רועי לבס, "למסגר רגע בחיים" - ביקורת הופעה ואלבום

מאת: לידור אטיאס

הקיץ האחרון בישראל היה רווי לא רק בשרב כבד ובחום אימים ברוב ימות העונה, אלא גם בהופעות רבות של להקות ואמנים מחו"ל - החל מ-"איגלז אוף דת' מטאל", דרך "מגאדת'" ועד ל"סקורפיונס" - לא היה חסר מה לראות. אלא שנדמה כי בתוך כל ההמולה הזו נעלמו להם, לפחות קצת, האמנים הישראליים, וכעת עם בואו של הסתיו הגיע זמנם לחזור. אחד מהאמנים הישראליים שכבר מוכן לחודשים הקרובים עם מיני-אלבום חדש בשם "למסגר רגע בחיים", הרכב של נגנים וגם קול נהדר, הוא רועי לבס. אם שמעתם עליו עד כה אתם לבטח מודעים לכך שממש לאחרונה עשה לבס צעד משמעותי במיוחד בקריירה שלו עם השקת המיני-אלבום החדש שלו ב"לבונטין 7".

אבל רגע לפני שנדבר על הופעת השקת האלבום, כמה מילים על האמן - רועי לבס הוא מוזיקאי שעל אף שגילו הוא בסך הכל 24, הוא פעיל כבר כ-6 שנים בזירה המוזיקלית, רוב הזמן מתחת לרדאר עסוק בכתיבה וביצירה של שירים חדשים, עד שלאחרונה הוא החליט כי הגיע הזמן לברור את שיריו, להמשיך וליצור עוד כמה שירים חדשים ולהביא לעולם מיני-אלבום, לו הוא קרה "למסגר רגע בחיים" על שם אחד מן השירים באלבום.

המוזיקה

בגרסת האולפן, אותה תוכלו לשמוע בהאזנה לאלבום עצמו פיזית או דיגיטלית באמצעות מגוון שירותי הזרמת מדיה (בראשם YouTube), השירים נשמעים נהדר, המקצב שלהם לעיתים מקפיץ ולעיתים פשוט רגוע וכזה שמקרין שלווה, עד שקשה שלא לזמזם אותם מאוחר יותר עד כדי התמכרות. 

בנוסף לכך, המיני-אלבום עצמו, על אף שהוא כולל בסך הכל 6 שירים, כן מצליח לספק מידה מסוימת של מגוון עם שירי פופ ורוק, כאשר כל סגנון מצד אחד תופס מקום משלו במיני-אלבום, אך מצד שני כל אחד בנפרד ושניהם גם יחד הופכים אותו למיוחד (כל אחד נותן טון מעט שונה ומכניס נפח אחר).

באשר למילים - ניתן לראות בקלות כי רועי לבס הוא אמן עם אמירה, יש במילותיו מסרים, מסקנות ודעות שונות בנוגע לכמה מן הנדבכים היותר גדולים בתרבות ובחברה הישראלית, ביניהם הפוליטיקה הישראלית וחיי הרווקות התל-אביביים. בעזרת המוזיקה שלו, מבקש לבס להעביר כמה מסרים באמצעות האלבום ולא רק "למסגר רגע בחיים".

כמו כן, אין ספק שהמיני-אלבום הזה "נהנה" מקולו של רועי לבס, קול רבגוני המתאים למגוון של סגנונות מוזיקה וגם מנוצל ליותר מסגנון אחד באלבום (וגם בהופעה). הקול משמש כעמוד התווך של כל הפרויקט, זה שמניע אותו וכמובן נותן את הטון - כשיש צורך בביצוע מרגש הוא נעשה רך, אך כשהצורך להתפוצץ על הבמה עולה, הוא מחמם את מיתרי הקול בתוך חצי שנייה ומתאים את עצמו למוזיקה. אין ספק כי לבס עושה את הפרויקט הזה בזמן המתאים ביותר ולי באופן אישי הוא הרגיש כאמן הבשל לצאת לדרך עם סיבוב הופעות ומיני-אלבום משלו.

