סיקור המשחק Call of Duty: Infinite Warfare Legacy Edition

מאת: לידור אטיאס

המשחק הכי מעניין של החודשים האחרונים הוא ללא ספק Call of Duty: Infinite Warfare. הוא משך כמויות אדירות של אש כבר כאשר החלו לזרום שמועות שונות על כך שהוא יהיה עתידני עוד יותר מקודמו, אך השיא הגיע עם ההכרזה על הגרסאות המיוחדות של המשחק - הוכרז בזמנו כי גרסה מחודשת של המשחק האגדי Call of Duty: Modern Warfare תגיע כבונוס עבור מי שישלם קצת יותר עבור עותק מיוחד של Call of Duty: Infinite Warfare.

התוצאה? כאוס מוחלט, במיוחד כאשר נודע כי לא תהיה שום דרך לשחק בגרסה המחודשת של Call of Duty: Modern Warfare ללא Call of Duty: Infinite Warfare. כעת, עם הגעת המשחק לשוק, אני נכנס לתמונה עם סיקור של אותה גרסה מיוחדת שעוררה גלי זעם אדירים ברחבי העולם.

משחקיות

ראשית, מבחינת השליטה, מיפוי המקשים וממשק המשתמש של Modern Warfare ושל Infinite Warfare הותאמו בצורה מאוד דומה, כך שמספיק להתרגל לשליטה באחד מהם. באשר לשליטה עצמה - היא מאוד נוחה, המיפוי בה משתמש באלמנטים יחסית מסורתיים כמו לחיצה על הסטיק השמאלי כדי לרוץ, לחיצה על הטריגר הימני האחורי כדי לירות ועוד. השליטה הנוחה מהווה גורם מרכזי בהנאה המרובה מהמשחק, במיוחד כשמדובר במשחק עתידני המשלב אלמנטים לא רציונליים במיוחד כמו ריחוף, סיבוב באוויר, ריצה על הקיר ועוד.

שנית, האנימציות במשחק מאוד מהוקצעות, ניכר שעבודה מאוד קשה הושקעה עליהן והן עובדות כמעט בלי באגים, בין אם בקמפיין ובין אם במולטיפלייר. החל מהריצה וההליכה, דרך ירי וכיפוף ועד לריצת קיר וריחוף - כל האנימציות מאוד מושקעות, משולבות כמו שצריך זו בזו כמעט ללא באגים, והדבר היחיד שבאמת מפריע בנושא הזה הוא דווקא בקמפיין, שם כאשר דמויות מסוימות נעמדות לאחר הליכה (למשל במעלית), יש להן נקודה מסוימת אליה הן מתוכנתות להגיע, ואם במקרה אתן תגיעו לנקודה הזו קודם זה ייצור שיבוש וידרוש מכם לפנות את האזור.

בנוסף לכך, אני מוכרח לציין מאוד לחיוב את הקרבות במשחק, גם הקרבות האוויריים וגם הקרבות על הקרקע - יש מגוון של אויבים (בקמפיין כמובן), כל אחד שונה ומיוחד בדרכו שלו, כאשר חלקם חזקים יותר ופחות, יש לכם את מרב הכלים להתמודדות עם כל אויב ואויב, החל מרימונים מסוגים שונים, דרך כלי נשק אימתניים יותר ופחות ועד לגאדג'טים פשוט מרהיבים שעשויים אפילו לכלול התערבות חיצונית וגיבוי של כלים אוויריים.

אלא שהם לא לבד וגם הקרבות האוויריים פשוט מרהיבים (על ההיבט הגרפי אפרט במקום המתאים לכך בביקורת), יש מגוון של חלליות אויב וכלי טיס, כולל כלי עזר באוויר, הקרבות עצמם מרגישים נהדר, הם מתנהלים בסביבות מותאמות שכוללות שטחים פתוחים גדולים אך גם מכשולים ומבנים שדורשים תמרונים, כך שאין ספק כי הקרבות האוויריים הם גם כן הצלחה לא קטנה בכלל במשחק, במיוחד בהתחשב בכך שהם מאפשרים לעלילה להתפתח למקומות נוספים.

אלא שעד כאן תיארתי בעיקר את המשחקיות בקמפיין, כך שהגיע הזמן לגשת גם למולטיפלייר - המולטיפלייר מציע מגוון גדול למדי של מפות ומצבי משחק, והוא זמין גם ברשת וגם על אותה קונסולה (תוכלו לצרף בוטים לקבוצה אחת או יותר בהתאם למבנה המשחק בו אתם מעוניינים). המולטיפלייר עצמו מרגיש די חלק, יש בו שימוש בכל הגאדג'טים והנשקים שכבר ראיתם, הוא ארקיידי מתמיד, כמצופה מ-Call of Duty בשנים האחרונות, אבל בכל זאת - הוא לא מרגיש מיוחד בשום צורה, ודווקא מצב המשחק שהשחקנים אמורים להיאחז בו לא ממש מצליח לעשות את זה על הצד הטוב ביותר.

שלא תבינו אותי לא נכון - הוא אכן מהנה ויכול להחזיק אתכם לכמות סבירה של שעות משחק, אבל בהתחשב בכמות האסטרונומית של המשחקים שהושקו לאחרונה, אני לגמרי לא בטוח שהמולטיפלייר טוב מספיק כדי להתמודד עם זה של המשחקים האחרים.

