שערורייה ב-Ubisoft: מנהלים בחברה ניצלו לרעה מידע פנימי של החברה ומכרו את המניות שלהם במרמה

מאת: לידור אטיאס

תעשיית הגיימינג היא תעשייה רווחית כבר לא מעט זמן כשזה נוגע לחברות המאוד גדולות בתחום, ומן הסתם תחום הכלכלה נכנס לתמונה בעקבות זה, ולא מדובר בכלכלה של עסקים קטנים, כי אם ברווחים שנמדדים בעשרות ומאות מיליוני דולרים.

לפיכך, כאשר מתבצעת עבירה פלילית בתחום הגיימינג מבחינה כלכלית, ברור כי הנזקים שנגרמו הם לא מעטים ונמדדים בלא מעט כסף (בלשון המעטה). מצד שני, עבירות מהסוג הזה אנו לא רואים כל יום, ולכן העבירות שהתגלו ממש לאחרונה הן בעייתיות למדי.

בתקופת הפיתוח של Watch Dogs ו-The Crew ב-Ubisoft היה ידוע לגבי כל אחד מן המשחקים בהתאמה למשך כמה זמן כי הוא עומד להידחות (הידיעה הייתה עוד בטרם ההכרזה הרשמית על כך).

ההבנה בקרב כמה מן המנהלים בחברה, כולל המנכ"ל, כי הדחיות הללו עשויות להוביל לנפילה משמעותית בערך המניות של החברה, הובילה אותם למכור במרמה את המניות שלהם בחברה בהתאם לשוויין לפני הדחיות, כך שזמן קצר לאחר המכירה ערך המניות צנח והמרמה הושלמה (החברה צנחה ב-32% בסך הכל בבורסה).

על העניין הזה עלה לאחרונה גוף הרגולציה בצרפת, שם מבוססת חברת Ubisoft, ונראה כי סנקציות יופעלו כנגד אותם מנהלים והם צפויים לענישה במידה וההאשמות נגדם יוכחו בצורה סבירה שתאפשר מתן גזר דין והרשעה. בנתיים, המנכ"ל המעורב, יניס מלאט, טוען כי לא היה לו כל מידע פנימי וכי הוא חף מפשע.

מה דעתכם על זה? האם אתם מבינים את חומרת המעשה של אותם מנהלים בכירים בחברה? מאמינים למנכ"ל או לרשויות החוק? ספרו לנו מה דעתכם ואל תשכחו להישאר מעודכנים עם לייק בעמוד הפייסבוק שלנו
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.