סוכן וחצי - ביקורת סרט ללא ספויילרים

מאת: לידור אטיאס

מלהקי "סוכן וחצי" גייסו לשורות הסרט 2 שמות גדולים מהוליווד. האחד הוא דווין ג'ונסון, אחד האנשים העסוקים ביותר בתעשיית הקולנוע, אשר שמו נקשר לפרויקטים רבים במגוון תפקידים של משחק, כולל בסצנת גיבורי העל עם גילומו העתידי של בלאק אדם בסרט "שזאם" וגם של דוק סבאג' בסרטו האישי, כמו גם בסצנת האנימציה, שם לראשונה מאז שנת 2009 ובפעם השנייה בקריירה הקולנועית שלו, ידבב ג'ונסון את מאווי בסרט החדש של דיסני "מואנה". אל ג'ונסון השרירי והענק מצטרף קווין הארט, שהוא אחד השמות החזקים ביותר כיום בסצנת הקומדיה בהוליווד עם סרטים כמו "נראה אותך אסיר" ו"שושבין להשכרה", כאשר הוא גם צפוי לדבב על גבי המרקע הקולנועי מאוד בקרוב ב"החיים הסודיים של חיות המחמד", סרט אנימציה חדש שנראה מבטיח. התוצאה? סרט עם עלילה ביזארית ולטעמי גרועה למדי, אך כזה שבזכות קסמם האישי של השחקנים והאורינטצייה של הדמויות בתוך כל הסיפור - פשוט מצחיק. למה ואיך? המשיכו לקרוא.

מה לעזאזל קורה פה? - על העלילה

שני גברים, שעברו שינוי מקצה לקצה ב-20 השנים מאז סיום הלימודים בתיכון, נפגשים לקראת פגישת המחזור שלהם. האחד הוא בוב, כזה שהיה חנון שסבל מעודף משקל והתגרויות בתיכון וכיום הוא סוכן CIA קטלני ושרירי. לעומתו, קלווין היה הבחור הפופולארי ביותר בתיכון שעם השנים הפך לרואה חשבון חסר מעוף. לאחר שבוב מצליח לשכנע את קלווין להתגייס לצידו למשימה סודית שעליה הוא עובד זמן רב השניים נכנסים למסע בלתי צפוי שעלול להביא למותם.

ובכן, הדבר הכי ישיר ונכון שאפשר להגיד על העלילה הזו הוא שהיא לחלוטין טיפשית. אין בה שום נסיון ליצור משהו שיעורר רגש כלשהו אצל הצופה מעבר לצחוק, היא לא מעבירה שום מסר וגם לא מתקדמת לשום מקום כאשר רגעי השיא בה הם ויכוחים בסגנון - "אתה בפנים?", "לא", "אוקיי, נפלא שאתה בפנים". כמו כן, מדובר בעלילה ששום שחקן בעולם לא יצליח לייצר ממנה משהו שהוא באמת מעבר לתרבות של צחוק ללא חשבון. העניין הוא שגם לא הרבה שחקנים היו מצליחים להעביר אותה בצורה כל כך משעשעת כמו דווין ג'ונסון וקווין הארט, וזו בדיוק נקודת החוזקה בעלילה הגרועה הזו - כאשר היא צויידה בקסם האישי והחן של צמד השחקנים הראשיים - היא המריאה למחוזים של צחוק מתגלגל מדן ועד אילת.

לכן, בנקודה הזו יהיה מאוד נכון להגיד שהמלהקים לחלוטין עשו עבודה נהדרת, ועבודה זו, לצד עבודה פחות טובה של התסריטאים, יצרה מסה קריטית שהתגלתה כמשעשעת מאוד. זה, אגב, קורה גם בזכות האוריינטציה המופלאה של הדמויות בתוך כל הסיפור, כאשר למרות עניין העלילה הרעה והעובדה שהדמויות כן מוגבלות לסיפור לא טוב - הן עדיין מצליחות בעזרת קסם אישי והתאמה לתוך הרעיון של הסרט הזה, לספק הופעה לא רעה, ששוב, פשוט תצחיק אתכם.

דבר נוסף שיהיה מאוד נכון לציין כאן כגורם שחיזק את כל עניין העלילה הוא עניין הליהוקים לשחקני המשנה - כאשר אהרון פול, ג'ייסון בייטמן וכמובן מליסה מקארתי עושים עם הסרט הזה חסד עם השתתפותם בתפקידי משנה בסיפור, באופן כזה שכן חיזק את העלילה במקצת, והכניס לה נדבך מעט מרענן יותר.

