סכנת התמכרות: Battlefield 1 - סיקור המשחק

מאת: לידור אטיאס

קבוצה גדולה מאוד של גיימרים, עליהם גם אני נמנה, לא תשכח את ליל שישי שאירע לפני מספר חודשים, עת תוזמן שידור ישיר בו עתיד היה להיחשף המשחק החדש של Battlefield. עד אז כל ידיעה בהקשר למשחק החדש הדביקה לו את השם Battlefield 5, ולא עברה כל מחשבה שהתקרבה למה שעתיד היה לבוא.

בפועל, הוכרז המשחק Battlefield 1, ותמונת הקונספט הראשית שלו, שהודלפה עוד לפני החשיפה, חשפה כי מדובר במשחק המבוסס דווקא במלחמת העולם הראשונה, בניגוד מוחלט למצופה (חזרה למלחמת העולם השנייה). ההפתעה הייתה גדולה, בעיקר מכיוון שמדובר באירועים שהתרחשו לפני יותר מ-100 שנים, כך שהציוד היה מאוד מוגבל דאז, ולא לגמרי היה ברור איך יביאו EA ו-DICE את המגוון המצופה למשחקן החדש. בפועל מדובר בעוד משחק נהדר שלהן, ואת ההסבר לכך אספק בהמשך הביקורת.

משחקיות

המשחק מחולק בצורה גסה לקמפיין ולמולטיפלייר, ומעבר להבדלים המובנים מאליהם, ישנם הבדלים נוספים בין השניים, אך כל אחד מצליח להיות מיוחד בדרכו שלו. הקמפיין מייצג בחלקו את האספקט הטקטי של המלחמה, דבר שלא מיוצג בצורה מספקת בסך הכל במשחק, אך בקמפיין הוא מהנה, מרגיש חי מתמיד ופשוט מושך את השחקן להמשיך ולהתמיד בקמפיין, גם אם בוער בו חשק עז לשחק בחווית המולטיפלייר המצופה.

בניגוד לנאמר, המולטיפלייר, כמו גם חלקו השני של הקמפיין, מייצגים את האספקט המהיר של המלחמה, עם פשיטות זריזות, נסיגות מהירות, משחק מהיר והכי רחוק שיכול להיות מטקטי ועוד. שניהם מהנים, אך בהחלט מורגש פספוס בכל הנוגע לאלמנט הטקטי של המלחמה.

ובכל זאת, המשחק אמנם לא נהנה ממשחקיות טקטית, אך מכזו שהיא מהוקצעת, נהדרת, אמנם לא חפה ממעט באגים, אך בכל זאת מפותחת ותואמת את הציפיות. 

ראשית, האנימציות במשחק לא פחות ממצוינות, כאשר חוץ מבאגים זניחים מאוד, הן רצות בצורה חלקה למדי, החל מהליכה וקפיצה, דרך ירי וזחילה, ועד לפארקור ורכיבה על סוס, הכל עובד בצורה חלקה ואין כמעט תקלות או בעיות עם העניין הזה.

מעבר לכך, הסנכרון של האנימציות זו בזו עובד כמו שצריך, כאשר אם לדוגמה התחלתם לטעון את הנשק אך לפתע הגיח אויב מעבר לפינה ואתם מעוניינים לזרוק לעברו רימון, אין עם כך בעיה, אתם פשוט מאוד תצטרכו לטעון את הנשק שלכם מחדש מאוחר יותר והפעולה תעבור בצורה חלקה ללא תקלות באנימציות.

יש לזכור שאנימציות הן נדבך משמעותי במיוחד בכל משחק יריות רבגוני שכזה, וצליחת ייצורן מהווה צעד משמעותי בדרך למשחקיות סולידית, יציבה וטובה.

מעבר לכך, כל מערכות המשחק מאוד מקצועיות, משולבות זו בזו כמו שצריך, ולא סובלות כל כך מבאגים כאלו ואחרים. מדובר גם במערכת הירי, מערכת הנזק במשחק וכמובן כל שאר המערכות שקיימות ומתפקדות בפועל.

באשר לכלי הרכב במשחק (כולל הסוס) - הם מרגישים מאוד ריאליסטיים, הם בלתי זניחים בעליל בקרב משמעותי, כך שהם מהווים חלק בלתי נפרד מהקרבות שתנהלו במולטיפלייר ולמעשה כל קבוצה תצטרך להשתמש בכלים שניתנו לה על הצד הטוב ביותר, בין אם למתן גיבוי לחיל הרגלים ובין אם מדובר בעימות חזיתי של ממש עם כלים אויבים. 