אולם גם למולטיפלייר יש נקודה חיובית מאוד שאני מוכרח לציין - גם אם אין לכם מנוי PlayStation Plus או Xbox Live Gold, אתם יכולים, כאמור, להוסיף בוטים, והם מתפקדים בצורה מאוד מרשימה - בהתאם לדרגת הקושי כך רמת האתגר, בכל מפה ובכל מצב משחק, ואין ספק שאתם יכולים לסמוך על זה. מעבר לכך, ניתן לשחק במסך מפוצל במסגרת המולטיפלייר המקומי, נקודה מאוד חשובה וחיובית במשחק, מפני שמדובר באלמנט נדיר למדי במשחקים של ימינו, כאשר ממש לא מזמן בוטלה האפשרות הזו במשחק שבו היא הייתה אמורה לשחק תפקיד מרכזי - For Honor.

גרפיקה

בעוד שקהל מסוים עשוי לקבוע כי הגרפיקה צבעונית למדי, לטעמי האישי היא מתאימה בדיוק רב למדי למשחק, ההשקעה מאחוריה פשוט עצומה, עם מגוון רחב של אויבים, כלי טיס, כלי רכב, חלליות תלבושות, נשקים, גאדג'טים, מפות ועוד. כל הקונספט העתידני מאוד מוקפד ומהוקצע, ניכר כי שעות רבות של חשיבה ושל פיתוח קונספט אמנותי הושקעו מאחורי הקלעים, ואם במקרה עברה בראשכם המחשבה כי מתכוונים לזלזל בכם בפרויקט הזה, אתם יכולים להסיר דאגה מלבכם - זה ההפך המוחלט.

המפות מאוד מושקעות, חלקן מבוססות בבסיסים צבאיים, חלקן על גרמים שמימיים של ממש, וחלקם אפילו באזורים אזרחיים. ובכל זאת, לא משנה היכן אתם נמצאים, העיצוב במיטבו עם מודלים נהדרים, אנימציות רקע נהדרות, נופים עוצמתיים במיוחד וכמובן גרפיקה איכותית למדי שלא תשאיר אתכם אדישים נוכח המתרחש על המסך.

כמו כן, כל מה שבגדר הדמיוני במשחק, כגון החלליות וכלי הנשק, הפתיע אותי מאוד לטובה, מפני שכל אלו מבוססים בצורה מאוד קפדנית על מודלים איכותיים, ואין ספק כי הכניסה למרחב העתידני גבתה שעות נוספות של עבודה, שעות שהשתלמו בסופו של דבר בהיבט הגרפי.

הזומבים

מצב המשחק של הזומבים ב-Call of Duty: Infinite Warfare מתבסס על כל עקרונות המשחקיות שדיברתי עליהם עד כה, אך מסיבה כלשהי הוחלט להדביק לו קונספט אמנותי קצת אחר, מלא בצבעוניות יתר ובעיצוב שרחוק מלהיות יפה. הדבר היחיד שכן עומד לזכותו הוא, שוב, העובדה שניתן לשחק בו במסך מפוצל, וכן העובדה שהוא מתבסס על יסודות המשחקיות הנהדרים של המשחק עצמו. מצב המשחק של הזומבים מרגיש די מיותר נוכח האפשרות לשחק במסך מפוצל גם במולטיפלייר מקומי, כך שכל המהות שלו לא הייתה לגמרי ברורה לי.

Call of Duty: Modern Warfare

זו לחלוטין גולת הכותרת של האפשרויות המשניות ביחס ל-Call of Duty: Infinite Warfare. הגרסה המחודשת שמרה על יסודות המשחקיות הנהדרים של המשחק המקורי, הביאה אותם מלוטשים למדי וכמעט נטולי באגים, כאשר הסיפור עצמו מועבר באותה דרך מקורית ויפהפייה שהתאהבנו בה ובדמויות עליהן היא מספרת לנו עוד בהשקת המשחק המקורי, כאשר הגרפיקה מותאמת בצורה פשוט נהדרת לימינו וניכר כי עבודה רבה הושקעה בהבאת המשחק אל הדור הזה. 

כמו כן, אם במקרה לא ידעתם, יש לכם 2 בונוסים נוספים במשחק הזה - הישגים ומולטיפלייר.

רשימת ההישגים היא די ארוכה, תוכלו לראות אותה כאן באתר על ידי לחיצה כאן, וכמי ששיחק בקמפיין, אני מוכרח להגיד כי היא מאתגרת במיוחד ומשדרגת את חוויית המשחק. המולטיפלייר עצמו דומה מאוד לזה שראינו כבר אז בהשקת המשחק המקורי, עם מפות שכבר הפכו לקלאסיות וכמובן מצבי משחק שונים למשחק. לא יהיה לכם רגע משעמם ואתם לחלוטין תידהמו מהמשחק שהגיע. מומלץ בחום למעריצים של המשחק המקורי ובמיוחד למי שטרם הספיק לשחק בו.

סיכום ומסקנות

Call of Duty: Infinite Warfare כשלעצמו הוא משחק שמבוסס על יסודות נהדרים, יש בו משחקיות מהוקצעת, גרפיקה נהדרת וגם קמפיין מצוין, אך המולטיפלייר שלו, זה שאמור להחזיק את השחקנים ולגרום להם להיאחז במשחק, לא מרגיש מיוחד בשום צורה ומצב המשחק של הזומבים כלל לא ברור. אלא שאם תסתכלו על החבילה הגדולה, גרסת ה-Legacy, תוכלו לראות שהבונוסים הנלווים למשחק משדרגים אותו עד מאוד ובראשם Call of Duty: Modern Warfare המופלא, כך שהוא משתדרג עד מאוד. 

ציון סופי: 8 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.