FIFA 17 - כל מה שאתם צריכים לדעת

מאת: אליאב אלמקייס

סדרת משחקי FIFA הינה סדרת משחקי וידיאו אשר מנפיקה מידי שנה כותר של סימולטור כדורגל תוצרת EA SPORTS, וכמו חברות רבות אחרות כל שנה החברה מחדשת ומנסה להוציא את המשחק הטוב ביותר עם חידושים ושלל דברים אחרים הגורמים למשחק להיות כמה שיותר קרוב למציאות. אז לכבוד יציאת המשחק FIFA 17, ערכנו לכבודכם מאמר המסכם את כל החדשות המרכזיות שהגיעו עד כה בנוגע למשחק.

נתחיל בגרסת הדמו של המשחק, שצפויה לצאת ב-8 בספטמבר. גרסת הדמו של FIFA 17 תאפשר מבט קצרצר על מה שצפוי לצאת, כאשר הדמו יכיל שלל קבוצות כדורגל מוכרות שתוכלו לשחק איתן, כמו ברצלונה, ריאל מדריד, ליברפול, יובנטוס וארסנל. הצצה קטנה נוספת שאנו נקבל בגרסת הדמו של המשחק היא ההצצה הראשונה בפועל לעולמו של אלכס האנטר במצב המשחק החדש The Journey.

השינוי שעובר המשחק

הטריילר הראשון של המשחק שהוצג בתערוכת ה-E3 הציג לנו את השינוי שעובר עולם הכדורגל, וכך גם סדרת משחקי FIFA עם הכותר חדש FIFA 17, כך שכנראה EA רוצה להראות לנו שהיא יכולה לחולל שינוי ולשדרג באופן משמעותי את חווית המשחק שלנו. בטריילר הראשוני EA Sports הציגה לנו לקט קצר של כל המשחקים המראה לנו את השינוי המשמעותי שסדרת המשחקים עברה בכל שנה ושנה. אפשר בהחלט לומר שרוחות של שינוי נישבו עוד בזמן הטריילר ההוא, ושינוי נוסף שנצפה כבר אז הוא שמסי נותר מחוץ לכל התהליך, עד לסקר על אריזת המשחק שהופיע מאוחר יותר ובו נבחר מרקו רויס ברוב קולות.

התוספות החדשות של המשחק

FUT Champions
למצב ה-Ultimate Team יתווסף מצב משחק חדש אשר מקנה לנו אפשרות להשתתף בתחרויות נוספות ושמו יהיה FUT Champions.

Pro Clubs

ה-Pro Clubs הוא מצב קריירה אישי, בו אתם בונים את קבוצה משלכם יחד עם השחקן אישי שבניתם, כאשר ישנה אפשרות להוסיף את השחקן הזה לקבוצה האישית שלכם. וכיאה למצב משחק שכזה, ישנה מערכת חדשה לשיפור השחקן ב-FIFA 17, מערכת המבוססת על משוב המעריצים. זוהי דרך חדשה לפתח את השחקן שלך, כאשר בנוסף לכך יהיו ערכות התאמה אישית, כמו בחירת החולצה והסמל, דבר המהווה רמה חדשה של התאמה אישית במשחק.

