באטמן ביקום הטלוויזיוני של DC: כל האזכורים לאביר האפל בסדרות של CW ו-DC

|מאת: מתן קציר|

יקום ה- Arrowverse הפופולרי, היקום הטלוויזיוני של ענקית הקומיקס DC בערוץ CW, יחזור לעניינים עם עונות חדשות לסדרות הדגל - "החץ", "הפלאש", "אגדות המחר" ו"סופרגירל" באוקטובר הקרוב, אבל רגע לפני שזה קורה, החלטנו לסקור כמה מהנושאים המעניינים ביקום DC הטלוויזיוני, ונתחיל עם אחת הדמויות שהמעריצים זועקים להופעת אורח שלה בעולם של אוליבר קווין ובארי אלן, וכן, אנחנו מדברים על האביר האפל בכבודו ובעצמו. לא מעט רמזים ואזכורים לעטלף מגותהאם נזרקו לאוויר במהלך העונות של 4 הסדרות. לפניכם הבולטים והמעניינים שביניהם, ולסיום אף המלצה לשחקן שהיינו שמחים לראות בתפקיד. הכתבה מכילה ספוילרים לסדרות DC ב-CW, ראו הוזהרתם. מתחילים.

תעשיות ויין בפרק הפיילוט של הפלאש

כולנו זוכרים את העיתון ההוא מהעתיד בפרק הפיילוט של "הפלאש", משנת 2024 ליתר דיוק, שבו התבשרנו על היעלמותו של הפלאש. אבל ממש למטה חדי העין לאיסטר אגס ורפרנסים שבינינו בוודאי יקלטו את הכתבה שמדברת על המיזוג של תעשיות ויין והחברה של אוליבר קווין. ברוס ואוליבר בשיתוף פעולה עסקי? באטמן והחץ מכירים האחד את השני? רמז ראשון לקיומו של ברוס ויין בעולם של החץ והפלאש? מה שאנחנו כן יודעים מהכתבה זה שתעשיות ויין קיימת בוודאות. האם ברוס מתרוצץ לו בחליפת העטלף אי שם בגותהאם גרסת CW?

אוליבר קווין מכיר את ברברה גורדון?

אי שם בעונה ה-4 של "החץ", בפרק 11 ליתר דיוק, אוליבר קווין ופליסיטי דסקסו על שם קוד אפשרי לעוזרת הנאמנה של החץ, שנהפכה למשותקת ונזקקה לכיסא גלגלים בקו העלילה של אותה העונה.
זאת בדומה לקו העלילה של ברברה גורדון, באטגירל המפורסמת, שנהפכה למשותקת ונזקקה לכיסא גלגלים בעלילת הקומיקס וקיבלה את שם הקוד Oracle.

במהלך אותו פרק, קווין ופליסיטי כאמור התלבטו על שם קוד אפשרי לגברת סמוק, כשאוליבר מעלה את האופציה של Oracle אבל הוא מיד מתקן את עצמו שהשם הזה כבר תפוס. רגע, מה? תפוס? האם אוליבר קווין מכיר באופן אישי את ברברה גורדון? האם לאדון קווין יש הכרות עם משפחת העטלף המפורסמת? בהתחשב בכך שבמהלך 5 השנים שהוא נעדר מסטארלינג סיטי, הוא זכה להסתובב ברחבי העולם ולפגוש דמויות קומיקס מפורסמות כמו אמאנדה וולר וג'ון קונסטנטין (ואף האל ג'ורדן), לא מן הנמנע שקווין גם הגיע בנקודת זמן כלשהי לגותהאם ופגש את משפחת העטלף.

ראס אל גול והארלי קווין

זה לא סוד שבסדרה "החץ", לקחו כמה מהנבלים הגדולים של באטמן אל המסך הקטן. בין אם זה שמות כמו דת'סטרוק ודדשוט, אבל שניים מהמפורסמים ביותר היו ללא ספק ראס אל גול ואם אתם זוכרים אפילו הארלי קווין.

ראס אל גול היה האיש שאימן את ברוס ויין ועזר לו להפוך ללוחם והוויג'ילנטי שהוא הפך להיות. בלייב-אקשן ראינו את קו העלילה הזה בסרט הפותח של טרילוגיית באטמן של נולאן, שם גילם את מנהיג ליגת הצללים ליאם ניסן האגדי. על המסך הקטן, אחרי שניסן כמעט וחזר לתפקיד האגדי, גילם את הדמות השחקן מאט נייבל שהיה מנקודות האור הבודדות של העונה השלישית של "החץ" שהתמקדה בקרב שבין אוליבר קווין לראס אל גול.