לבסוף, אני מוכרח לציין לטובה את הנגינה באלבום, נגינה אשר מלווה את רועי לבס בצורה לא רעה בכלל עם גיטרות ותופים שמעניקים לקולו של לבס גוון צבעוני יותר מבחינה מוזיקלית, כאשר בעת הצורך הנגינה מרככת או אף מעצימה את לבס, הכל בהתאם לצרכים המוזיקליים. אפשר בהחלט לציין את הנגינה במיני-אלבום כאחד מן המאפיינים המרכזיים להיותו מאוד טוב.

על הבמה

אלא שלצערי האלבום עצמו לא הצליח לבוא לידי ביטוי באופן המיטבי במהלך ההופעה בה צפיתי. מדוע? סיבה מרכזית אחת - חוסר איזון מוחלט בין כלי הנגינה וקולו של רועי לבס במהלך ההופעה. 

חוסר האיזון הזה הורגש בעיקר בשירי הרוק ה"חזקים" בהופעה וגם כאשר הנגינה היוותה חלק מרכזי מן השיר שהוצג על הבמה - הכלים היו דומיננטיים מידי, וקולו של לבס לא יכל להם בשום אופן, ודאי שלא לתופים העוצמתיים שנתנו את הטון בצורה מוחלטת במקרים הללו.

מדוע חוסר האיזון הזה היה כה בעייתי? מפני שהוא הביא לכך שהמילים כלל לא יהיו מובנות, דבר שהוא בעייתי בכלל, ובפרט כאשר מדובר באמן עם אמירה שעולה להופיע בין היתר כדי להעביר מסרים משלו דרך המוזיקה שהוא עושה ויוצר, וזה היה חלק שהסב לי לא מעט צער.

בכל זאת, אני מוכרח לציין שבשירים מסוימים קולו של לבס כן בא לידי ביטוי בצורה טובה (עדיין לא מיטבית), הצלחתי ליהנות מן השירים המסוימים הללו ובהחלט ניתן היה לומר שישנו איזון ברמה מסוימת בין כל אלו הפעילים על הבמה.

הומור

נדבך קטן וחביב במיוחד בהופעה שאני מוצא לנכון לשתף אתכם אודותיו הוא נדבך ההומור. בין השירים דאג רועי לבס לספר על חייו, לשעשע את הקהל והצליח להצחיק ולהעלות לא מעט חיוכים על פניהם של האנשים בקהל, חברים כצופים מן השורה, כך שזהו מאפיין שלחלוטין סייע ללבס לצלוח את ההופעה בצורה לא רעה בסופו של דבר.

סיכום ומסקנות

לסיכום, המיני-אלבום "למסגר רגע בחיים" מצליח להעביר את כל מה שיש לרועי לבס להציע - ממגוון מוזיקלי עד כמה שניתן, דרך קול נהדר ונגינה טובה ועד למסרים והאמת שלו, פשוט מאוד חבל כל כך שזה לא בא לידי ביטוי בהופעה אלא רק בהאזנה לאלבום בגרסת האולפן בצורה פיזית או דיגיטלית.

הופעות עתידיות

אם כל זה נשמע לכם טוב ואתם מעוניינים להגיע לאחת מן ההופעות העתידיות של רועי לבס, אתם תשמחו לדעת שהוא אכן מתכנן להופיע במקומות נוספים, ונכון לרגע כתיבת שורות אלו מתוכננות 3 הופעות נוספות סך הכל:
*בתאריך ה-16 בנובמבר רועי לבס וההרכב מופיעים ב"חמש על עשר" שבבאר שבע.
*בתאריך ה-24 בדצמבר רועי לבס וההרכב מופיעים ב"היכל הרוק" שבגבעת חיים מאוחד.
*בתאריך ה-28 בדצמבר רועי לבס בהופעה אקוסטית ב"בר גלים" שבחיפה.

ציון סופי: 7 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.