התחזית לסוף השבוע: אפוקליפסה

מאת: נהוראי מבורך כחלון

מחר יחול בארצות הברית יום הזיכרון הבינלאומי לזכרם של נופלי מלחמותיהם, ועבור האמריקאים מדובר, במקביל להיותו יום עצב ואבל, ביום שמחה וחגיגה. את היום, שחל מידי שנה ביום השישי האחרון של חודש מאי, האמריקאים נוהגים לנצל עבור בילויים משפחתיים וחבריים, בין היתר למשל "על-האש", היות והוא יום שבתון כללי. חברות בידור וצרכנות רבות הבינו בשנים האחרונות את הפוטנציאל הטמון בחופש הכללי אותו האמריקאים מנצלים לבילויים, ומזה שנים שאת אירועיהן הגדולים הן עורכות ביום זה, כך למשל מפיצות הקולנוע נוהגות לשחרר לאקרנים דווקא ביום זה את סרטיהן הגדולים. מחר, כחלק ממגמה זו, יצאו לאקרנים שני סרטים חדשים. מה הם, והאם הם יצליחו?

ראשון לצאת מחר הוא סרט גיבורי-העל היישר מאולפני פוקס המאה ה-20 "אקס-מן: אפוקליפסה". הסרט, שתקציבו עומד על כ-178 מיליון דולרים (נטו, ללא חישוב עלויות שיווק), צפוי להרוויח בסוף השבוע הקרוב כ-85 מיליון דולרים. לאחר שהסרט הקודם בסדרה, "אקס-מן: העתיד שהיה" משנת 2014, הופץ גם כן בסוף השבוע של יום הזיכרון וגרף כ-110 מיליון דולרים, בעיקר בזכות ביקורות חיובית שהתלוו ליציאתו (ציון של 92% באתר "Rotten Tomatoes"). המפיצים קיוו כי גם הסרט הנוכחי יגרוף סכום דומה, אך הביקורות השליליות יחסית המלוות כעת את יציאתו (ציון של 52%, למרות 8 מתוך 10 אצלנו) ניפצו את האשליה.

שני לצאת מחר הוא סרט הפנטזיה המדובר מבית וולט דיסני, "אליס מבעד למראה". הסרט, שתקציבו עומד על כ-170 מיליון דולרים (נטו, ללא חישוב עלויות שיווק), צפוי להרוויח בסוף השבוע הקרוב כ-60 מיליון דולרים. קודמו של הנוכחי, "אליס בארץ הפלאות", משנת 2010, הדהים וניפץ את כל התחזיות כשגרף כ-115 מיליון דולרים בסוף השבוע הראשון שלו, ובהמשך הגיע לסכום הכנסות כולל של כמיליארד דולרים, אך המפיצים משדרים ראליסטיות ומאמינים כי זה הנוכחי לא יצליח לשחזר לגמרי את הצלחת קודמו.

סרטים נוספים שיוצגו באקרנים לרווחת האמריקאים בסוף השבוע הקרוב יהיו "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" (שסכום הכנסותיו הכולל עומד נכון להיום על יותר ממיליארד דולרים, תוך פחות מחודש) ו"אנגרי בירדס" (שפתח בסוף השבוע שעבר עם כ-30 מיליון דולרים והדהים את כולם). כמו כן, גם "שכנים 2" (שלא מצליח לשחזר את הצלחת קודמו וסכום הכנסותיו הכולל עומד כעת על כ-55 מיליון דולרים בלבד) ו"ספר הג'ונגל" (שממשיך לגרוף דולרים רבים ומתקרב בצעדי ענק לסכום הכנסות כולל של כמיליארד דולרים).

בסך הכל, נראה כי המפיצים עומדים להנות בסוף השבוע הקרוב מלא מעט הצלחות צפויות שישלשלו כסף רב לכיסם. בסוף השבוע הבא, יהיו אלה "ללכת בדרכך" ו"צבי הנינג'ה: יוצאים מהצללים" לצאת לאקרנים. כל שנותר לנו הוא לאחל לכם סוף שבוע נפלא, ולהזמין אתכם לתת לנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.