרעיון בכמות הפחותה של השלבים הייתה להשקיע יותר בכל אחת מן המפות ולאפשר לשחקנים יותר מדרך אחת לסיים כל שלב. יותר מזה - בשביל ליהנות מהמשחק ולזכות בכמות הוגנת של שעות משחקיות שהולמת את המחיר המשולם, אתם לחלוטין מוכרחים לנסות כל שלב כמה וכמה פעמים בדרכים שונות, אחרת הכל נגמר מהר, מהר מידי.

בפועל, זו נקודת החולשה הראשונה של המשחק - כתומך נלהב של משחקים לא לינאריים המאפשרים כמה סיומות אפשריות לכל שלב, אני לא רואה בלאפשר את העניין הזה מעין פריבילגיה להפחתת כמות השלבים, במיוחד כשהמפות החדשות לא גדולות דיין כדי לספק את השחקן על החוסר שנוצר.

החולשה הזו מרגישה כמו פספוס אחד גדול, מפני שהשלבים עצמם אכן מהנים ומפותחים כהלכה, ואילו רק היו יותר שלבים בעבור המחיר המשולם, כאלו המעוצבים ומוגדרים באופן דומה מספיק לאלו הקיימים, ניתן היה להגדיר את המשחק הזה כמשחק מצוין. 

באשר למשחקיות עצמה - מכניקות המשחק נשמרו עד כמה שניתן והן מסורתיות למדי - מדובר באותו משחק התגנבות שאתם זוכרים (אם אתם זוכרים), הכולל ירי, חיסולים שקטים, עבודה מלוכלכת בידיים, התחזות והתחפשות (ב-Hitman כל יום הוא פורים) וגם אלימות מפותחת יותר במקרה הצורך.

כל מכניקות המשחק משולבות יפה מאוד זו בזו, כאשר ראויה לציון העובדה כי האנימציות חוות כמות לא גדולה בכלל של באגים והשילוב של כל האנימציות זו בזו (כמו גם הסנכרון ביניהן) נעשה בצורה נהדרת ועובר באופן חלק למדי עבור כל שחקני המשחק.

הירי במשחק נוח ומדויק, במידה ואתם אוהבים לפלס את דרככם על ידי שימוש בנשק חם (עדיף מושתק) אתם תיהנו מהאפשרות הזו במשחק עד מאוד, כאשר הכוונת עצמה לא מבלבלת ומסתנכרנת עם התנועה של השחקן בצורה מושלמת, הנזק שעושה כל נשק הוא הולם ולא הרגשתי צורך משמעותי באיזון כלפי מעלה או מטה של חלק מן הנשקים, וככלל - מכניקות הירי במשחק הן נהדרות.

כמו הירי, גם מערכת ההתגנבות המסורתית נשמרה כמו שצריך, האויבים במשחק רחוקים מלהיות פראיירים, הם מתחקים אחר תנועות חשודות בהתמדה יתרה, לא מתעלמים ממראות חשודים ומרגישים מציאותיים למדי נוכח האינטיליגנציה המלאכותית שלהם. אלא שלשם כך בדיוק נוצרה מערכת ההתגנבות, שלמעשה משלבת בין מכניקות ההרג למכניקות התנועה במשחק. ההתגנבות היא מהנה ומוקפדת, ישנן דרכים מאוד אלגנטיות ושקטות לבצע את המשימות, ואם תתאמצו מספיק אתם גם תעלו עליהן וככלל - זו הייתה ועודנה המערכת החזקה והמוקפדת במשחק.

בנוסף לכך, מערכת ההתחפשות וההתמזגות במשחק עובדת בצורה נהדרת, כאשר בקרב האנשים שתפגשו תוכלו למצוא רמות שונות של חשדנות, הכל תלוי בתחפושת שתאמצו לעצמכם (אם בכלל). כרגיל, זו מערכת שתורמת מאוד להתגנבות במשחק והיא מוסיפה למשחק נדבך חיובי נוסף. בעיניי, זו מערכת שתורמת במקצת גם להומור במשחק, כי בכל זאת - לא בכל יום אתם זוכים להיכנס לנעליו של "הכומר הקוטל", כומר שבתחילה בסך הכל אמור היה להעביר יום שקט בכנסייה וסיים כגופה בפח אשפה, כשאת מדיו אימץ רוצח שכיר צמא דם.

לבסוף, אני מוכרח לציין לטובה גם את האביזרים הנוספים במשחק - במהלך משחקכם במפות הקיימות, אתם תוכלו למצוא מגוון של אביזרים שונים, חלקם יאפשרו לכם לסיים את המשימה בצורה קצת אחרת מזו שחשבתם עליה וחלקם עשויים לשחק תפקיד משמעותי קצת פחות ויעזרו לכם להתקדם צעד נוסף אל עבר המטרה שלכם.

גרפיקה

אין חדש תחת השמש, וכיאה לדור החדש, גם Hitman הוא משחק שנראה נהדר, המפות בו מעוצבות למופת (גם הפנים וגם החוץ), פרטים קטנים כגדולים נראים ריאליסטיים במיוחד על פני השטח, כאשר החל מחביות יין, גנרטורים ואפילו אבני קיר, דרך הריהוט וכלי הרכב ועד למבנים ובתים של ממש - הכל נראה כמו שצריך.

הגרפיקה במשחק מהוקצעת, ניכר כי מידול כל פרט ופרט במשחק ארך לא מעט זמן ובסופו של דבר ההמתנה השתלמה מבחינה גרפית. מעבר למודלים השונים, גם הטקסטורות נראות ומרגישות אמיתיות מאוד, דבר שמסייע מאוד לריאליזם במשחק ומכניס את השחקן לאווירה בקלות, מפני שהתחושה הכללית היא יותר ויותר קרובה לתחושה ריאליסטית - משל השחקן היה בשטח באופן ממשי ואמיתי.

ראוי לציון גם השימוש בסוגים שונים של תאורה במשחק, כולל העובדה ששלבים שונים נערכים בזמנים שונים של היום וכוללים, כל אחד, סוג קצת אחר של תאורה. התאורה במשחק היא מאוד משמעותית להגדרת השלב ולקביעת האווירה, וניכר כי הושקעה לא מעט עבודה על הנושא הזה גם כאן.

סיכום ומסקנות

המשחק החדש Hitman הוא לא לגמרי המשחק לו ציפינו וחיכינו זמן רב - מצד אחד יסודות המשחקיות בו הם נהדרים, כל מרכיב ומרכיב במשחקיות מרגיש מהוקצע ומושקע, כאשר נכון הדבר גם לגבי הגרפיקה המצוינת של המשחק אשר מכניסה את השחקן בכל פעם לאזור קצת אחר, אך מצד שני ניתן לזהות בקלות חיסרון משמעותי מאוד של המשחק - יש מיעוט לא מוצדק של שלבים (כל אחד מהם ניתן למעבר במספר דרכים שונות, אך זהו לא פרט שמאפשר סיפוק של כל כך מעט שלבים אשר מביא למגוון נמוך). 

ציון סופי: 7 מתוך 10

תודה רבה ל"הד ארצי" על סיפוק העותק לסקירת המשחק הזה.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.