GTA VI - חמישה דברים שחייבים לשמר ולפתח זכר למשחקים קודמים בסדרה

מאת: יואב ירושלמי

בסדרת משחקי GTA כמעט ולא היה משחק שהוא לא מוצלח, במיוחד כשמדובר בכותר האחרון בסדרה, GTA V. המשחק הדגיש במיוחד את האפשרות של העולם הפתוח והגדול שהסדרה מתמחה בו, נתן לנו עלילה מעולה ומולטיפלייר מוצלח.
כיום אנחנו מחכים בכיליון עיניים לכותר החדש של Rockstar, המשחק GTA VI, שלפי דיווחים כבר נמצא בפיתוח ועתיד להגיע בשנתיים-שלוש השנים הקרובות.

היום אפרט לכם אודות 5 דברים שמאפיינים לפחות את אחד המשחקים בסדרה ואסור לוותר על נוכחותם ב-GTA VI.

לאן הולכים? - העולם הפתוח

כפי שאמרתי, GTA האחרון מאוד הצליח עם המפה רחבת הידיים ושלל המקומות המעניינים, ולכן אין ספק כי פשוט חובה שהמשחק הבא יהיה גם הוא משחק עולם פתוח וישים דגש אפילו יותר משמעותי בנושא. במצב כזה, אני באופן אישי אקנה אותו בוודאות, מפני שאני מאמין שהעולם הפתוח נותן לנו הרגשה מציאותית של עיר גדולה, עם מקומות בילוי, חוף, הרים, טבע ועוד המון דברים, מה שתורם במיוחד לאנשים אשר סיימו את המשחק ורוצים להמשיך לחקור את העולם ולבזבז את הכסף הרב אשר הרוויחו לאורך העלילה.
אלא שאמרתי שאני מעוניין שישימו דגש משמעותי עוד יותר בנושא, ולכן אסביר למה אני מצפה - אני קודם כל מצפה שבמשחק הקרוב יגדילו את המפה, מפני שהמשמעות הישירה של העניין הזה היא יותר משימות ויותר דברים מעניינים לנסות. בנוסף לכך, אני מצפה לכך שניתן יהיה להיכנס ליותר לבתים של אנשים ולחנויות, דבר שיאפשר גם לשדוד ולחקור אותם, ובנוסף לכך ניתן יהיה להוציא אפילו יותר אנשים ומוכרים מדעתם במגוון דרכים משונות ומשעשעות.

לא דמות כי אם דמויות

המשחק האחרון בסדרה אפשר לנו לשחק עם 3 דמויות ראשיות, מייקל, פרנקלין וטרבור הידוע לשמצה.
האפשרות לשחק עם מספר דמויות הכניסה פן מאוד מעניין למשחק, שהוא להסתכל על העולם מנקודות מבט שונות, ולצד כל זה לכל דמות יש את התכונות שלה - פרנקלין שכולם יודעים שלמרות הכל בתוך תוכו הוא אדם טוב, מייקל מתוסבך ולא ממש מצליח להשתלט על חייו וטרבור שאין ספק שאף אחד מאיתנו לא ירצה לפגוש אותו במציאות.
אם המשחק הבא יאפשר לנו לשחק שוב עם כמה דמויות, כאשר לכל דמות משימות שמתאימות לאופייה, נוכל להנות מהמשחק בצורות שונות וחדשות. מצד שני, יותר מידי דמויות זה דבר רע שעשוי להרוס את המשחק הבא, כיוון שזה יקשה על השחקנים להחליט עם איזה שחקן לשחק ויכביד על העלילה יתר על המידה. לדעתי מספר הדמויות המקסימלי אשר כדאי להכניס למשחק הוא 5 כאשר לכל דמות אופי מיוחד משלה, תכונות אופי, ומשימות מותאמות אישית.

I did it my way - בחירות שונות לאורך העלילה וכמה דרכים שונות לעשות כל משימה

במשחקים רבים כיום מצליחה האפשרות של סיום המשחק בדרכים שונות, כמו גם ב-GTA האחרון. אלא שלא רק זה, והאופציה לנווט את העלילה גם במהלכה למספר כיוונים שונים עושה את שלה במגוון של משחקים מצליחים כך שאני חושב שיכול להיות מעניין מאוד אם האפשרות הזאת תתווסף גם לכאן. קודם כל אם ניתן יהיה לעשות משימות מסויימות עם יותר משחקן אחד באופן שיסיט את העלילה, העניין יהיה לגמרי מבורך מצד השחקנים.
במשחק האחרון נתנו לנו בסך הכל כמה אפשרויות לסיום המשחק, אבל אני סובר שאם כל המשחק יתנהל באופן דומה, יותר שחקנים יהנו ממנו ולמעשה המשחק יהנה עד מאוד ממימד חשיבתי חדש שידרוש מהשחקנים לא רק את היכולת לירות לכל עבר אלא גם לתמרן את הסיטואציה בהתאם לסיום הרצוי ביותר.

