סיקור הפרק הראשון של Life is Strange: Before the Storm

|מאת: רובי מטוסביץ'|

מעריצי המשחק Life is Strange נותנים שבחים רבים לפרק החדש של עונה החדשה שלו "Life is Strange: Before the Storm", אך לאחר ששיחקתי בו בעצמי היו לי הרבה דברים לומר עליו, ורובם לא טובים.

*ספוילרים למשחק הראשון לפניכם, שימו לב*
המשחק Life is Strange שוחרר לראשונה עם הפרק הראשון שלו בינואר של שנת 2015, ונהיה פופולרי מהר מאוד, עם הצלחה גדולה יותר מפרק לפרק. עכשיו כשהפרק האחרון שלו שוחרר ואנחנו מצפים למשחק ההמשך שהוכרז, Square Enix מעניקה לנו בשיתוף עם Deck Nine את Life is Strange: Before the Storm, עונה בת שלושה פרקים המתרחשת שלוש שנים לפני אירועי המשחק הראשון וסובבת סביב העבר של קלואי ורייצ'ל שכולנו כבר מכירים. מטרת העונה הקצרה הזו היא לספר לנו יותר על דמויות שלקחו חלק במשחק הראשון, ואולי אפילו להכין אותנו להמשך הסיפור שלהן במשחק ההמשך. האם המשחק מצליח להשיג את מטרה זו ובאותו הזמן לשמור על איכות משל עצמו, או שהוא תלותי מדי במשחק הקודם ולא מציג הרבה דברים חדשים? לאחר שניסיתי את הפרק הראשון שלו, הייתי אומר שהתשובה נמצאת איפה שהוא בין שתי האפשרויות.

המשחק מתחיל עם קלואי בת ה-16 שמתגנבת אל הופעה, בה היא מתחילה סכסוך עם מספר אנשים עד שרייצ'ל מגיעה לעזרתה. לאחר מכן, השתיים מתחילות להתחבר אחת עם השנייה, ואנו מגלים דברים חדשים על העולם של Life is Strange ודמויותיו. למרות הדרך המוצלחת שבה המשחק מצליח להעביר את הסיפור לשחקנים, הפרק הראשון הרגיש ריק ולא מרגש, ורק לקראת הסוף ישנו מסתורין וקצת אקשן. עכשיו שהפרק הראשון שוחרר והכיר לנו את הדמויות, הכניס אותנו לאווירה והרגיל אותנו לחיים של קלואי, אני מקווה שבפרקים הבאים הסיפור יתפוס תאוצה וירתק אותי כמו שעשה המשחק הראשון.

העיר ארקדיה ביי חוזרת גם היא לעונה החדשה, ולא תהיה חדשה לשחקנים שחזרו מהמשחק הקודם, אך עדיין תציג להם מקומות חדשים בה שלא ראו לפני כן. באותה הצורה חוזרות גם דמויות מהמשחק הקודם, כפי שכבר הזכרתי, אך עדיין מציגות צדדים שונים שלהן. כל זה ביחד נתן למשחק אווירה מוכרת אך גם תחושה של חידוש, ולמרות חששותיי, בהחלט הרגשתי שזהו משחק חדש ולא עוד פרק של הקודם.

אחד מהשינויים הבולטים ביותר היה לאו דווקא בדמויות או הסיפור, אלא במשחקיות. מכיוון שהמשחק מתרחש בציר זמן חדש, מקס עוד לא שבה אל ארקדייה ביי ועוד לא גילתה את יכולות החזרה בזמן שלה, שהיו אחד האלמנטים המהנים ביותר במשחק הקודם וייחדו אותו ממשחקי Point and Click רגילים. עכשיו, המשחקיות מבוססת יותר על הדיאלוגים ופחות על חקירה ואסטרטגיה, מה שהופך אותו למאוד פשוט ומשעמם ביחס למשחק הקודם. בכדי לפצות על כך, מוצגים לנו חידושים מסוימים כגון:

*מיקומים בהם ניתן לרסס בעזרת ספריי כיתובים או ציורים לבחירתכם (שתי אפשרויות בכל מקום) והם בעצם Collectibles שתקבלו עליהם גם הישגים, ובמשחק הקודם היה צריך לצלם מקומות שונים בכדי להשיג אותם.

*האפשרות לבחור את התלבושת של קלואי למהלך המשחק.

*מכתבים למקס, שכפי ששחקנים של המשחק הקודם כבר יודעים, קלואי כתבה לחברתה בזמן שהייתה מחוץ לעיר. המכתבים נמצאים במשחק במקום שבו היה קודם היומן של מקס.

סביר להניח שמספר השינויים הזעירים הללו לא יספקו אתכם במיוחד, ובצדק, ובגלל זה למשחק יש עוד תכסיס בכיס שלו. המוזיקה של המשחק נוצרה במיוחד בשבילו על ידי להקת האינדי הידועה Daughter. המשחק מכיל טרקים שונים שמתנגנים במהלכו וגם מספר שירים על ידי אומנים שונים, וסביר להניח שיתווספו עוד בפרקים הבאים שלו. למרות שטעם במוזיקה זה דבר שקיים והכל תמיד נכון לדיון, שחקנים רבים שיבחו את Daughter על העבודה הטובה שעשו, ונראה שהצלחת הפסקול של משחקי Life is Strange זה משהו שלעולם לא יילקח מהם.

Life is Strange: Before the Storm הוא לא משחק שניתן לספר עליו הרבה, במיוחד כששוחרר רק הפרק הראשון שלו, אך מה שראינו ממנו עד כה לא הרשים אותי במיוחד כשחקן שחוזר מהמשחק הקודם והעריץ אותו. המשחק בהחלט לא ירשים את כולם ובהחלט לא את מי שלא שיחק בקודם, אך יש לפנינו עוד 2 פרקים שצפויים לצאת בקרוב, והכל תמיד יכול להשתפר. הפרק הראשון יספק שחקנים שהתחברו לסיפור ונהיו מעריצים גדולים שלו, והוא מרגיש כמו fan-fic של המשחק הראשון, אז אם התיאור מתאים לכם אל תהססו לקנות את המשחק. לשאר שמחפשים סיפור עמוק או משחקיות מהנה הייתי ממליץ לחכות לשחרור שאר הפרקים.

הפרק "Awake" של Life is Strange: Before the Storm זמין כעת, וניתן לרכוש אותו בנפרד, ביחד עם שאר הפרקים או בגרסת Deluxe שרוכשיה יקבלו פרק נוסף שלא ידוע עליו הרבה מלבד העובדה שהוא יכלול בו את מקס. המשחק זמין בקונסולות Xbox One, PS4 ובמחשב האישי כעת.

תודה רבה ל"הד ארצי" על סיפוק העותק לכתיבת הסיקור הזה.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.