בלעדי: מחברים את כל הנקודות, עלילת "ת'ור: ראגנארוק"

מאת: נהוראי כחלון

אפשר לאהוב אותו, ואפשר שלא לאהוב, אבל אי-אפשר להתעלם ממנו. היקום הקולנועי של Marvel (או מעתה, בעקבות "דוקטור סטריינג'" - הרב-יקום הקולנועי) כאן כדי להישאר, ואין לו שום תכניות לעזוב אותנו בשנים הקרובות. בשנה הבאה, הוא יספק לנו לא אחד ולא שניים, אלא שלושה סרטים. הראשון שבניהם, "שומרי הגלקסיה 2", כבר זוכה לסיקור תקשורתי נרחב ברחבי האינטרנט ולציפיית המעריצים; השני שבהם, "ספיידרמן: חזרה הביתה" ("Spider-Man: Homecoming"), הוא אחד מהסרטים המדוברים ביותר בז'אנר; דווקא השלישי והאחרון, "ת'ור: ראגנארוק", הוא זה אשר נשמר תחת מעטפת הסודיות הגדולה ביותר ובקושי מדובר - החדשות סביבו מתפרסמות בעצלתיים וכמעט איש אינו מדבר עליו. אך כעת, יכול להיות שאולי המצב ישתנה. לאחר שחיברנו את כל הנקודות הקיימות, הצלחנו לפתח תיאוריה משלנו לגבי עלילתו הצפויה של "ת'ור: ראגנארוק". לא לשכוח שייתכנו ספוילרים.


"ראגנארוק", במיתולוגיה הנורדית, הוא אירוע אחרית הימים, הקרב הסופי אשר ייקבע את עתיד קיומן של תשע הממלכות ויוליד את העולם מחדש. לא במקרה, זהו גם שמו של הסרט. הסרט יציג סטטוס-קוו חדש לרב-יקום הקולנועי הזה של Marvel ויחולל בו כמה שינויים משמעותיים. בניגוד לשאר סרטי "ת'ור", אשר היו בעיקרם קומיים, סרט זה צפוי להיות אפל ובוגר יותר, אם כי הוא עדיין ישמור על מאפיינים קומיים ברורים.

הסרט יתרחש כמה חודשים לאחר אירועי "הנוקמים: עידן אולטרון", כאשר ת'ור (כריס המסוורת') שב לממלכתו, אסגרד, על מנת לחקור את קיומן של אבני האינסוף והופעתן הפתאומית ברחבי היקום בזו אחר זו. בהגיעו לאסגרד, ת'ור מגלה כי בחסרונו מלכת ממלכת המוות, הלה (קייט בלאנשט), השתלטה על אסגרד וממיטה שלטון אימה, וכי לוחמת צעירה, ולקיריה (טסה תומפסון), בה הוא מתאהב, מנהיגה מרד. כמו כן, הוא מגלה כי חברת ילדותו, סיף (ג'יימי אלכסנדר), נהרגה וכי חבריו הטובים ביותר, "הלוחמים שלושה", ירדו למחתרת ועקבותיהם נעלמו. בנוסף, הוא מוצא להפתעתו את לוקי (טום הידלסטון), המספר לו כי הצליח לשרוד את אירועי "ת'ור: העולם האפל", וכי אביהם, אודין (אנתוני הופקינס), נעדר.

בעזרתו של היימדייל (אידריס אלבה), ת'ור מגלה כי אודין נמצא על פני כדור הארץ, ויוצא בעקבותיו יחד עם לוקי. בכדור הארץ, זמן לא רב לאחר התרחשות אירועי "דוקטור סטריינג'", ת'ור מסתבך בקרבות שונים היוצרים מהומות, ומקבל סיוע מהמכשף סטיבן סטריינג' (בנדיקט קמברבאץ') בחיפושים אחר אביו, בתנאי שלאחר מציאתו השלושה יעזבו את כדור הארץ. הם מוצאים את אודין במהרה, החי בזהות בדויה כחסר בית, המספר לת'ור את האמת אודות לוקי, על כך שהוא משתף פעולה עם הלה ומגלה כי הוא שלח את עצמו לגלות מרצונו האישי. ת'ור מתמלא זעם מהישמע הדברים ופוצח בקרב אימתני עם לוקי, עד שסטריינג' מחליט לשים קץ לאירועים אלו ושולח את לוקי בחזרה לאסגרד בעוד את ת'ור למקום לא ידוע.

ת'ור מתעורר כשהוא במקום לא ברור ברחבי הקוסמוס, ומגלה כי הוא נמצא בזירת קרבות בין-גלקטיים בין יצורים מרחבי היקום, בשליטת המכשף הכל-יכול גרנד מאסטר (ג'ף גולדבלום). שם, הוא פוגש במפתיע בברוס באנר, הלוא הוא הענק הירוק, אשר עקבותיו נעלמו מאז אירועי "הנוקמים: עידן אולטרון", ומגלה כי אישיותו התפצלה וכי מצבו הנפשי מעורער ולא יציב. כאשר השניים נאלצים להתעמת בקרב, ת'ור מצליח לשכנע את אישיותו הנסתרת של באנר לשתף עימו פעולה ולמרוד בגרנד מאסטר על מנת לצאת לחופשי. כאשר הם בורחים, השניים מוצאים את דרכם בחזרה לאסגרד.

ת'ור מבקש את עזרתו של באנר בהפלת שלטונה של הלה, כתמורה לכך שעזר לו לברוח מזירת הקרבות. בדיעבד, בקשתו נגלית כהרת אסון, לאחר שלוקי משטה באישיותו של באנר וגורם לו להילחם נגד הענק, ובכך נגד עצמו, כשהדבר גורם לזריעת הרס וחורבן. בסופו של דבר, ת'ור מצליח להכניע את הענק ולהחזיר לבאנר את השליטה על גופו. לאחר מכן, הוא מסתייע בולקיריה במלחמתו נגד הלה ולוקי, אך השניים מובסים במהרה. להפתעתם, אודין מופיע ומגיש להם עזרה, כשקרב גדול פורץ בין שני הצדדים.

בסופו של דבר, השלושה מצליחים להביס את הלה ולהשיב את השלום לאסגרד, וכן הם מגלים את לוקי למקום אבוד. ת'ור מתוודה על אהבתו לולקיריה, ואודין שב לכס מלכותו, לאחר שת'ור מסרב לקבלו פעם נוספת. לבסוף, ת'ור מתחיל במשימה אשר לשמה בכלל חזר לאסגרד - חקירת קיומן של אבני האינסוף.

מידע אשר עודנו נשאר בערפילין הוא סיפור המקור של הלה, כולל מניעיה. בנוסף, ראוי לציין כי מחוסר היכולת לשלב זאת בצורה ברורה בתיאור העלילה, לא ציינו את תפקידו של "מוציא להורג" (קארל אורבן), הלוא הוא יהיה יד ימינה של הלה והלוחם הגדול ביותר שלה אשר מתעב את לוקי.

יש לציין, בצורה כמה שיותר ברורה, כי אין לנו להיות יהירים ויומרניים בעניין, ועל כן נבקש מכם לקחת את רשמינו בזהירות רבה ובעין פקוחה. כל שעלינו לעשות הוא, כנראה, לחכות לבואו של הסרט.

"ת'ור: ראגנארוק", בבימויו של טאיקה ואיטיטי, ייצא לאקרנים ב-3 בנובמבר 2017. עד אז, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק לחדשות נוספות.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.