סרט לחג: "חסידודס" - ביקורת סרט ללא ספויילרים

מאת: לידור אטיאס

בכפיפה אחת עם ראש השנה הגיע לבתי הקולנוע סרט הילדים החדש "חסידודס". הסרט לא מדבר על הישיבה החדשה או על חסידים, אלא על האגדה העתיקה באשר לתשובה על שאלת השאלות "מהיכן מגיעים תינוקות?" - מהחסידה כמובן. בסרט עצמו יש העמקה יתרה באשר לעניין הזה ובכללותו הוא מדבר לילדים ולמבוגרים כאחד (לצד הילדים המצחקקים שישבו לידי באולם הקולנוע מצאתי גם את עצמי מידי פעם בפעם משועשע למדי). אז האם שווה לפתוח את השנה עם הסרט הזה או דווקא לא? התשובה בביקורת.

מה הסיפור? - על עלילת הסרט

במרכז הסיפור ניצבות, כמובן, החסידות, אשר פעם הביאו תינוקות (לפי הסיפור בסרט) והיום הן מביאות חבילות משלוחים בשם תאגיד אינטרנט ענקי. ג'וניור הוא חסידת המשלוחים הראשית בחברה שעומד לקבל קידום, כשהוא בטעות מפעיל את מכונת ייצור התינוקות ומביא לעולם תינוקת חמודה בניגוד לחוק. ג'וניור נואש למסור את חבילת הצרות הזאת לפני שהבוס יבין מה קרה ובעזרת חברתו טוליפ הם ממהרים למצוא משפחה מתאימה לתינוקת המתוקה.

בפועל, העלילה נעה בצורה קלילה למדי, היא לא נעשית כבדת משקל, מפחידה או מעיקה שלא לצורך, ומכוונת בצורה הכי ישירה שיכולה להיות לכל המשפחה - החל מהילדים הקטנים שרק לפני חודש חגגו יום הולדת 5 דרך ההורים שרק מחפשים לספק לילדיהם זמן של הנאה ועד לסבא וסבתא שכבר ראו דבר או שניים בחייהם.

הגורם הראשון שמביא את העלילה להצלחה לא רעה בכלל הן הדמויות. כל הדמויות מעוצבות בצורה נהדרת, היעד של כל אחד ואחת מהן הוא ברור, וכמובן שלא פסחו בעשייה הזו גם על החבר'ה הרעים בסיפור, כך שהמאבק הכללי בסרט אף הוא מובן ולא נותר חסר כל היגיון (כפי שעשוי להיות בחלק מסרטי הילדים ובכלל בחלק מן הסרטים שמגיעים לבתי הקולנוע).

כמו כן, דבר נוסף שיפה בעלילה הוא העובדה שהיא נטולת חורים כמעט לגמרי ונעה בצורה מאוד אחיד ורציפה, אין יותר מידי משחקים או ניסיון להתחכם עם הילדים שלא לצורך, אלא דווקא העברה ישירה של העלילה, דבר שמאוד תורם מצד אחד להנאה מן הסרט ומצד שני כמובן לעלילה עצמה, שנותרת רלוונטית לאורך כל הסרט ולא משעממת או נהיית מורכבת מידי.

הומור בסרט

ההומור בסרט הוא דווקא חלק מעט פחות טוב, מפני שאם העלילה לא נכשלה כמעט בשום פרמטר, ההומור עצמו דווקא הרבה פחות טוב. שלא תטעו - אין כישלון טוטאלי בנושא הזה, אבל אני די משוכנע שהסרט יכול היה להיות מצחיק יותר ודווקא בחר להתמקד בנדבכים אחרים.

אלא שאני מוכרח לציין דבר חשוב מאוד שתקף בנושא ההומור - הוא אמנם לא מדהים, אבל בדרכו שלו הוא עוצב כך שהוא רלוונטי לכל המשפחה, כך שההורים לא יצטרכו לפתוח את הפלאפון ולהתכתב או לשחק במהלך הסרט, אלא הם יוכלו פשוט מאוד לצפות בו, ומילה שלי להורים מביניכם שקוראים את זה - אתם לא תסבלו, אפילו לא קרוב לזה.

האנימציה בסרט

גם כיום, אולפני דיסני הם המובילים בעולם בנושא האנימציה ואין על כך כל עוררין. ילדים היום עדיין גדלים על הקלאסיקות הישנות דוגמת "מלך האריות", "ספר הג'ונגל", "מוצאים את נמו" ויסלחו לי המעריצים והיוצרים של הסרטים הנוספים שלא הזכרתי כאן. 

ובכל זאת, במקרה זה .Warner Bros עשתה עבודה טובה מא' ועד ת', החל מהדמויות כשלעצמן, דרך הנופים המרהיבים בסרט וכלה בתנועות חלקי הגוף השונים, הכל מעוצב לפרטים וניכר כי הושקעו שעות רבות של עבודה סביב יצירת האנימציה בסרט הזה.

יש כמובן לציין שהאנימציה, מעבר להיותה בנויה כמו שצריך, היא חלק מרכזי וחשוב בסרט הזה - המימיקה של חלק מהדמויות לצד האופן שבו הן זזות ומתנהגות הם מצחיקים במיוחד, כך שבמקרה זה לאנימציה יש השפעה ישירה על ההומור בסרט והיא מצליחה לעשות זאת כמו שצריך.

סיכום ומסקנות

בכנות - אני לא יודע אם הסרט הזה יישאר בזיכרון של צופיו בשנים הקרובות או בכלל (אם היה עליי לשער הייתי אומר שלא), אבל זה לא הופך אותו לסרט לא טוב, במיוחד מפני שיש בו די והותר איכויות עד שבאמת שווה לצפות בסרט - הוא מצחיק לפרקים, העלילה שלו לא מעיקה או מורכבת מידי כך שהיא מתאימה לכל צופה (במיוחד באופן שבו היא מתקדמת בקצב שלה, קצב המתאים לרוב סוגי הצופים) והאנימציה תותיר אתכם מוקסמים ועם חיוך על הפנים.

אז אם בתחילת הביקורת שאלתי האם כדאי לפתוח את השנה הזו עם הסרט הזה, כאן אני אומר לכם חד משמעית - כן. המבוגרים והילדים ייהנו כאחד ובסך הכל מדובר בחוויה מהנה לכל המשפחה. וכן, אפשר לראות את הסרט בהקרנות טרום בכורה במהלך החג, אז אל תפספסו את ההזדמנות, צאו מהבית ולכו לבלות בבית הקולנוע עם המשפחה.

ציון סופי: 7.5 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.