מכאן אנחנו יוצאים לנקודת הנחה שמובילה לשאלה האם ראס אל גול של מאט נייבל אימן בעבר את ברוס ויין? קשה להתעלם מזה שאזכורים לבאטמן לצד אחד הנבלים המשמעותיים בקיומו של האביר האפל, קיימים באותו היקום.
וישנה גם הארלי קווין. כן כן, שותפתו המפורסמת של הג'וקר. רגע לפני שקיבלה את המסך הגדול בסרט "יחידת המתאבדים", זכתה להופעת אורחת קצרה ב"החץ", כחלק מאותה יחידת המתאבדים גרסת CW שהייתה אמורה לקבל סדרת ספין-אוף משלה, שבוטלה בשל סרט הקולנוע אודות היחידה.

את הארלי קווין, שהופעת האורחת הקצרה שלה הייתה בעונה ה-2 של "החץ" בפרק "Suicide Squad", גילמה השחקנית קאסידי אלכסה כשאת קולה דיבבה השחקנית טארה סטרונג, ואלמלא הסרט בכיכובה של מרגו רובי, היינו זוכים לקבל עוד מהארלי קווין ביקום CW.

ושוב, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאם הארלי קווין קיימת ביקום הזה, גם הג'וקר חייב להסתובב לו אי שם בגותהאם סיטי. אם הג'וקר חי וקיים, אתם כבר יודעים מה זה אומר. אין ג'וקר בלי באטמן.

באטמן נגד..... סופרמן?

מ-Earth 1, היקום שבו חיים אוליבר קווין, בארי אלן וברוס ויין פוטנציאלי אחד, אנחנו קופצים ל-Earth 38, העולם של הסדרה "סופרגירל" שבו גיבורי העל הקריפטונים המפורסמים סופרמן וסופרגירל קיימים ופעילים.

אבל, האם האביר האפל חי, קיים ופעיל גם בעולם הזה? לפי כל הרמזים והאזכורים במהלך 2 העונות הראשונות של "סופרגירל", ובמיוחד בעונה השנייה שבה סופרמן סוף סוף קיבל שחקן ופנים, התשובה היא חד וחלק כן.

בפרק הפתיחה של העונה ה-2 של "סופרגירל" - "The Adventure of Supergirl", זכינו סוף סוף לראות את הפנים של איש הפלדה המפורסם בדמותו של השחקן טיילור הוקלין שנתן הופעה ראויה כקלארק קנט / סופרמן, כשבאחת הסצנות שבה הציל סופרמן משפחה, אב המשפחה מיד אומר "אנחנו חוזרים לגותהאם". העיר של באטמן כפי שאתם יודעים.

קיומה של גותהאם בעולם של "סופרגירל" לא מספיק לכם? אז 2 אזכורים ממשיים לקיומו של באטמן התגלו בהמשך העונה, כשבפרק ה-7 בעונה השנייה של "סופרגירל" - ""The Darkest Place, מדסקסים קארה, אחותה אלכס, ווין וג'יימס אולסן בשאלת קיומו של פורע החוק החדש בנשיונל סיטי, הגרדיאן, הלא הוא ג'יימס אולסן חסר כוחות העל בכבודו ובעצמו, כשקארה מספרת לנו שבן דודה המפורסם סופרמן עבד בעבר עם פורע חוק עם "הרבה גאדג'טים והמון שדים פנימיים", כשהיא מסכמת "פורעי חוק הם משוגעים". צודקת קארה.

לא סיימנו. בפרק ה-20 של העונה ה-2 של "סופרגירל" - "City of Lost Children", ג'יימס ו-ווין שהפך לעוזרו הנאמן של ג'יימס / הגרדיאן בלחימה בפשע ברחובות נשיונל סיטי, תוהים האם המסיכה והיותו דמות אפלה, גורמת לגרדיאן להפחיד אנשים במקום לתת להם תקווה, כשג'יימס אומר "אנשים רואים אדם גדול עם מסיכה מפחידה ומיד בורחים, כמו החבר של קלארק," כשווין משיב "אתה מתכוון ל...?" כשווין המשעשע מחקה את הקרניים של באטמן. יותר שקוף וברור מזה אין.

הליהוק שלנו לבאטמן ביקום של CW - ג'ים קאביזל

אלה מביניכם שמכירים את השחקן הנהדר ג'ים קאביזל מהופעתו הבלתי נשכחת כג'ון ריס בסדרה הנהדרת "מבוקש לחקירה", יודעים שהוא כבר די גילם שם את באטמן. כפורע חוק שמנע פשעים, נלחם נגד פושעים ונרדף ע"י החוק כוויג'ילנטי שלוקח את החוק לידיו.
קאביזל, מצד אחד, יכל להיות ליהוק לא פחות ממושלם לדמותו של המעניש ביקום Marvel-נטפליקס, אבל דמות זו כבר נלקחה, ובצורה מופלאה יש לציין, ע"י ג'ון ברנטל הנהדר. לכן, אם אנחנו צריכים ברוס ויין חדש ליקום הטלוויזיוני, ג'ים קאביזל יהיה הבחירה המצוינת לכך. יש לו את המראה של ברוס ויין, המשחק האפל והוא כבר הוכיח לנו ב"מבוקש לחקירה" שהוא סוג של באטמן.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.