פיתוח השחקן:
מערכת שדרוג השחקן שלכם השתנתה לגמרי ב-FIFA 17 - המערכת החדשה מתבססת על סגנון המשחק שלכם ויש התמקדות על עבודת צוות ושיתוף הפעולה יחד עם קבוצתכם. כמו במציאות, השחקן שלכם צריך להוכיח את עצמו בקבוצה ולשחק בצורה טובה מספיק יחד עם שאר הקבוצה, מפני שהעבודה הקשה ושיתוף פעולה בין כל השחקנים הוא הדבר החשוב ביותר בכדורגל.
סטטיסטיקת המשחק:
לאחר שסיימתם משחק תוכלו לראות שהמשחק שלכם זוכה לדירוג (הגבוה ביותר הוא 10) בהתאם לביצועים שלכם. אותם ביצועים גם ישפיעו על מערכת שיפור השחקן באופן כזה שאספקטים שונים של השחקן ישודרגו בקצב שונה ובהתאם, לדוגמה בעיטת החלוץ תתחזק הרבה יותר מאשר אצל שחקן הגנה, ואחרי כל אחת מן התכונות הללו תוכלו לעקוב בסוף כל משחק, כאשר ההתפתחות היא בהתאם ליכולות השחקן וביצועיו, המתוארים בסטטיסטיקות.
תכונות השחקן:
תכונות חדשות ייכנסו למשחק על מנת לאפשר עומק גדול יותר בהתפתחות של שחקן. תוכלו לבזבז את נקודות היכולת אשר הרווחתם במשחק כדי לאמן את השחקן שלכם ולשפר את יכולת המשחק שלו. סוגי האפשרויות הן: המשחק הפיזי, הגנה, כדרור, מסירה, בעיטה, ריצה, או שיפור יכולת השוערות (אם השחקן הוא בעצם שוער). ייתכן שתרצו יכולת אדירה בהוצאת כדורי חוץ או שאולי תהיו מעוניינים בריצה מהירה יותר, הכל תלוי בכם אחרי הכל. כל תכונה מגיעה עם עלויות נקודות יכולת שונות, וכמות הנקודות שתרוויחו במשחק בליגה שונה מהכמות שתרוויחו אם תשחקו בגביע, אז חשבו לפני קבלת החלטה כזו או אחרת בנושא.
התאמה אישית:
תוספת חדשה ומרגשת היא אפשרות ההתאמה אישית בנוגע לאילו תלבושות וסמל תרצו לשייך לקבוצה שלכם. באשר לתלבושת הקבוצה - אתם תוכלו לבחור מתוך 24 סוגי תלבושות ב-FIFA 17 ולשנות אותם על פי טעמכם, ויש לכם את האפשרות לבחור את צבעי התלבושת הראשית, המשנית, והשלישית בהתאם לטעמכם ורצונכם.
סמל הקבוצה:
במשחק FIFA 17 תוכל ליצור את סמל הקבוצה שלכם, כאשר בידכם הבחירה בין שלל סגנונות, צורות ועיצובים עוד לפני בחירת הצבעים של הסמל, וכיאה לתוספת החדשה של התאמת הסמל באופן אישי, כעת אתם תוכלו לנשק את הסמל על חולצתכם כחגיגה לאחר שער וניצחון.

The Journey

בדומה למצב הקריירה האישי בו אתם בונים את השחקן שלכם, המצב החדש מציג משהו שלא היה כמותו בעבר בסדרת המשחקים FIFA - הפעם אתם תכנסו לנעליו של שחקן חדש בשם אלכס האנטר, במצב משחק חדש שנקרא, בתרגום חופשי לעברית, "המסע". אותו מסע הוא מבט לחייו של שחקן מתחיל וצעיר שעושה את כל הדרך אל הליגה של הגדולים. תוכלו לשלוט על השחקן, לשפר אותו ולתת לו את האפשרות להתקדם ולהצליח במסע לעבר ההצלחה. המצב החדש בהחלט מעניין ושווה ניסיון. את המסע שלכם תוכלו להתחיל בכל קבוצה בליגה האנגלית אך לא בליגות אחרות. השדרן והפרשן יזכירו את אלכס האנטר בזמן המשחק בזמן שבו תייצרו מצבים איתו, מה שירגיש יותר מציאותי. חלק מהמסע יהיה בגרסת הדמו של המשחק ותוכלו להתנסות בו ולהתרשם ממנו.

FIFA 17 Web App

FIFA 17 Web App הוא אתר אינטרנט של חברת EA SPORTS, בו מתאפשר לכם לבנות את קבוצת ה-Ultimate Team שלכם עוד לפני יציאת המשחק על מנת להיות מוכנים לרגע המכריע בו תתייצבו מול יריבים שייתכנו להיות חזקים יותר מכם אם לא תתכוננו כמו שצריך.


FIFA 17 Companion App

זוהי האפליקציה החדשה של המשחק FIFA 17 - האפליקציה מיועדת לכל מי שרוצה לנהל את משתמש ה-FUT 17 שלו מכל פלטפורמת משחק שיש ברשותו. האפליקציה תהיה זמינה החל מה-18 בספטמבר לפלאפונים החכמים בעלי מערכות ההפעלה Android ,iOS ו-Windows Phone. באפליקציה תוכלו לבצע מסחר בשחקנים בחנות, לבנות את הקבוצה, לקנות ולפתוח חבילות, וזה לא הסוף, מפני שעוד תוספות צפויות להגיע בהמשך הדרך.

שחקן אגדי חדש

על פי האתר Futhead News נראה שהשתתפותו של שחקן העבר חואן סבסטיאן ורון אושרה והוא ייצטרף בשנה הבאה באופן רשמי לשחקנים האגדיים אשר נוטלים חלק במצב המשחק Ultimate Team בו אתם בונים את קבוצת החלומות שלכם.

