"מוצאים את דורי" שבר שיא קופתי בתחום סרטי ההנפשה

מאת: נהוראי מבורך כחלון

לאחר שקודמו, "מוצאים את נמו", הפך לקלאסיקה וצבר מעריצים רבים, היה ברור שהמשכו, "מוצאים את דורי", יצליח וימנף הצלחה קופתית מסחררת. כעת, בתום סוף השבוע הראשון להקרנותיו בתחומי צפון אמריקה (ארצות הברית וקנדה), נראה כי אכן מדובר בהצלחה, שכן הוא שבר שיא מרשים בכל הקשור לסרטי הנפשה.

בצפון אמריקה, הצלחתו של סרט נמדדת בסוף השבוע הראשון להקרנותיו. אם הסרט הצליח בסוף השבוע הראשון וגרף סכום כסף נכבד, הוא מיד ייחשב כהצלחה, אך אם ההיפך, הוא מיד ייקבע ככישלון. מדובר בשלושה ימים (שישי, שבת וראשון) בהם האמריקאים מגיעים לבתי הקולנוע בהמוניהם לצפות בכמה שיותר סרטים במסגרות משפחתיות, כך שכאשר מדובר בסרט הנפשה שמיועד לכל המשפחה, סוף השבוע הראשון הוא בהחלט מבחן חשוב.

"מוצאים את דורי" יצא לאקרנים ברחבי צפון אמריקה ביום שישי האחרון (ה-17 ביוני), ובמשך כל סוף השבוע האחרון, הוא גרף בקופות סכום של 136,183,170 דולרים במצטבר, כשהוקרן ברחבי היבשת ב-4,305 בתי קולנוע בסך הכל, מה שהופך אותו לסרט המוקרן ביותר של פיקסאר. ביום הראשון להקרנותיו, שישי, גרף הסרט הכנסות של 54,954,119 דולרים, הפתיחה הטובה ביותר לסרט הנפשה ביומו הראשון אי-פעם. בשני הימים שלאחר מכן, שבת וראשון, הוא גרף הכנסות של 45,773,595 דולרים ו-35,455,456 דולרים, בהתאמה. אך עוד קודם לכן, בהקרנות המוקדמות של ערב יום חמישי, הוא גרף כ-9,200,000 דולרים.

ההכנסות המצטברות מסוף השבוע הראשון מדרגות את "מוצאים את דורי" כסרט עם הפתיחה השנייה הטובה ביותר אי-פעם בחודש יוני, כשהוא שני ל"עולם היורה" מהשנה שעברה עם כ-208,000,000 דולרים. השיא האמיתי הוא התייצבותו של הסרט במקום הראשון ברשימת הפתיחות הטובות ביותר לסרטי הנפשה אי-פעם.

ללא ספק, הסרט הפגין פתיחה מרשימה למדי ששברה לא מעט שיאים, וכנראה שרווחים גדולים עוד עומדים לפניו. בד בבד, הוא גם זוכה לביקורות חיוביות רבות וללא מעט שבחים. אנחנו בישראל נזכה לראות את הסרט רק בעוד כמה ימים, החל מה-23 ביוני, וצפו אז לביקורת שלנו בעניין (עקבו אחרינו בפייסבוק).
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.