"מהיר ועצבני 9" נדחה לטובת "הובס ושואו" ולטייריס גיבסון יש לא מעט לומר בנושא

|מאת: נהוראי כחלון|

"מהיר ועצבני", סדרת הסרטים המצליחה ביותר אי-פעם, ידועה לשמצה בשערוריות אשר סובבות אותה. כעת, לאוסף המרשים (הכולל בו, בין היתר, את השתלטותו העוינת של וין דיזל), מצטרפת שערורייה חדשה ורועשת למדי. לאחר סכסוך עמוק ובלתי ניתן לגישור בין דיזל לדווין ג'ונסון, אשר החל עוד במהלך הפקת הסרט השביעי אך הרעיש במיוחד בזמן הפקת הסרט השמיני, והסב ל-Universal לא מעט נזקים, הוסקו מן הנושא המסקנות הדרושות ונלקחו כמה החלטות. למרות ניסיונות בלתי פוסקים לטייח את הדבר מצד Universal, כעת הם נאלצים לסבול מזעמו של טייריס גיבסון.

יהיה זה שקר לומר אחרת, אך כפי שכבר הוזכר בפסקת הפתיחה - וין דיזל, השחקן הראשי בסדרת הסרטים, השתלט עליה בצורה עוינת. כבר בצאתו של הסרט הראשון בסדרה, אי שם ב-2001, דיזל לא היה מרוצה מגודל תפקידו ומיכולת השפעתו. לאחר ש-Universal סירבו לדרישותיו, הוא החליט שלא להמשיך אל הסרט השני. אבל אז, לאחר שחסרונו הורגש בצורה ניכרת, הוא הוחזר בבהלה אל הסרט השלישי, כבר כמפיק בעל סמכויות נרחבות, ואף ניתן לו לכתוב ולביים סרט קצר שיסלול לדמותו את הדרך חזרה ללב הסדרה. משם, הוא כבר נהפך לכוכב-על ושליטתו בסדרה נהייתה בלתי מעורערת.

אלא שבמהלך הפקת הסרט השביעי בסדרה, החלו לצוץ כמה וכמה מחלוקות בינו לבין ג'ונסון. איש לא התאמץ להסתיר את הסכסוך בין השניים, אף על פי ניסיונות הטיוח של Universal, אבל בסופו של דבר היה קשה להתעלם מכך ששני השחקנים כמעט ולא חולקים יחד סצנות, ולכך זמן המסך של ג'ונסון הולך ומצטמק. בסרט השמיני בסדרה, Universal החליטה לבצע הפרדת כוחות, ולנסות ולתקן את הבעיה שנוצרה. דמותו של ג'ונסון חוברה לדמותו של ג'ייסון סטיית'האם, כהכנת קרקע לפיצול אפשרי, ודיזל וג'ונסון לא חלקו אפילו לא סצנה אחת.

כעת, Universal החלה ביישום המסקנות - ספין-אוף, אשר יתמקד בדמויותיהם של ג'ונסון וסטיית'האם, יפריד אותם מהסדרה הראשית ויפצל את הסדרה. שום מהמורות לא יתקלו בדרכי Universal, שהחליטה להתקדם עם העניינים כמה שיותר מהר. הספין-אוף, אשר יישא את השם "הובס ושואו", ייצא לאקרנים בקיץ 2019, ב-26 ביולי, זאת על חשבונו של הסרט התשיעי בסדרה, אשר נדחה לאביב 2020, ב-10 באפריל.

למרות רצונה של Universal להעביר את הדבר בשקט המקסימלי, על מנת לא ליצור באז שלילי אודות המתרחש ובכך לגרום לפגיעה בהכנסות, היא נאלצת כעת להתמודד עם זעמו של אחד משחקני הסדרה הראשית - טייריס גיבסון. בימים האחרונים, גיבסון יצא למסע שנאה כבד כנגד ג'ונסון ברשתות החברתיות, ופרסם שתי הודעות תוקפניות למדי. תוכלו לקרוא בעצמכם, כאן וכאן.

"גיוון, אהבה... הכל עד שדווין הגיע, שאני מניח שהייתה לו בעיה עם זה שהוא לא היה האדם היחיד על הפוסטר... ברכות, פירקת את משפחת 'מהיר ועצבני'... ניסיתי להזהיר, אבל חשבו שאני מונע מתוך שנאה, למרות שבסך הכל ניסיתי לשמור על המשפחה מאוחדת," גיבסון כתב באחת מהודעותיו. עוד הוא הוסיף, כי הוא עומד מאחורי דיזל בעניין ומעניק לו גיבוי מלא. בעוד שאר צוות השחקנים העדיף לשמור על שתיקה בעניין, הוא הוציא את כל שהיה לו על הלב ובלא מעט תוקפניות.

קשה להתעלם מהסכסוך האמור, שפוקד את הסדרה לאחר לא מעט אבדות נוספות. לא מכבר, מישל רודריגז הודיעה על עזיבתה, מסיבות די דומות - חוסר הסכמה עם הכיוון אליו הסדרה צועדת, ושוביניסטיות אשר סבבה את דמותה. כמו גם, לא מעט דיווחים מספרים על כך שיותר מתריסר במאים דחו את הצעת Universal להצטרף לסדרה ולקחת את הכס עבור הסרט הבא, זאת לאחר התפטרותו הזועמת של ג'סטין לין ותלונותיהם של ג'יימס וואן ופ. גארי גריי.

כעת, לוח הזמנים עבור הסדרה צפוף למדי - "הובס ושואו" ייצא לאקרנים ב-26 ביולי 2019, "מהיר ועצבני 9" ב-10 באפריל 2020 ו"מהיר ועצבני 10" ב-2 באפריל 2021. זה הראשון, בהתאם לכל הדיווחים, מתקדם היטב בהפקתו, בעוד דווקא השניים האחרונים תקועים בלא מעט בעיות. עתיד הזיכיון עומד כלוט בערפל.

לחדשות נוספות, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.