בלעדי: לאחר עונת אחת בלבד, "טיימלס" בוטלה!

|מאת: נהוראי כחלון|

ללא שום צל של ספק, אחת מסדרות הטלוויזיה הטובות ביותר אשר רצו של המרקע בעונת השידורים הטלוויזיונית האחרונה הייתה "טיימלס" ("Timeless"). בזכות עלילה נהדרת ודמויות מעולות, שנכתבו בצורה יוצאת דופן והתפתחו בצורה מדהימה, היה קשה שלא להישאר על הכיסא בדריכות לכל אורך הצפייה, עם מסתוריות מותחת, דרמה מרגשת והומור מבריק. נהננו מאוד מפרק הפתיחה, והתלהבנו ממחצית העונה הראשונה. לאחר פרק הסיום הכה מעולה, וסצנת הסיום המצמררת, היה קשה שלא להישאר עם לסתות פעורות ולהתחיל לכסוס ציפורניים עד החזרה בעונת השידורים הבאה. אך כעת, לאחר שאלות רבות אשר אפפו את הנושא בחודשים האחרונים, ניתן להכריז על הבשורה - רשת הטלוויזיה האמריקאית "NBC" ביטלה את "טיימלס", אשר לא תשוב לעונה שנייה. מי? מה? למה? למעוניינים, כל התשובות במאמר.



בפברואר 2015, רשת הטלוויזיה הספרדית "La 1" החלה בשידורי סדרת הטלוויזיה "משרד הזמן" ("El ministerio del tiempo"). הסדרה, אשר עלילתה התמקדה בצוות של היסטוריונית ידועה, איש צבא מובחר וטכנאי פשוט אשר מנסים למנוע מפושע בינלאומי לפגוע ברצף ההיסטוריה על ידי מסעות בזמן ושינוי אירועים היסטוריים, זכתה לפופולריות רבה בקרב הקהל. הצלחתה הייתה כה חסרת תקדים, עד שרשתות טלוויזיה בינלאומיות רבות הביעו רצון מתמשך לרכוש את זכויותיה עבור הפקות מקומיות.

ביולי 2015, "Onza Partners", חברת ההפקה הספרדית של הסדרה, החלה במשא ומתן עם רשת הטלוויזיה האמריקאית "NBC" עבור רכישת הזכויות להפקה מקומית. החברה והרשת החליפו בניהן כמה עסקאות, אך כעבור חודש בלבד הקשרים נותקו. ובאותו החודש, אוגוסט, פורסם כי שון ראיין ("המגן") ואריק קריפר ("על טבעי"), תחת "NBC", החלו בפיתוח סדרת טלוויזיה אשר תעקוב אחר מסעות בזמן (הלא היא, כמובן, "טיימלס").

ב-"Onza Partners" הופתעו מניתוק הקשרים המהיר עם "NBC" בסמוך להכרזה, והחליטו להמתין עד עלייתה לשידור ציבורי על מנת לבחון את הדבר. באוקטובר 2016, מיד לאחר עליית הפרק הראשון לשידור, "Onza Partners" הגישו כנגד "NBC" תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים והעתקת חומר לבית המשפט העליון של ארצות הברית. בין היתר, צוינה העלילה הדומה למדי והרכב צוות הגיבורים (שני גברים ואישה, עם רקע זהה לחלוטין).

בנובמבר, "NBC" הגישה תגובה לתביעה, לפיה הדמיון "מקרי לחלוטין", והוכחש כל קשר לעניין השיחות אודות "משרד הזמן". כמו כן, בית המשפט החליט לדחות את ניהול התביעה עד לסיום שידורי הפרקים על מנת "לא לפגוע ברווחי הרשת". באותה דחייה, אגב, הוחלט ב-"NBC" להאריך את השידור בשני פרקים נוספים, זאת על מנת למשוך כמה שיותר זמן.

לאחר תום שידורי הפרקים בפברואר 2017, המאבק המשפטי בין שני הצדדים החל, ונמשך בבית המשפט זמן רב. לאורך כל החודש, וגם במרץ, אפפו את הסדרה שאלות רבות, שכן חודשים אלו הם האחרונים לבקשות לחידוש עונות סדרות, שהרי לא הוזמנה עונה שנייה ל"טיימלס". בסופו של דבר, בית המשפט העביר ל-"NBC" הוראה שלא לחדש את הסדרה, לפחות עד תום ההליכים המשפטיים, והרשת נענתה לכך בחיוב, שכן אין לה כדאיות כלכלית בעניין כל עוד ההליכים נמשכים.

לאחר דיון משפטי ממושך, החליט בית המשפט להרכיב צוות מיוחד אשר יבדוק את העניין ויחקור אותו לעומק, על מנת להגיע ל"תוצאה הברורה ביותר" ש"תשקף את המציאות". בינתיים, הערעור של "NBC" נדחה, וההליך המשפטי צפוי להימשך עוד חודשים רבים, ולא נראה אופק לסיומו בעתיד הקרוב. ראיין וקריפר, בינתיים, הודיעו כי הם ניתקו כל קשר עם ההפקה ועם הרשת.

בסקירה של כל ההליכים המשפטיים, קשה להתעלם מהריח הלא נעים במיוחד שעולה. בין אם מדובר בגניבה אמיתית ובין אם לא, בהחלט מדובר בפרשיה מכוערת למדי. ובכן, לפחות בעונת השידורים הבאה (אך עם כל העצב, כנראה כי גם לאחר מכן ובכלל), לא נזכה לראות את "טיימלס". סצנת הסיום המצמררת, כנראה, תישאר עטופה מסתורין רב.

לחדשות נוספות אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.