חברי פרלמנט ברוסיה דורשים להחרים את FIFA 17 בעקבות תעמולה להט"בית

מאת: לידור אטיאס

מקרה מצער מאוד של חוסר סובלנות כלפי הקהילה הלהט"בית נחשף בעיתון "Izvestia", שם צוטט חבר פרלמנט רוסי בעודו טוען לתעמולה להט"בית במשחק FIFA 17.

הכל התחיל בחודש שעבר, עת חילקה EA ב-FIFA 17 חולצות עם סמל הקהילה הגאה לזמן מוקצב כאות תמיכה בקמפיין "RainbowLaces#" של "Stonewall", קמפיין שמטרתו להוקיע את ההומופוביה מן הספורט, בהתבסס על נתון בעייתי במיוחד - ב-5 השנים האחרונות כ-72% מאוהדי הכדורגל שמעו הערות וקולות הומופוביים במשחקים חיים.

הדבר הוביל לכעס בקרב כמה חברי פרלמנט ברוסיה, כאשר אחד מהם צוטט, כאמור, בעיתון "Izvestia", באמירה הומופובית שלא משתמעת לשתי פנים. חבר הפרלמנט המדובר הוא הקומוניסט ולרי ראשקין, אשר דורש מ-EA "להציג שינויים בקוד או לשנות את סיווג המשחק הזה". אם היא תסרב, הוא דורש "לאמץ אמצעים מגבילים מתאימים" כנגד המשחק במטרה להחרים אותו.

EA כמובן לא ידועה כחברה שמתכופפת נוכח דרישות כאלו, ובנוסף לכך אלמנטים לקהילה הגאה נמצאים במספר משחקיה, ביניהם Dragon Age: Inquisition, שם נמצאת דמות טרסנג'נדרית.

כמו כן, יש לציין שהליגה האנגלית הראשונה בכדורגל, הלא היא ה"פרמייר ליג", אשר משתפת פעולה עם EA ומפרסמת את FIFA 17 ללא הרף במשחקי הליגה, תומכת אף היא במאבק הזה למען הוקעת ההומופוביה מן הספורט בכלל ומן הכדורגל בפרט, שזהו כמובן תחום שידוע עד כמה קשה לצאת בו מהארון ללא ספיגת גינויים איומים מקיצוניים ואוהדים הומופובים.

מה דעתכם על הדרישה הזו של חברי הפרלמנט הרוסים? באיזה צד של המאבק אתם נמצאים? ספרו לנו מה דעתכם ואל תשכחו להישאר מעודכנים עם לייק בעמוד הפייסבוק שלנו.


התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.