שלטו בכל רגע
בטריילר המשחקיות הרשמי של FIFA 17 הוצגו לפנינו 4 שחקנים אשר ממתינים לתחילת המשחק, כאשר ברקע שומעים את שמחת האוהדים לקראת המשחק, והקריין מציג לפנינו את תחושות השחקנים ומכריז שחייבים לנצח עבור הקהל בעונה החדשה. בדבריו אלו הקריין בעצם חשף שישנו שיפור גדול בנושא הקהל במשחק, עם מערכת אינטליגנציה חדשה בה הקהל הוא חלק מהמשחק, אנחנו נרגיש אותו יותר וכך גם השחקנים.

לאחר מכן הוצגה בפנינו מערכת המשחק החדשה שמביאה עימה דברים כמו "מערכת אינטליגנציה פעילה", "שיטות התקפה חדשות", "מצבים נייחים משופרים" ועוד. שיפור נוסף בקריינות במשחק מוצג לאחר מכן באותו סרטון.

סגנון משחק חדש

בראיונות שנערכו ב-E3 נחשפו שיפורים נוספים במערכת המשחק, כגון אפשרות בעיטה חדשה, כשלמעשה תהיה אפשרות לבעוט בעיטה שטוחה היישר אל השער, והסבירות לכיבוש גול תגדל בצורה משמעותית, וכך גם הסבירות לנגוח היישר אל השער ולהבקיע כך.

מערכת המסירות תשתנה ותשתפר גם כן, כאשר במשחק הבא השחקנים יהיו יותר חכמים בנוגע למה שקורה מסביבם במשחק - הם יוכלו להתמקם במיקום בו אפשרות טובה יותר להתקפה לכיוון השער היריב, ובאזורים אלו תוכלו לקרוא לשחקנים להתקרב אליכם על מנת שתוכלו להתמסר ולנתב את ההתקפה רחוק יותר לכיוון השער היריב בעזרת כפתור ה-RB בשלט ה-Xbox One או בעזרת כפתור ה-R1 ב-PS4.

מצבים נייחים חדשים
על פי סרטון חדש נראה כי המצבים הנייחים במשחק הבא בסדרת FIFA יקבלו שדרוג משמעותי שהוצג על ידי השחקן חאמס רודריגז, שסיפק את כישרון המשחק שלו על מנת לסייע בשיפור מערכת הבעיטות החופשיות ב-FIFA 17. בעזרתו המצבים הנייחים יהיו מגוונים יותר ויאפשרו לכם להיות יצירתיים יותר ולשלוט ברגעי ההכרעה של המשחקים.

מעתה תהיה את האפשרות לתת לשחקן איתו אתם בועטים את הבעיטה החופשית את החופש להתמקם היכן שתרצו סביב הכדור, ותהיה לכם את האפשרות לבחור ביתר חופשיות להיכן יתעופף הכדור, ואחד מן הכלים החדשים היא האפשרות לקחת כמה צעדים אחורה ולשלוט בריצה של השחקן לכיוון הכדור, דבר המאפשר לשחקן לבעוט את הכדור בצורה מדויקת וחזקה יותר, והדבר נכון גם בבעיטות הפנדלים.

בקרנות שתגביהו תהיה אפשרות למקם את הכדור בדיוק בהתאם לשחקן הבועט. בנוסף לכך השליטה בהרמה תשתנה, ככל שעוצמת הבעיטה תהיה חזקה יותר הבעיטה תהיה יותר גבוהה (ולא רק יותר רחוקה), ואם תרצו לבעוט נמוך יותר עוצמת הבעיטה תצטרך להיות פחותה בהתאם. תהיה כמובן האפשרות של ההרמה המודרנית והרגילה שהייתה עד עכשיו בסדרת המשחקים.
שינוי נוסף ייושם גם בהוצאת כדורי החוץ, שם תוכלו ללכת כמה צעדים לצדדים לפני הזריקה ולהטעות את היריב עם זריקה מזויפת.

משחק פיזי משופר

אדן הזאר הציג כיצד הוא משתמש במשחק הגוף שלו ואף תורם מאיכות זו במשחק שלו לשיפור FIFA 17. בעונת הכדורגל הבאה תהיה מערכת כדרור חדשה אשר תאפשר לכם לשחק באופן פיזי עם הגב ליריב בלחיצת כפתור, ואתם אלו שתקבעו האם להילחם על הכדור ולשלוט על המרחב או לרוץ היישר אל השער, והדבר נכון גם לגבי מסירת כדור לשחקן מקבוצתכם (בלחיצה על כפתור ה-LT ב-Xbox One וה-L2 ב-PS4 השחקן שמקבל את המסירה יוכל מיד להתמקם עם הגב לשחקן היריב כדי לשלוט על המרחב).

