ביקורת: "Fables"

"Fables" היא סדרת קומיקס בת 150 גיליונות שנוצרה על ידי ביל ווילמינגהאם ואוירה ברובה בידי מארק בקניגהאם מבית ההוצאה Vertigo של DC. היא נכתבה החל משנת 2002 ועד 2015.
תמונה קשורה

הסדרה עוסקת בקורותיהם של הדמויות האהובות מסיפורי האגדות שכולנו גדלנו עליה – שלגייה, כיפה אדומה והזאב, היפהפייה הנרדמת וסינדרלה בהבדל קל – כולם גרים ברובע קטן בניו-יורק. זאת מכיוון שהם נאלצו לברוח מעולמם בשל מלחמה עם אויב מסוכן ואכזר הידוע רק בתור "היריב". וכך הם מצאו עצמם לפתע בעולמנו הרגיל, כשהם נאלצים להחביא את אופיים הקסום ולהתרגל אט אט לחיים בין בני האדם הפשוטים.

מה שמיוחד מאוד בסדרה הזו הוא שכולנו מכירים את הדמויות (או לפחות את רובן), אך ביל ווילמינגהאם חושף צד אחר שלהן ומעניק לכל אחת אישיות משלה שהיא ממש מרתקת ושונה מזו שתמיד דמיינו. יש לו דרך מעניינת לשלב כמה סיפורים כדי ליצור לכל דמות אופי, לדוגמא, הזאב בגדול והרע הוא אותו זאב גם בסיפור על כיפה אדומה וגם בסיפור על שלושת החזירים. כאן הוא משמש בתור ראש מחלקת האבטחה של קהילת האגדות הזו, מעין בלש פרטי כמו בסרטי הנואר הישנים. שלגיה היא ראש העיר, והנסיך הוא אותו נסיף שהתחתן גם עם שלגיה וגם עם סינדרלה והיפהפייה הנרדמת. לכן הוא לא נסיך אצילי אלא רודף שמלות שמקסים נשים ומרמה אותן. היפה והחיה הם זוג נשוי עם בעיות משלהם אחרי נישואים שהחזיקו מעמד מאות שנים.


תמונה קשורה

במהלך הזמן אנו לומדים להכיר את הדמויות האלו מחדש היטב, ותמיד מעניין לראות איזה ספין עשו היוצרים על עוד דמות פנטסטית אהובה. אנו חווים איתם רגעי משבר ושמחה, וגעגועים לעולם שאבד.  אנו לומדים על המלחמה הנואשת עם היריב הנורא שהגלה אותם מביתם הישן וגזל מהם את כל מה שהיה להם.

העלילות והסיפורים של הדמויות הללו שהן חדשות-ישנות משתלבים ביחד באופן נפלא. הסיפור מרתק ומתפתח לכיוונים בלתי צפויים ביותר והאיורים של מארק בקינגהאם עשויים תמיד היטב.
יותר מכך – ניכר שהדמויות משתנות לאורך העלילה, והאירועים שהם עוברים גורמים להתפתחות אמיתית וכך הן כמעט מרגישות חיות – בהחלט הרבה יותר מאשר הדמויות החד-מימדיות שאנחנו מכירים מסיפורי הילדים.


תענוג לקרוא את הסדרה הזו ולכן אין זה פלא שהיא זכתה בארבעה-עשר פרסי 'אייזנר' שהם שווה הערך של פרס האוסקר לסדרות קומיקס. לסדרה אף קמו מספר סדרות-בת, כזו שמספרת את סיפורן של הנסיכות מהאגדות, ואחרת שמספרת את סיפורו של ג'ק ואפוני הפלא. בנוסף נעשה משחק נפלא שהפך לחלק רשמי מהסיפור על ידי חברת TellTale שידועה במשחקי ההרפתקאות המצוינים שלה ונקרא The Wolf Among Us.

הקריאה של הסדרה הזו היא חוויה שלא כדאי לפספס. למרות שאין לה עדיין מהדורת
Absolute או Omnibus, כמקובל בסדרות אחרות בעולם הקומיקס, ניתן לעשות זאת על ידי קריאה של 15 ספרי הDeluxe Edition שיצאו בכריכה קשה, או על ידי קריאה של האוספים שיצאו בכריכה רכה.

צאו למסע ביחד עם הדמויות הנהדרות של ביל ווילינגהאם ואני יכול להבטיח לכם שלעולם לא תחשבו על שלגייה, כיפה אדומה, או הנסיך המקסים בדיוק באותה צורה.

ציון סופי: 9 מתוך 10
עקבו אחרינו בפייסבוק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.