הכירו את המערכת החדשה שתחסוך לכם נפח וזמן הורדה עם ה-Xbox One וה-Xbox One X

|מאת: לידור אטיאס, מנהל Xbox Israel Community|

מיקרוסופט מתכננת מהפיכה בדרך שבה משחקים מוזרמים ומותקנים לתוך ה-Xbox One וה-Xbox One X. מערכת חדשה בתחום, הידועה פנימית בחברה בשמה Intelligent Delivery, מטרתה לחסוך נפח בכונן הקשיח ולהפחית גם את זמני ההורדה על ידי כך שיתאפשר למשתמשים רק להוריד את התכנים שהם יצטרכו בפועל, בניגוד להורדת כל קבצי המשחק ויהי מה. כמה רמזים כבר הופצו בנוגע לפונקציונליות של המערכת החדשה, והם מאשרים כי משתמשי Xbox One לא יצטרכו להוריד את תכני ה-4K של ה-Xbox One X, אלא רק את ההפעלה שמשתמשת בהם, כך שיש פה גמישות שתאפשר תמיכה גם במשחקים שיותקנו עם יותר מדיסק אחד, דבר שכרגע לא נתמך בקונסולות מהמשפחה הזו.
לפי תיעוד שנראה על ידי Digital Foundry, מערכת Intelligent Delivery נחשפה למפתחי משחקים מוקדם יותר השנה באירוע XFest של מיקרוסופט, וההוצאה לפועל של המערכת תלויה גם באימוץ הדבר על ידי מפתחי משחקים באופן ההנגשה של משחקיהם. למעשה, מה שקורה בפועל הוא שהקונספט סובב סביב פיצול תוכן של משחק ל"נתחים" של מידע ולאחר מכן הוספת תגיות לכל הנתחים הללו. לכל נתח יכולים להיות מוצמדים מספר תגים, והתגים יכולים להיות ממוקדי מערכת או ממוקדי שפה. דוגמה להמחשה היא שבמשחקים מסוימים בהם מושמעים קטעי קול ומוצגות כתוביות במספר שפות, תוכלו להוריד שפה אחת בלבד בהתבסס על מיקומכם או בחירתכם ובכך לחסוך מקום. זה נשמע זניח כשמדובר במשחק יריות או אקשן, אבל כידוע לכם, במשחקי ספורט הדבר תופס נפח משמעותי מנפחם המלא של המשחקים ולכן יש צמצום משמעותי של זמן ההורדה וכמובן של הנפח על המכשיר. השפות האחרות, למשל, יכולות להיות זמינות להורדה כאופציה בחנות הדיגיטלית.

כשמדובר בנתחים ממוקדי מערכת, המערכת תאפשר למפתחים לחלק את קבצי האמנות והתצוגה של ה-Xbox One וה-Xbox One X במשחקים ששודרגו עבור הקונסולה העתידית. בפועל, תצטרכו להתקין אך ורק את הקבצים שישמשו אתכם בפלטפורמה שעליה תשחקו. הנפח שנחסך די משמעותי, ואפשר לראות זאת עם הדוגמה של Far Cry Primal - תכני ה-HD שלו הם אופציונליים להורדה ושוקלים 6GB. עבור משתמשים שמשדרגים מ-Xbox One ל-Xbox One X, המערכת דואגת ברמה המערכתית. לדוגמה, אם יש לכם כותר של Xbox One על כונן קשיח חיצוני שלאחר מכן מחובר ל-Xbox One X, המשתמש מקודם להורדת קבצי המשחק הספציפיים עבור ה-Xbox One X. אם ייגמר המקום בכונן, המשתמש יוכל למחוק את התכנים שרק ה-Xbox One הישן השתמש בהם. נתח המידע המערכתי של ה-Xbox One יימחק וזה של ה-Xbox One X יישאר.

בנוסף לתגיות מערכתיות ולשוניות, מפתחים יכולים לייצר נתחים ממוקדי תוכן. מועמדים טובים לשימוש בתכונה שכזו היא משחקי היריות מסדרות כמו Battlefield ו-Call of Duty. עם מערכת המידע החדשה, החלקים של המשחק שקשורים לקמפיין ולמולטיפלייר יכולים להיות מופרדים לנתחים שונים, כך יוכל המשתמש למחוק את החלק שלא רלוונטי לו. בנוסף דברים כמו עורכי שלבים גם יוכלו להימחק אם וכאשר ישויכו לנתח מידע ייחודי משלהם הממוקד תוכן.

כשהתוכן מפוצל לנתחים בעלי קונטקסט, הדלת פתוחה בפני כותרים שיכולים להביא לשחקנים קצת יותר מדיסק בלו-ריי. הגיונית, תוכן חיוני ימוקם על גבי הדיסק הראשון ויותקן ראשון, כשמערכת התכנה של ה-Xbox תקדם את המשתמש אל עבר הכנסת הדיסקים האחרים אחריו בשביל שאר התוכן.

נתחים אופציונליים נוספים יכולים להיכלל על דיסקים נוספים, כשהמשתמש יכול לבחור תוכן ספציפי או שפות ספציפיות להוריד. בנוסף, מפתחים יכולים להעלות פרויקט מלא לשרתים של מיקרוסופט לבדיקה וייעול, אבל בו בזמן לשייך נתחים שונים לדיסקים שונים, ובכך להשתמש בפרויקט הזה ביעילות ליצירת מספר SKUs (ראשי תיבות של Stock Keeping Unit). לדוגמה, תמיכה בשפה היפנית יכולה להיות נתח אופציונלי למשתמשים ממדינות מערביות,כך שדיגיטלית הוא ימוקם כהורדה אופציונלית ופיזית ימוקם על הדיסק השני - חובה בגרסה היפנית אך אופציה בלבד בגרסה המערבית.

כרגע, עם משחקים כמו Forza Motorsport 7 אשר תופסים את מרבית ה-RAM בגרסת ה-4K שלהם, אפשר לראות שלא תצטרכו לאחסן את כל תכני ה-4K הספציפיים. ההתקנה תתאפשר על בסיס דיסקים (ככל הנראה 2) כאשר הדיסק הראשון דרוש בשביל לשחק בכל מקרה ומשמש גם כבדיקת רישיון עבור המשחק והאם הוא קיים אצלכם. הדיסק השני יעשה השלמות בזמן התקנת המשחק.

מה דעתכם על המערכת החדשה? חושבים שהיא תעזור לכם? ספרו לנו ואל תשכחו להישאר מעודכנים עם לייק בעמוד הפייסבוק שלנו.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.