אלא שבנוגע למספר דרכים שונות לעשות כל משימה - ממש מידי פעם ובמינון קטן מידי, נותנת לנו Rockstar לטעום מחווית ההתגנבות במשחקים שלה. אתם ודאי זוכרים את ה-Setup ההתגנבותי באחד מהשודים ב-GTA V אשר דורש הרבה מאוד סבלנות ומחשבה, אלא שאם אתם ותיקים מעט יותר אתם בודאי זוכרים את משימת השוד ההתגנבותית ב-GTA: San Andreas אשר דורשת לשדוד בית של אדם, בזמן שאותו אדם נמצא בביתו. 2 המשימות הללו זכורות לי מאוד לטובה, אלא שאני משוכנע שאם המינון של זה יהיה גבוה יותר וניתן יהיה לבצע לפחות חלק מהמשימות גם בדרך הישנה והטובה וגם בדרך ההתגנבותית, מימד אלגנטי יותר יתווסף למשחק כך שיהיה מהנה הרבה יותר לשחק בו.

עבריינים בכל מיני צבעים - שימור ופיתוח של מצב המולטיפלייר

במשחק האחרון Rockstar תיקנה את העוול שנעשה לשחקנים ב-GTA IV וסיפקה לנו מולטיפלייר לעניין עם המון אפשרויות משחק, שעדיין מתעדכנות ומתווספות בשפע. התוצאה? משחק מרובה משתתפים שמטרתו היא לא רק להרוג זה את זה, אלא גם להתחרות במירוצים שהשחקנים והחברה בונים, לשחק אחד נגד אחד, להתמקד בשחקן אחד בכל המפה לו ניתנים כוחות המאפשרים לו להתגבר על השאר ועוד מגוון אפשרויות מעניינות. לכן אם במשחק הקרוב Rockstar תרחיב את האפשרויות, תיתן לנו מפות חדשות, מירוצים חדשים, מקומות חדשים לשדוד, וכמובן יפתחו את נושא השודים(Heists), המשחק עם שחקנים אחרים יתפתח אף יותר וימשוך אליו יותר אנשים. כל זאת מבחינתי לא חוסך במאומה מהחברה להשקיע מאמצים על רעיונות לעוד משימות חדשות.

כמו כן למצב המולטיפלייר הייתי מוסיף את האפשרות לעשות Fast Travel, דבר שמאוד הפריע לי ב-GTA V. לרוב נקודות ההשתגרות של שחקים שונות ועד שמגיעים אחד לשני מתים לעיתים הרבה מאוד פעמים כתוצאה משחקנים אכזריים ומאבדים כדורים וכסף ללא סיבה(ולא, Passive Mode הוא לא פתרון מוחלט). אלא שלמרות הכל הייתי מגביל מאוד את אפשרות ה-Fast Travel מכיוון שהרבה מן הכיף בסדרה הוא הנהיגה המציאותית עד מאוד והמפותחת עד לרמה של משחק מרוצים מן המניין, וכמו כן, אם לא תהיה הגבלה בנושא שחקנים עשויים להשתמש בתכונה הזו לרעה.

Let's buy even more - מגוון הנשקים והרכבים

מגוון הנשקים של המשחק עצום ומושקע, כמו גם זה של המכוניות, כך שבקלות אפשר להסתובב ברחוב ולמצוא מכונית שמוצאת חן בעיניך או להזמין את מכונית החלומות שלך מהאינטרנט ולמצוא אותה בתוך מספר דקות במוסך האישי.
אם במשחק הבא יוסיפו אפילו עוד דגמים נוספים של מכוניות גם המרוצים ישתפרו וגם חווית הנהיגה. אני באופן אישי יכול להתווכח למשך הרבה מאוד זמן על למה המכונית של כל אחד יותר טובה משל השני. אבל הכי חשוב - לשמר את המגוון הרכב שגם ככה קיים.
מגוון הנשקים גדול גם הוא וכולל סוגים רבים של כלי נשק כגון אקדחים, שוטגאנים, רובים, צלפים, כלי נשק קרים, מטולי רימונים ורקטות ועוד. בכל אחד מן הסוגים הללו יש מגוון רחב של כלי נשק פנימיים, מגוון שמצטבר לכדי כמות די גדולה של כלי נשק במשחק, מגוון שמשפר את חווית המשחק ומוסיף עניין.
לכן שימור המגוון הוא כמובן חשוב מאוד, ואם ימצאו לנכון בחברה להגדיל אותו אף יותר אנחנו כנראה נצטרך להודיע לחברים והמשפחה לא לצפות לנו - כי מחכות לנו שעות רבות של משחק.

ומה אתם חושבים שצריך לשמר? מצאתם עקרונות חשובים יותר? שתפו אותנו בתגובות.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.