בעיות חמורות עם ה-PS4 Pro; פתרונות אפשריים לחלק מן הבעיות המרכזיות בפנים

מאת: לידור אטיאס

ה-PS4 Pro הושק בקול תרועה רמה לצד הסלוגן "הקונסולה החזקה בעולם", אך כרגע נדמה כי המכשיר החדש עושה לא מעט בעיות וצרות בקרב הרבה מאוד אנשים. חלק מן הבעיות חמורות יותר וחלק חמורות פחות, אך בשורה התחתונה לא מעט מהן מונעות שימוש תקין וסביר בקונסולה.

התקלה המרכזית ביותר שדווחה היא תקלה פשוטה מאוד - המשתמש מדליק את הקונסולה אך על המסך מופיע מסך שחור בלבד. אלא שהאבסורד בא לידי ביטוי בתגובת סוני לעניין - היא טוענת מצידה לגבי רוב ככל הבעיות כי הן קשורות לבעיית תאימות 4K ו-HDR בחלק ממסכי הטלוויזיה בשוק, כך שנדרשת פנייה ליצרנית המסך.

מובן כי מדובר כאן בדרך ללא מוצא, ומכיוון שלא היינו רוצים להשאיר את מי מכם שחווה בעיות באוויר, חקרנו קצת עבורכם ומצאנו פתרון אפשרי לבעיה (קרדיט - אתר "Mobi Picker"):
ראשית, תדאגו לכבות את המכשיר ולאחר מכן לחצו לחיצה ארוכה על כפתור ההדלקה של המכשיר. ברגע שבו תלחצו על המכשיר אתם תשמעו ביפ, אך אל תעזבו את הכפתור וחכו לביפ נוסף שיישמע. ברגע שזה האחרון נשמע, הסירו את ידכם מעל כפתור ההדלקה.

ברגע זה, אם ביצעתם הכל כמו שצריך, אתם אמורים להגיע למצב הבטוח / Safe Mode של המכשיר. במסך זה מופיעה ההודעה הבאה (באנגלית כמובן, מה שתראו כאן הוא תרגום) - "חברו את שלט ה-Dualshock 4 באמצעות כבל USB, ולאחר מכן לחצו על כפתור הפלייסטיישן".

כעת, עקבו אחר ההוראות וחברו את שלט ה-Dualshock 4 שלכם למכשיר באמצעות כבל USB, ממש כפי שכתוב. לאחר שעשיתם זאת, לחצו כמובן על כפתור הפלייסטיישן. כעת יופיעו על המסך מספר אפשרויות, כאשר אתם תצטרכו לרדת כל הדרך למטה אל האפשרות "Set HDCP Mode". לחצו על האפשרות הזו ואז תראו כי היא מכוונת ל"אוטומטי" כברירת מחדל. את ההגדרה הזו עליכם לשנות ל-"HDCP 1.4 Only". לאחר בחירה זו תופיע הודעה על כך שהמכשיר יבצע הפעלה מחדש וישתמש בהגדרה החדשה. לחצו על "Ok" ואפשרו להפעלה מחדש להתרחש.

הבהוב כחול יופיע מהקונסולה בשלב הזה והיא תידלק בסופו של דבר.

בעיה נוספת שהופיעה היא שהקונסולה לא עובדת בשימוש בכניסת ה-60Hz 4K HDMI, אלא רק ב-30Hz 4K 1080P.
לצורך פתרון הבעיה הזו תצטרכו להגיע שוב למצב הבטוח של הקונסולה ולעקוב אחר ההוראות ההתחלתיות בפתרון הקודם, רק שכאשר תגיעו הפעם למצב הבטוח, וודאו כי בתוך "Set HDCP Mode" ההגדרה היא אכן "אוטומטי" (אל תשנו זאת), וכי הרזולוציה מוגדרת כ-"1080P" (הגדירו אותה כך אם היא לא מוגרת כך מלכתחילה). לאחר מכן בתפריט ההגדרות בתוך ממשק ה-PSN, בקטגוריית ה-"Screen and Sound", הגדירו את הרזולוציה כ-"2160P yuv420".

האם חוויתם בעיות עם המכשיר? הפתרונות שהצענו סייעו לכם במידת מה להתמודד עם הבעיות שחוויתם? בכלל, מה אתם חושבים על כל זה? ספרו לנו מה דעתכם ואל תשכחו להישאר מעודכנים עם לייק בעמוד הפייסבוק שלנו
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.