LEGO Star Wars: The Force Awakens - סיקור המשחק

מאת: לידור אטיאס

אותו המוצר, אותו המותג ואותו כסף - זו הסיסמה המדויקת ביותר לתמצות אוסף מחשבותיי על LEGO Star Wars: The Force Awakens. מדובר, אחרי הכל, במשחק לגו, ושוב קהל היעד המרכזי הוא כמובן קהל הילדים, כל זאת על אף שכלפי חוץ ניסו להציג את השינויים במשחק כמרחיקי לכת וכמשפיעים במיוחד. אז זהו שלא. מצד שני, אי אפשר להגיד שמדובר במשחק לגו לא טוב שהילדים לא יאהבו, אז אתחשב גם בזה במתן הציון ובניתוח המשחק לכל אורך הסיקור. לפני שנתחיל, כמה מילים על קהל היעד האמיתי של המשחק, שהוא, כאמור, קהל הילדים.

אל תהיה ילד! - על קהל היעד האמיתי של משחקי הלגו

ובכן, משחקי לגו מאז ומתמיד יועדו לילדים, וזה היה מובן מאליו בכל פעם שהגיע לשוק משחק לגו חדש. אלא שבתחילה משחקי הלגו פשוט הוצגו כך, ולא ניסו לתמרן את מחשבותינו יותר מידי. הפעם, עם LEGO Star Wars: The Force Awakens, חשבנו שמשהו עשוי להשתנות. למה? הטריילרים של המשחק הציגו קרבות חלל עם החלליות האהובות ביותר של "מלחמת הכוכבים", קרבות ירי עם אפשרות לתפוס מחסה, ועוד כל מיני תכונות משונות שהיו אמורות לשדרג את המשחק.

בפועל, גם התכונות האלה יושמו במשחק באופן המותאם לילדים, אין בהן טיפת אתגר, תחושת הסטטיות אופפת אותן עד מאוד, ובכלל, זה מתחיל להרגיש כמו זלזול בקהל שמצפה למשחק. אם אתם זקוקים ליותר מזה, אומר לכם חד וחלק - אין שום שיפור במשחק כמשחק. היסודות נשמרו כמו שצריך, ואם אתם מחפשים משחק "מלחמת הכוכבים" של לגו כדי לחוות מחדש את הסרט או אולי פשוט להנות ממשחק ילדותי למדי, סביר מאוד להניח שתהנו. אם אתם לא עומדים בקריטריונים שהגדרתי במשפט הקודם - יהיה בכלל סביר להניח שלא תבינו מדוע קניתם את המשחק הזה.

אז אם חשבתם שרוחות של שינוי ינשבו כאן, צר לי, זה לא המקרה, ומדובר בעוד משחק ילדותי שהתאמצתי מאוד לשחק בו מספר שעות לא מבוטל כדי להבין את רבדי המשחק כך שאוכל להביע עליהם את דעתי כאן בסיקור עצמו, ונתחיל בסיקור המשחקיות.

משחקיות

ובכן, זה החלק המאוד בעייתי במשחק הזה, והוא נתון לויכוח - מצד אחד יש את מי שמצליחים להנות מן המשחקיות הנשמרת והמסורתית של משחקי הלגו בכל פעם מחדש, ויש את אלה שמקווים לשינוי, ומאמינים בפוטנציאל של המותג להפיק ולייצר משחקים רציניים מעט יותר, עם מכניקות משחק מורכבות יותר מאלו הנוכחיות, ובכלל, אולי אפילו לחזור ולייצר משחקים במגוון ז'אנרים שונים (אתם בודאי זוכרים את משחק האסטרטגיה-לונה פארק LEGOLAND וכמובן את משחקי המירוצים בסדרת משחקי LEGO Racers).

אני משתייך לצד השני, וזה שמסרב להשלים עם התקבעות המותג על התבנית הנוכחית שלו, כך שאני אצטרך להעביר לא מעט ביקורת על החלק הזה של המשחק, ובעיקר על התוספות החדשות.

התוספת ה"מרשימה" ביותר וזו שהוצגה כמי שתשנה את קרבות הירי במשחק, היא זו שבסך הכל מגדירה חלקים מסויימים בשלבים כחלקים המיועדים לקרבות מבוססי מחבוא. בחלקים הללו יהיה עליכם לתפוס מחסה מאחורי אובייקטים מסויימים בשטח, כאשר מנגד כמות גדולה יחסית של אוייבים כולל אוייבים מיוחדים יותר. זה יכול היה לעבוד טוב, אבל בפועל זה לא. האוייבים עצמם הם סטטיים וכמעט ולא זזים, כך שזה מרגיש כמו מטווח יותר מאשר קרב, וזה כבר חיסרון שהופך את התוספת הזו ללא טובה, וגם ללא משמעותית, מפני שקרבות הירי הרגילים והתדירים יחסית בשלבים גם ככה מרגישים כמו מטווח בפני עצמם.

התוספת השנייה שקיבלנו, וכזו שגם היא הייתה אמורה להיות די "מרשימה", היא קרבות של חלליות בחלל. התוספת הזו, נכשלת הרבה פחות, מפני שאנחנו כן מקבלים דינאמיות בשלבים שמרגישים יבשים וסטטיים, אלא שבחלק לא מבוטל בכלל מן הקרבות האלה אתם למעשה תעברו למצב של טייס אוטומטי עם מעט מאוד מרחב תמרון פנימי, ויהיה עליכם פשוט ללחוץ לחיצות מרובות על מקש הירי, בדומה למשחקים שאנו משחקים בסמארטפונים שלנו, ומה לעשות - לא בשביל זה שילמנו על המשחק.

מעבר לזה על המשחקיות הבסיסית אין הרבה מה להגיד, היא נשמרת כמו שצריך ואין בה פגמים למעט מספר באגים שכן מופיעים לאורך המשחק, כמה מהם במצב המשחק לשני שחקנים.

גרפיקה

החלק הזה טוב בהרבה מהחלק של המשחקיות, האיזון בין האובייקטים של הלגו והאובייקטים החיצוניים במשחק הוא כמעט מושלם, אנחנו מקבלים גרפיקה בסגנון לגו ההולמת את הדור הנוכחי, וככלל אפשר להגיד שהמשחק נראה די טוב.

דבר נוסף שניתן לציין לטובה לגבי המשחק הזה הוא שהיופי שלו נשמר גם לאורך הסצנות שבין השלבים וגם בזמן המשחק עצמו, כאשר דמויות שמופיעות לראשונה בגרסת הלגו שלהן במשחק נבנו בצורה מצוינת עם סנכרון נהדר הן עם המראה האמיתי שלהן והן בין תנועת השפתיים והנאמר ברקע (שהוא למעשה קטע קול הלקוח מן הסרט עליו מבוסס המשחק).

ובנוסף לדמויות, גם החלליות נבנו בצורה נהדרת וקיבלו גרסת לגו ההולמת אותן עם שמירה על המבנה המקורי והסגנון, כך שלמרות שקרבות החלליות עשויים להיות מתסכלים למדי, בזמן הזה ניתן בהחלט להתרשם מהמראה האותנטי והחביב של החלליות במשחק.

סיכום

לסיכום הסיקור אומר כי בסופו של דבר LEGO Star Wars: The Force Awakens ניחן ביופי מרהיב למדי, תוספות גרועות מאוד ומכניקת משחק מסורתית שנשמרת בפעם המי יודע כמה, כך שאם אתם חושבים לקנות את המשחק, תחשבו על עניין המשחקיות.

תודה רבה ל"הד ארצי" על סיפוק העותק לסיקור המשחק.

ציון סופי: 6.5 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.