סיקור המשחק Destiny 2

|מאת: לידור אטיאס|

לפני מספר שנים הפציע משחק חדש בשם Destiny. תהליך השיווק שלו כלל, כמו במקרים רבים אחרים, טריילרים, טיזרים, הכרזות, חשיפות, סרטוני משחקיות ועוד. עד מהרה ועוד לפני ההשקה, צבר לעצמו Destiny קהל מעריצים גדול. הקהל הזה המשיך גם אל Destiny 2, או לפחות רובו.
Destiny 2 הוא משחק ההמשך הכה מצופה שדווקא נחשף כתוצאה ממספר הדלפות. הפעם מד הציפייה היה גבוה מלכתחילה והיו שותפים לציפייה גיימרים רבים שהמתינו בשקיקה להשקת המשחק.

אין לי בכלל ספק שעבור רבים מהם ההמתנה השתלמה. מכיוון שאני לא נמנה על קהל המעריצים אלא בסך הכל שחקן משחקי יריות רגיל, קשה לי להיות שותף לתחושה שאופפת רבים בנוגע למשחק.

אבל אחרי הכל, גם לי ברור - Destiny 2 משחק יריות נהדר ממספר בחינות והוא לא מאכזב.

ראשית כל, מהבחינה העלילתית אפשר בהחלט להפיק הנאה אדירה. הסיפור מעניין ומותח, דבר שגורר אתכם להמשיך ולשחק שלב אחר שלב.
אין ספק שהוא לא סיפור מלא מוטיבים ועשיר ברמה של יצירת אמנות, אבל הוא טוב דיו כדי למלא את מקומו כעלילת גיימינג באורך מלא.

למה אני מתכוון במושג אורך מלא? משחקים שמגדירים את עצמם כמבוססי מולטיפלייר עם השנים הציעו חוויית סינגל פלייר דלה עד לא קיימת, אבל במקרה הזה, למרות שעיקר Destiny 2 הוא המולטיפלייר, יש לנו סיפור טוב.

חוויית הקמפיין גם עוברת ללא באגים רבים ובסך הכל בצורה חלקה, כך שאם אתם משחקים בקונסולה או לחילופין על ה-PC ו-וידאתם שאתם עומדים בדרישות המערכת, לא צפויות תקלות רבות.

אבל אחרי הכל - המולטיפלייר, פשוט מאוד כי חייבים לדבר על העיקר, הלב והנשמה של Destiny 2.

המולטיפלייר אף הוא לא מאכזב. קודם כל במונחים של מגוון, הוא מציע כמות יפה ונדיבה הן של מפות משחק והן של מצבי משחק לשחק על גבי כל אותן מפות. ללא ספק מדובר במולטיפלייר מגוון ועשיר כצפוי וגם כנדרש (בכל זאת, מדובר במשחק בעלות של 60 דולר).

במונחים של נוחות, אין ספק שהמשחק נוח מאוד לשליטה כאשר כלל הפעולות שאתם יכולים ונדרשים לבצע הן לא מורכבות ליישום, החל מתנועות פשוטות, דרך יריות ועד לתמרונים ארוכים יחסית.

הנוחות הזו באה לידי ביטוי גם בשיבוצי הקרבות - אתם תקבלו יריבים יחסית הוגנים (ככל האפשר) ואין ספק שחוויית המולטיפלייר די מאוזנת עבור שחקנים חדשים וגם שחקנים ותיקים, שכן כל אחד ישודך לחברי צוות ואויבים בהתאם לרמתו במשחק.

התוצאה של כל אלה היא הנאה גדולה שאתם לחלוטין תפיקו מהמשחק, וזה עוד לפני שבכלל נגענו בגרפיקה ו/או באפקטים קוליים ו-ויזואליים. כעת באמת נמשיך ונדבר עליהם.

הגרפיקה של המשחק היא לחלוטין נהדרת, לא מורגשת נחיתות ביחס למשחקים אחרים אלא בדיוק להיפך - Destiny 2 מספק את הסחורה והוא יפה לפחות כמו שהוא מהנה.

בעניין האפקטים השונים, שייעודם הוא מן הסתם לשמש כהשלמות בתוך המשחק עבור הגורמים העיקריים בו - הם מיושמים בצורה נהדרת, מסונכרנים אחד עם השני באופן מעולה וככלל אפשר לומר שיש פה הצלחה גדולה מבחינה מוזיקלית וגרפית.

הבעיה היחידה שמצאתי עם המשחק, מעבר לבאגים קלים פה ושם, היא העובדה שמסיבה כלשהי המולטיפלייר משוחק על הרשת. ייתכן כי יש לכך הצדקות כלשהן וזה לא קורה סתם, אבל בשורה התחתונה הדבר מונע מאיתנו לשחק במצב ללא אינטרנט או לשחק עם לאגים כאשר האינטרנט חלש.

בואו נודה באמת ונשים את הקלפים על השולחן - האינטרנט במדינת ישראל רחוק מהשיא ואנשים רבים חווים תקלות ושיבושים בשימוש בו. אמנם מדובר במקרה נקודתי, אבל בסופו של דבר אנו נפגעים במידה ניכרת. אוכל להעיד על עצמי כי בנקודה מסוימת נאלצתי לשחק עם לאגים בגלל תקלה באינטרנט, וזה פשוט חבל שקמפיין טוב לא עובר במאת האחוזים אל השחקן.

לסיכום, Destiny 2, הוא בהחלט משחק נהדר שסובל מבעיות קטנות בלבד, כך שהמשחקיות המהנה והנוחה, הגרפיקה היפהפייה והאפקטים הנהדרים פשוט עושים את שלהם.

ציון סופי: 8.5 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.