סיקור המשחק Gravity Rush 2

מאת: לידור אטיאס

משחקי וידאו ידועים הרבה מאוד בזכות האופן שבו הם מעוותים בצורה חסרת תקדים את חוקי הטבע וחוקי הפיזיקה, אך יש כאלו שלקחו את העיקרון הזה ומימשו אותו כחלק מהקונספט של המשחק לכל דבר ועניין. כזה הוא בדיוק Gravity Rush 2 - משחק המאופיין בעיקרו ובבסיסו בעיסוק בלתי פוסק בכוח הכובד ובעיוות כל מה שידוע ומוכר לנו לגבי הטבע, כי פיזיקה זה לחלשים.

Gravity Rush 2, מכל בחינה שהיא, הוא משחק ההמשך ל-Gravity Rush שהגיע אי שם בשנת 2012. ההמשך הזה הוא עלילתי, גרפי ומשחקי כאחד - גם הפעם מככבת קאט, כהמשך למעלליה מן המשחק הראשון, כאשר גרפיקת המשחק שופרה במידה ניכרת ויסודות המשחקיות של Gravity Rush נשמרו כאן.

עלילת המשחק

מבחינה עלילתית, כאמור, Gravity Rush 2 ממשיך בדיוק מהנקודה שבה קודמו הפסיק. קאט חוזרת יחד עם חברתה רייבן. כאשר הדמויות הראשיות מהמשחק הקודם תופענה אף הן. בעיר "Hekseville", שחזור ובנייה מחדש מתנהלים לאחר אירועי כלי הנשק החדשים שנגרמו על ידי ראש העיר הקודם.

לאחר הפרעה כבידתית מוזרה, נסיכת הכבידה קאט מתחילה בחקירה עם רייבן וסיד, שהוא קצין משטרה. קאט חשה במשהו מוזר באזור שנפגע על ידי סערת הכבידה בקנה מידה חסר תקדים. שלושת החוקרים נשאבים לתוך מערבולת הכבידה לפני שהספיקו אפילו לקבל הזדמנות להשתמש בכוחות שלהם, ובסופה הם מוצאים את עצמם בעיירה מוזר בשם "Banga Village". כעת עליהם להתמודד עם המציאות החדשה ולדעת להתאים את עצמם לשינויים שאירעו.

העלילה עצמה היא נחמדה בבסיסה, אבל אני מוכרח להודות שהיא לא לגמרי הצליחה לרתק אותי למסך, כלומר, קשה לי להגיד ששיחקתי במשחק בשביל העלילה, אלא יותר בשביל המשחקיות. היא אמנם לא מרגישה מאולצת משל נכתבה רק בעקבות צורך בעלילה כלשהי, אבל היא בכל זאת לא מספיק מפותחת ונוגעת ברבדים מעט עמוקים יותר מהרגיל מעט מאוד אם בכלל.

דווקא הדמויות שמשחקות תפקידים שונים בעלילה הרבה יותר טובות מהסיפור עצמו, מפני שרובן דווקא כן חוות התפתחות אישיותית (מי יותר ומי פחות) וניכר כי העבודה עליהן עברה בצורה טובה, פחות או יותר כמובן.

משחקיות

הנדבך המשחקי של Gravity Rush 2 טוב בהרבה מהנדבך העלילתי - היסודות המשחקיים של המשחק הם מצוינים ומתפקדים בצורה שהיא כמעט נטולת כל רבב, באגים מעטים מאוד מורגשים אם בכלל וכל ההיבט הטכני מתפקד בצורה נהדרת.

יש לציין את חשיבותו של ההיבט הטכני להנאה הכוללת מן המשחק - לצערי הרב יותר ויותר משחקים משוחררים בימינו עם הרבה מאוד באגים ותפקוד מקרטע במיוחד לפחות בחודש הראשון להשקתם. התופעה זו גורעת מההנאה מן המשחקים ודורשת מן השחקנים לחזור לשחק במשחקים הללו רק מספר חודשים מאוחר יותר כאשר הבאגים מטופלים.

זה כמובן לא המקרה עם Gravity Rush 2 אשר ניכר כי פיתוחו התנהל בצורה אחראית ושקולה תוך שימוש בתכנות יסודי ויעיל שמאפשר למשחק לרוץ בצורה חלקה וללא הפרעות כאלו ואחרות שנובעות מכשלים טכניים.

מעבר לכך, המשחקיות עצמה היא מהנה במיוחד, דינמית, ומאפשרת לשחקן לנוע בחופשיות במסגרת המפות השונות של המשחק, באוויר וביבשה כאחד. תחושת הדינמיות הייתה חשובה מאוד בהצלחת המשחק הראשון ולפיכך השימור שלה חשוב מאוד גם במקרה הזה והוא מאפשר ליהנות מהמשחק ולהתנהל בהתאם למשחק.