מובן כי כלי הרכב הענקיים, כדוגמת הצפלין והרכבת המשוריינת, משפיעים הרבה יותר, הם עשויים להיות ההבדל בין ניצחון להפסד, ומכיוון שמדובר בתוספת למשחק, חשוב מאוד לציין כי היא עוברת בהצלחה רבה, הם מרגישים משמעותיים ושייכים למשחק.  

אלא שלחלק החשוב ביותר הגעתי רק כרגע - מדובר באחד המשחקים הכי ויטאליים וחיים ששיחקתי אי פעם - הסאונד העוצמתי במשחק רק תורם לאווירה (גם מוזיקת הרקע וגם הרעשים השונים במשחק - ירי, פיצוצים, דקירות ועוד), אתם חיים את הרגע, כועסים כל מוות אישי ו/או של חבר בקבוצה, אך חוגגים ושמחים כל כיבוש והריגה. האספקט הזה של המשחק הוא לחלוטין ממכר, זו מעין תחושה שהשחקן רוצה לחזור אליה שוב ושוב, לא משנה אם יש לו סיבוב טוב יותר או פחות. 

יש לציין שאותה "חיות" של המשחק באה לידי ביטוי גם בקמפיין וגם במולטיפלייר, כך שאתם יכולים לשחק ללא חשש בקמפיין עוד לפני המולטיפלייר - הוא יכניס אתכם לאווירה ויעזור לכם להתרגל לקצב המשחק וליריבים השונים במטרה לשחק כמה שיותר טוב.

גרפיקה

הגרפיקה במשחק היא פשוט נהדרת, עד שכל מילה נוספת מרגישה מיותרת, אך בכל זאת - החל מפרטים הקטנים ביותר על המסך כמו שיחים קטנים ביערות ועד למבנים בשטח, כל אחד ואחד מן הפרטים על המסך מרגיש מציאותי ואמיתי מתמיד, ניכר כי הגרפיקה מושקעת במיוחד וכי שעות רבות של עבודה הושקעו בייצור הגרפיקה. 

חובה לציין גם כי הגרפיקה הנהדרת מהווה נדבך משמעותי בהפיכת המשחק לחי כל כך, מפני שברגע שבו תראו את הפיצוצים על המסך, הירי, הגופות וכמובן סוסים וטנקים נעים ללא הרף, אתם פשוט תידהמו מהמראות ולא תרצו להפסיק.

בנוסף לכך, המודלים והטקסטורות במשחק נראים מאוד מהוקצעים ומתאימים זה לזה, החל מהפנים הריאליסטיות אליהן אתם תיחשפו בקמפיין ובמולטיפלייר, דרך כלי הרכב השונים שנראים פשוט נהדר ועד למפות של ממש, כל פרט במשחק, קטן כגדול, נוצר בצורה פשוט פנטסטית ומצליח להפנט את השחקן.

אמירה

אני מוכרח לציין דבר נוסף בנוגע למשחק הזה רגע לפני שלב הסיכומים והמסקנות - הקמפיין של המשחק הוא לא קמפיין רגיל, ועל אף שבלתי אפשרי להתחבר לאף אחת מן הדמויות בו נוכח הסיפורים הקצרים והתיאורים הדלים להם זוכות הדמויות, בלתי אפשרי להתעלם מהאמירה של המשחק באשר למלחמה והאופן שבו הוא שואף לתת כבוד ללוחמים האמיצים שלחמו, לא משנה לטובת איזה צד. מבחינתי, מדובר בדבר שראוי להערכה עד מאוד ואין לקחת אותו כמובן מאליו בכלל.

סיכום ומסקנות

Battlefield 1 הוא המשחק לו ציפינו - הוא אמנם לא מציג הרבה מאוד משחקיות טקטית, אך הוא מצטיין בכל השאר עם משחקיות מדהימה ומהוקצעת, גרפיקה איכותית ומרשימה למדי בכל פרט ופרט במשחק, כאשר גם חווית הקמפיין וגם חווית המולטיפלייר מהנות בצורה בלתי רגילה והמשחק כולו מרגיש חי מתמיד, ממש כאילו אתם נמצאים בשדה הקרב. אל תפספסו.

ציון סופי: 9 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.