חחחחח איך צחקתי - על ההומור בסרט

אם כן, הבנו שהעלילה גרועה לחלוטין, אך כאשר גורמים אחרים עולים ומצליחים לייצר ממנה משהו חיובי שמצחיק אותנו, לפתע פתאום היא נהפכה לכזו שלא מדרדרת את הסרט יותר מידי. אלא שיש דבר אחד שעשוי להפוך את הסרט לרע מאוד בעיני אנשים מסויימים, ויש לשים לב אליו לפני ההגעה לבית הקולנוע (ומולץ להגיע לקולנוע לחווית צפייה פשוט מהנה, וכזו שעדיפה בהרבה על הורדת הסרט בצורה שהיא גם ככה פיראטית ובלתי חוקית) - ההומור.

בנקודת הזמן הזו, מוטלת עליכם הבחירה, ועל מנת שתדעו לבצע בחירה מושכלת, אסביר לכם בדיוק במה מדובר. בלי כל הקדמות מיותרות ומשיכות זמן, אני פשוט אגיד את זה - ההומור בסרט רדוד מאין כמותו, וזה ההומור הכי פחות "איכותי" שראיתי בבתי הקולנוע לאחרונה. יחד עם זאת, כאחד שנהנה לצחוק ממגוון רחב של קומדיות (ובתור מעריץ מושבע של דווין ג'ונסון) נהניתי מאוד גם מההומור הזה, מפני שבסך הכל הוא כן משעשע ואף מחבר אותנו לנקודת הזמן של התיכון שחלקכם המבוגר יותר ודאי מתרפק עליו, וכמובן מחבר אותנו גם לימי הבגרות והשגרה - כאלה שהרבה יותר קשה להתרפק ולהנות מהם. החיבור נעשה בצורה טובה, ובסך הכל הסרט מצליח להצחיק את חובבי הסוג הזה של ההומור לאורך רוב שלביו.

אלא שאם אתם מעדיפים דרמה כובשת עם עלילה מדהימה, סרט רומנטי וסוחף או דווקא קומדיה בעלת הומור שנחשב ליותר "נעלה", זה לא הסרט בשבילכם, ואם תצפו בו בכל זאת, מאוד סביר להניח שתחשיבו אותו לבזבוז זמן אדיר ותתחרטו על הצפייה בו.

גרם לי לרצות לשחק ב... - על הקשר של המשחק הזה לעולם הגיימינג

ובכן, המלצה חמה נוספת לצפייה בסרט אני שולח בביקורת הזו לכל קהל הגיימרים. "סוכן וחצי" משתמש בהרבה מאוד אלמנטים מסדרת המשחקים אולי הפרועה ביותר בהיסטוריית הגיימינג וכזו ששינתה את פני התעשייה הזו - אני מדבר כמובן על סדרת Grand Theft Auto, או בקיצור GTA, של חברת Rockstar. גניבת מכוניות, קרבות ירי, אלימות ידנית וכללית, וגם פעולות די נעזות שמאוד מתקשרות למשחקי GTA, מופיעות בשפע על המרקע הקולנועי כשהסרט הזה מופיע עליו, ואתם לא תפסיקו להיזכר ולרצות לשחק בו (אני באופן אישי חזרתי לשחק בכותר האחרון בסדרה, הלא הוא GTA V, מיד לאחר הצפייה בסרט). אגב, הטריילר של הסרט נוצר מחדש בתוך GTA V, ואתם מוזמנים ללחוץ כאן ולצפות במיזוג המשעשע הזה.

ולפעמים, החגיגה נגמרת - סיכום הביקורת ושורה תחתונה

לסיכום כל הביקורת הזו, אנסה לאגדיר את מחשבותיי על הסרט הזה בצורה הכי מתומצתת וממצה - "סוכן וחצי" הוא סרט קולנוע משעשע ומצחיק, בו בעיקר הקסם האישי של השחקנים והאוריינטציה של הדמויות הראשיות והמשניות כאחד מפיקים ממנו תוצר באמת מצחיק, כאשר העלילה שלו דואגת לגרוע מערכו, וכל זאת למרות שהעלילה לא משנה יותר מידי כשמדובר בסרט קומדיה, כך שבהחלט מדובר בסרט נחמד באמת, שאם חסרה לכם איזו מנה של הומור רדוד וחסר מעצורים, ואתם רעבים לכזה, אתם מוזמנים להגיע לבית הקולנוע ובו תקבלו את המנה הזו ב"סוכן וחצי", רק אל תשכחו להשאיר טיפ.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.