כל יכולות השליטה בגרביטציה מופעלות ללא דופי ובצורה פשוט מצוינת, עם שליטה טובה (רחוקה ממושלמת בחלק מן המקרים) ואופן פעולה מדויק. המקוריות ניכרת בחלק מן המקרים ובהחלט נהדר לשחק במשחק שמחדש בתחומו בהיבט המשחקי ועושה את זה בצורה טובה ויסודית.

כמו כן, התנועה במשחק גם כן מתבצעת בצורה טובה, דבר שהוא לא מובן מאליו בכלל בעקבות האפשרות לנוע לאורכם ולרוחבם של אובייקטים באמצעות השליטה של קאט בכוח הכובד. נקודה שלילית אחת שאני מוכרח לציין בהיבט התנועתי הוא האופן שבו ההליכה הרגילה במשחק היא, מסיבה לא ברורה, ריצה, כך שהאפשרות ללכת במהירות נורמלית או אפילו איטית לא מתאפשרת בצורה נוחה ולא מסורבלת, וזה חבל מאוד מפני שכן יש צורך בכך.
ובכל זאת, אני מוכרח לציין שהתנועה באוויר לא שונה בהרבה ממקבילתה היבשתית - היא אמנם מאפשרת לשחקנים עצמאות וחופש בתנועתם באוויר, אך בדיוק כמו התנועה על גבי היבשה, גם התנועה האווירית לא מציעה אפשרות לתנועה איטית יותר שמאפשרת תמרונים מורכבים ומתבססת בעיקר על קווים ישרים בדומה לאופן שהונהג במשחק הראשון, והיה לי חבל מאוד לראות את היצמדות היתר לעקרונות המקוריים במקום לנסות לשפר אותם ולהתאימם לדור הנוכחי (בכל זאת, המשחק הראשון הושק ל-PS Vita שיכולתה לא דומה אפילו ליכולת ה-PS4).

בניגוד לתנועה, מערכת ההתקפות עובדת בצורה מצוינת, מאפשרת מגוון של דרכים להתמודדות עם האויבים השונים במשחק והיא מהווה בסיס מצוין בהיבט המשחקי של Gravity Rush 2.

יש לציין לחיוב גם את מערכת השדרוגים שמאפשרת תהליך התפתחות הדרגתי ככל שמתקדמים במשחק, והחלוקה ליכולות השונות נעשתה בצורה די טובה שמאפשרת לכם לבחור היכן אתם מעוניינים לחזק את עצמכם - זה יכול להיות קשור להתקפות אך ייתכן שגם לתנועה.

מעל הרבה מאוד נדבכים אחרים במשחק, אני מוכרח לציין לחיוב את האנימציות - האנימציות השונות, החל מאלו התנועתיות וכלה באלו ההתקפיות והמורכבות, מתפקדות בצורה מצוינת, מותאמות לפעולות השונות שאליהן הן הותאמו וניכר כי הייתה עבודה רבה עליהן בתהליך פיתוח המשחק. 

לא מורגשים שום באגים בעניין האנימציות כמעט בכלל, תוך שאתם מסוגלים לבצע פעולות מורכבות ומסורבלות ועדיין ליהנות מאיכות אנימטורית גבוהה שמציג Gravity Rush 2.

גרפיקה

הגרפיקה שמציג Gravity Rush 2, בעיניי, היא פשוט מקסימה.

ראשית כל, היא צולחת את האתגר (שאם נהיה כנים - הלא כל כך מאתגר) של התעלות ניכרת על גרפיקת המשחק הראשון ששוחרר ל-PS Vita ובמילים עדינות - לא מיוחס כלל לשיא הגרפיקה הידועה לנו כיום.

הגרפיקה שמוצגת ב-Gravity Rush 2 איכותית בהרבה, מציגה מודלים מוקפדים, איכותיים ומפורטים הרבה יותר תוך השמת דגש על פרטים קטנים (עד כמה שניתן בהתאם לקונספט האמנותי של המשחק) ואפשר להגיד שהיא עושה את עבודתה נאמנה.

אז מדוע הגרפיקה כל כך מקסימה בעיניי? מפני שהקונספט האמנותי נשמר ואף התפתח ב-Gravity Rush 2, דבר מה הראוי להערכה רבה מצד השחקנים שיכולים כמובן ליהנות מהדמויות המעוצבות להפליא, המפות הקסומות והסביבות השונות בהן תיתקלו במהלך המשחק.

סיכום ומסקנות

Gravity Rush 2 הוא המשך ראוי ל-Gravity Rush אך הוא רחוק מאוד מלהיות מושלם - העלילה שלו פושרת מאוד כשבעיקר הדמויות בה שומרות על הסיפור רלוונטי במידת מה, המשחקיות לא נטולת פגמים וחוסרים אך היא מכילה מעט מאוד באגים אם בכלל, כאשר הגרפיקה של המשחק פיתחה ושימרה את הקונספט האמנותי המקורי תוך הצגת גרפיקה איכותית שמתאימה לדור הזה.

ציון סופי: 7.5 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.