בינה מלאכותית חדשה

בעזרת מרקו רויס, אשר מצטיין ביצירת מצבי התקפה טובים, ב-FIFA 17 השחקנים יתקשרו בצורה טובה הרבה יותר, לכל שחקן תהיה מודעות למה שקורה סביבו, הוא מנתח בכל רגע נתון את השחקנים האחרים והמצבים האפשריים על פני כר הדשא כדי להבין באופן הטוב ביותר את ההזדמנות להתקפה על השער, לשחקנים בקבוצה תהיה פעילות רבה על המגרש ללא כדור, ובנוסף לכך אתם תוכלו לראות סוגי ריצה חדשים כמו ריצות מזויפות או ריצות ממושכות קדימה על מנת לתמוך בהתקפה.

שיטות התקפה חדשות
אפשרויות חדשות בהתקפה יאפשרו לכם עוד דרכים לייצר מצבים ולהכניס גול אל השער, אנתוני מרסיאל הציג את הפוטנציאל האדיר שיש לו כשחקן כדורגל, ובעזרתו נכנסו לFIFA 17 שיטות התקפה חדשות שעוד לא נראו מעולם.
לFIFA 17 הצטרפה בעיטה חדשה שמאפשרת לכם להשאיר את הכדור קרוב לדשא בכל מצב, אתם תוכלו לנגוח את הכדור בעוצמה למטה כדי לגרום לנגיחות שלכם להיות הרבה יותר קשות לעצירה, מעכשיו תוכלו לבנות את ההתקפה עם שליחות בעלות מטרה ברורה, תוכלו לשלוח מסירה בין שחקני ההגנה, בעזרת השוער תוכלו לשלוח את הכדור רחוק הרבה יותר שיתחילו התקפה מתפרצת שהיריב לא ציפה לה.

גרפיקת המשחק

FIFA 17 החדש גם יציג לנו גרפיקה טובה הרבה יותר אשר תגיע בכפיפה אחת עם מנוע המשחק החדש Frostbite, כאשר השיפור בגרפיקת המשחק הוצג בסרטון בו מככבת קבוצת הכדורגל יובנטוס שחתמה על הסכם עם EA SPORTS ובהתאם לו היא כמובן תופיע בדמו.   
בדומה לטריילר הקודם EA SPORTS שיחררה טריילר נוסף בו מוצג שיתוף הפעולה עם קבוצת הכדורגל הגרמנית באיירן מינכן, ובו גרפיקת המשחק מוצגת לנו והיא נראית טובה מתמיד. 

מנוע המשחק החדש


מנוע המשחק החדש Frostbite, אשר אותו אתם מכירים מסדרת משחקי היריות הידועה Battlefield, יגיע אף הוא ל-FIFA 17 והוא יישפר בצורה משמעותית את המשחק בדברים כמו אנימציות, גרפיקת המשחק, שיפור השמיעה במשחק, בינה מלאכותית, פיזיקה, אפקטים חזותיים, מזג אוויר ריאליסטי ועוד. שדרוג מנוע המשחק הביא גם לעלייה בדרישות המערכת, אבל הן עדיין קלות יחסית. 

רשימת השירים של FIFA 17

*Paper Route – Chariots 
*Kumau – Jusfayu (feat. No Wyld)
*Zedd – Not announced yet
*Dizzee Rascal & Calvin Harris – Hype
*Tourist – Run
*DJ Snake – Middle

דרישות מערכת

דרישות מינימליות:
מעבד: Intel i3-2100 או AMD Phenom II X4 965
זכרון רנדומלי: 8GB RAM
כרטיס מסך: AMD R7 260 או Nvidia GTX 460
דיסק קשיח: לפחות 50GB פנויים
מערכת הפעלה: Windows 7/8.1/10 בתצורת 64 ביט

דרישות מומלצות:
מעבד: Intel i5-3550K או AMD FX 8150
זכרון רנדומלי: 8GB RAM
כרטיס המסך: AMD R9 270 או Nvidia GTX 660
דיסק קשיח: לפחות 50GB פנויים
ערכת הפעלה: וינדוס 7/8.1/10 בתצורת 64 ביט.

FIFA 17 יושק ב-27 בספטמבר עבור פלטפורמות ה-PS4 ,Xbox One ,PC ,PS3 ו-Xbox 360, אלא שגרסאות הדור הקודם לא יזכו למצב המשחק The Journey עם אלכס האנטר.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.