"סאות' פארק" עונה 20 פרק 4 - ביקורת טלוויזיה

מאת: נהוראי כחלון

ציפיותיי מהעונה החדשה של "סאות' פארק" היו גבוהות למדי, וקיוויתי לעונה שתצליח להיחקק בזיכרון לעד, במיוחד עקב היותה העשרים בסדרה (מספר עגול, מהמספרים האהובים עליי). אמש, חזרה הסדרה משבוע פגרה, לאחר פתיחת עונה בינונית למדי (פרק גרוע, פרק משובח ועוד פרק גרוע), וכל שרציתי, באמת ובתמים, הוא לחזור לפרק שכולו שיפור ומגמת עלייה, אך לצערי הרב התבדיתי.

בפרק החדש, העלילה ממשיכה לעקוב אחר הטרול האינטרנטי עושה הביוש ("שיימינג") "Skankhunt42", הלא הוא ג'רלד, אביו של קייל, והשלכות מעשיו ההרסניים. כעת, ג'רלד נאלץ להתמודד עם מידע חדש, המגיע מאגודת טרולים סודית, המעלה את החשש כי עקבותיו יימצאו והרשויות יעלו על זהותו. בנוסף, מעשיו מובילים להשלכות הרסניות - ילדי העיר מתפלגים למחנות של זכרים ונקבות, במלחמת אל-חזור. אלא שלצד כל זה, כמעט נסתר מהעין, הקו העלילתי אולי הכי מעניין שאנו נחשפים אליו -  קרטמן איבד את בתוליו ויש לו חברה, ורנדי ממשיך לטפל בתופעת ה"אוכמניות זיכרון" ("Memberberries").

וזו, בדיוק כמו כל שאר פרקי העונה עד כה, הבעיה הגדולה ביותר והמרכזית ביותר של הפרק - עומס עלילתי. אמנם לא מדובר בעומס חונק, כמו זה של הפרק הראשון, אך גם לא ב"עומס" מסודר וברור שמצליח לעבוד היטב, כמו זה של הפרק השני. בדיוק כמו הפרק השלישי, גם הפרק הנוכחי ניכר במעבר מהיר וחסר מעצורים בין עלילות רבות וחוסר יכולת תמרון ברור, שגורם לבלבול וחוסר הבנה, לא מעט תסכול ואפילו מעט זעם. כשמביטים על הפרק כמכלול אחד גדול, קשה שלא לתהות אם בכלל קיים קשר, כזה או אחר, בין המתרחש, או שמא מדובר באוסף רנדומלי של סצנות.

הרעיונות הכלליים, העלילות, ה"מתח" וה"דרמה" - מתחילים למצות את עצמם. דווקא אני, שהייתי לאוהד הגדול ביותר של מעבר הסדרה לטון בוגר יותר והפיכתה לדרמה שבועית מתמשכת, נאלץ לסלוד כעת מן העניין. בעוד בעונה הקודמת זה עבד בצורה נהדרת, ובפרק השני של העונה הנוכחית בצורה ראויה לשבח, לאורך הזמן שמתי לב כי זה מבולגן, מגוחך (ולא בצורה מצחיקה) ומעלה תסכול. בשלב מסוים, זה כבר פשוט נמאס.

הקומדיה וההומור, כשהם מבליחים מידי פעם על מנת להפיג רגעי שעמום מעצבנים, עובדים בעצלתיים. מרבית מן הבדיחות כלל לא מצחיקות, חלקן חוזרות על עצמן ורק מעטות מהן מצליחות לעבוד. אני חושב שפרט לשתי סצנות בלבד (ספויילרים: ההשתנה של שילה על ג'רלד; הצטרפותו של קייל לתנועת המרד של באטרס) - לא צחקתי כלל בפרק. עד כדי כך, היה מדובר בפרק משעמם, שהצליח לגרום לעניין רק בסצנות בודדות, וגם שם, רק על רגל אחת.

בעוד על הפרק השלישי ציינתי כי אף על פי היותו גרוע הוא מצליח להצטיין בכל הנוגע למסרים והביקורת החדה, מן הסממנים הידועים ביותר של "סאות' פארק", קשה לי לומר זאת על הפרק הנוכחי. בכלל, אני לא בטוח שאפילו היה בו מסר כלשהו. וזה בסדר שלא, באמת, אבל לפחות בפרק הקודם זה הצליח לחפות על השאר.

הפרק החדש של "סאות' פארק" היה גרוע, פשוט גרוע. פרט לכמה רגעים ספציפיים, קשה לי למצוא בו דבר מה חיובי. קשה לי לתאר את גודל התסכול והאכזבה שלי. בכל פעם אחרת הייתי מסיים בנימה אופטימית של "נחכה ואולי זה ישתפר בשבוע הבא", אך כששליש מהעונה כבר עברה, קשה לי לראות איך "נחכה ואולי זה ישתפר בשבוע הבא".

ציון סופי: 3.5 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.