סיקור המשחק The LEGO Ninjago Movie Video Game

|מאת: תומר בראשי|

לגו נינג'גו הוא זיכיון ענק שנסחט די חזק במהלך השנים, הוא התחיל כסדרה מצוירת, אז הפך לסרט ולאחר מכן הפך למשחק וידאו ובין לבין גם נמכרו אלפי סוגים של משחקי ילדים ובובות של הדמויות החביבות של המותג. לאחרונה יצא משחק שהגיע בעקבות הסרט "סרט לגו נינג'גו" - The LEGO Ninjago Movie Video Game - ומשך את תשומת הלב של מעריצי משחקי הלגו ברחבי העולם (אני ביניהם). עד מהרה המשחק הגיע לידי ואחרי זמן קצר איתו בהחלט הגעתי למסקנות האישיות שלי לגביו. אם אתם רוצים לגלות מה חשבתי על המשחק, קחו את החרבות שלכם ובואו נצא לדרך עם הסיקור הזה!

הסרט של לגו נינג'גו הגיע מאותו צוות גאוני של "סרט לגו" ו"סרט לגו באטמן", שני סרטים נהדרים אחרים, והוא עוקב אחרי הנינג'ות של נינג'גו ביחד עם המאסטר שלהן במסעה של החבורה להביס את הרשע התורן - גרמאדון.
המשחק עוקב אחרי עלילת הסרט וכמו שאר המשחקים של סרטי הלגו שקדמו לו, אנו מקבלים במהלך המשחק קליפים ישירים מהסרט שמהווים בעצם סוג של קטעים קולנועיים במשחק.

בשלב הזה מרגיש לי קצת מיותר להסביר את המשחקיות של משחק לגו מבית TT Games, אבל עבור אלה שחיו מתחת לסלע בעשור האחרון או סתם לא נמשכים למשחקי לגו מגניבים (או שעברו את גיל 70), אעשה את זה בכל זאת.
העיקרון של משחקי הלגו למיניהם הוא די פשוט: לוקחים המון אנשי לגו צהובים קטנים ומלבישים אותם בתלבושות שיתאימו לעלילת משחק הלגו (לרוב המשחק עוסק בסרט מסוים), שמים אותם בעיר מגוונת שעובדת על בסיס עולם פתוח ומוסיפים המון פאזלים שהפתרון הכללי שלהם הוא השאלה "האם שברתי כל דבר שיש סביבי?" שאחריה מגיעה השאלה "מה אני יכול לחבר ביחד מהשברים שיפתור לי את הבעיה?"

יש המון בנייה של מכונות ודברים שונים במהלך המשחק על ידי לחיצה על כפתור אחד וגם המון קרבות. זה נשמע נורא כשזה מופיע כך כאן, אך תאמינו לי שכל עולם הנינג'גו הולך מצוין עם הנוסחה הזו. המשחק מאפשר לנינג'ות לצבור קומבואים בקרבות עם אויבים ובכך להעלות את הניקוד של השחקן וללא קשר לכך, נינג'ות ומשחק עמוס בלחימה ושבירת דברים הולכים יד ביד נהדר למרות שחשוב לציין שרוב הלחימה מסתכמת גם היא בלחיצה על כפתור אחד המון פעמים.

בדרך כלל משחקי לגו הם מאוד נגישים וקלים ללמידה וגם הפעם לגו נינג'גו לא שונה מכך. הוא מעלה את הלחימה מדרגה עם כל מיני יכולות קרב שהשחקן משיג במהלך המשחק (ממש כמו בכל משחק RPG) ונותן לשחקן גישה לתנועות מיוחדות, נזק גדול יותר לאויב וכל מיני תוספות נחמדות.

זו תוספת מבורכת למשחק אך היא אינה מסבירה את עצמה ממש טוב, כל מהלך לחימה חדש נקרא על שם מסובך של נינג'ות ששכחתי במידית ובסופו של דבר פשוט קיוויתי שלעלות ברמות הלחימה זה הדבר הנכון לעשות.

למרות שנראה כאילו שמדובר בעוד משחק לגו, ההרגשה בלגו נינג'גו הייתה שהמשחק יותר זורם וקליל מהמון משחקי לגו גדולים בעבר ולבני לגו מוזהבות כבר לא מחייבות את השחקן לחזור לאותו מקום כל פעם כשהוא משחרר את האפשרות לשחק בו עם דמות חדשה.

בנוסף, כל השליטה בדמות והתזוזה שלה מרגישות משופרות וכאשר עשיתי צעד לא נכון ונפלתי זה הרגיש יותר אשמתי מאשר אשמת המשחק כפי שהרגיש בדרך כלל במשחקי העבר. כמו כן, כל עניין ההתמצאות שופר לחלוטין ורוב הזמן ידעתי לאן אני הולך בזמן שבמשחקים הקודמים הייתי הולך המון לאיבוד.

מצב מרובה-משתתפים תמיד היה דבר חביב שלא שמו לב אליו בכל עת במשחקי לגו אך הפעם הוא התרחב ונוספו לו מצבים תחרותיים בנוסף למצב ה-Co-Op הסטנדרטי שבו סתם משתובבים ביחד בעולם המשחק.

הארנה מארחת מספר מצבי משחק כמו Samurai Showdown שבו המטרה היא לתפוס את הדגל או Mystic Bounty שבו צריך לאסוף כדורים מהר יותר מהאויב.

אם זה לא הספיק לכם במשחק לגו, המשחק מאפשר להוסיף שחקן AI במצב מרובה-המשתתפים אם החבר שלכם למשחק הבריז לכם ביום שקבעתם. סך הכל מצבי המשחק החדשים הרגישו לי ממש מהנים אך הארנות קצת גדולות מידי לפעמים.

למרבה הצער, למשחק לגו נינג'גו יש את מסכי הטעינה הכי ארוכים שראינו במותג מאז LEGO City Undercover שיצא בלעדית ל-Wii U. כשאני אומר ארוך אני מדבר בדרך כלל על מסך טעינה של יותר מדקה, אך בהמון אזורים צריך לצאת ולהיכנס מתוך ואל מקומות וכל כניסה ויציאה מלווה במסך טעינה, כך שבסך הכל זה נהפך לתהליך מייגע של המתנה. אפשר לומר בהחלט שמסכי הטעינה היו ענן של עצבים שהוריד גשם על ההנאה שלי במשחק.

לסיכום, המשחק של לגו נינג'גו הסרט, The LEGO Ninjago Movie Video Game, עושה עבודה נהדרת בכך שהוא מביא את חוויית הסרט המלאה לקונסולה הביתית ומוסיף לה כקינוח מעולה את המשחקיות המהנה והממכרת של משחקי הלגו שכולנו למדנו לאהוב ואפילו משדרג אותה הפעם.

זה ממש נהדר לראות את המותג חוזר למצוינות שוב בעזרת המון תוכן חדש, עולם משחק שופע וכל מיני שיפורים מתבקשים אך שמחה זו מהולה במעט תסכול מכיוון שזה חבל לראות את כל העבודה הטובה הזו נהרסת עם מסכי טעינה מייגעים שמגיעים בתדירות די גבוהה.

לסיום, אפשר לומר שהמשחק נהדר ושווה קנייה אך הוא נופל מעט בדרך בגלל בעיות טכניות.

ציון סופי: 7 מתוך 10

תודה רבה ל"הד ארצי" על סיפוק עותק הסקירה של המשחק הזה
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.