תמה עונת השידורים הטלוויזיונית בארצות הברית; CBS במקום הראשון

מאת: נהוראי מבורך כחלון

לאחר שהחלה בסוף בספטמבר האחרון, עונת השידורים הטלוויזיונית של ארצות הברית הגיעה לסופה בסוף השבוע האחרון. לאחר כמה ימים של סקירה ושקלול, חברת "NMR"("נילסן") פרסמה לציבור הרחב את הנתונים הסופיים לעונה וחשפה איזה ערוץ נצפה יותר ואיזה פחות, במקביל לפרסום מידע סופי אודות הצופים להם זכתה כל סדרה.
TV show season ratings

בפעם המי יודע כמה, רשת הטלוויזיה "CBS" דורגה גם השנה במקום הראשון בטבלה הכללית, כנראה בעיקר בגלל שידור ליגת הסופרבול הפופולרית שנפלה השנה לחיקה. עם זאת, גם ללא הסופרבול, "CBS" עדיין הייתה זוכה במקום הראשון, דבר אליו התייחס נשיא הרשת באומרו כי "כן, הסופרבול עזר לנו מעט... אבל תן לי לספר לך עובדה: גם בלעדיו, עדיין היינו זוכים במקום הראשון". עיקר הצפייה ברשת התמקד בסדרות "המפץ הגדול" (כ-15 מיליון צופים, מתוכם כ-4 מיליון בגילאי 18 עד 49), "NCIS" (כ-16 מיליון צופים, מתוכם כ-2 מיליון בגילאי 18 עד 49), "Life in Pieces" (כ-8 מיליון צופים, מתוכם כ-2 מיליון בגילאי 18 עד 49) ו"סופרגירל" (כ-7 מיליון צופים, מתוכם כמיליון בגילאי 18 עד 49). בסך הכל, "CBS" נהנתה מנתונים משביעי רצון - כ-11 מיליון צופים (בדיוק כמו בשנה שעברה), מתוכם כ-2 מיליון בגילאי 18 עד 49 (ירידה של כ-3 אחוזים מהשנה שעברה).

במקום השני, דורגה רשת "NBC". בדומה לשנה שעברה, גם בעונה הנוכחית הרשת המשיכה לאבד את צופיה, הפעם עוד יותר בחדות, זאת כשלא הצליחה למנף את עצמה עם סדרות שעלו לשיחות היום-יום או עם ספינים שתפסו כותרות בחדשות. עם זאת, היא כן זכתה להצלחה מאד ספציפית עם סדרתה החדשה "בליינדספוט", זו זכתה ל-7 מיליון צופים מתוכם כ-2 מיליון בגילאי 18 עד 49. בסך הכל, NBC לא הצליחה להתרומם בחזרה לימי העבר - כ-8 מיליון צופים (ירידה של כ-6 אחוזים מהשנה שעברה), מתוכם כ-2 מיליון בגילאי 18 עד 49 (ירידה של כ-12 אחוזים מהשנה שעברה).

את המקומות השלישי והרביעי חלקו שתי רשתות - "ABC" במספרים הכלליים ו-"FOX" בפרטניות לגילאי 18 עד 49. "ABC" תפסה את עיקר תשומת הלב לסדרות כמו במקרה של "משפחה מודרנית" (כ-8 מיליון צופים, מתוכם כ-2 מיליון בגילאי 18 עד 49), "האנטומיה של גריי" (כ-8 מיליון צופים, מתוכם כ-2 מיליון בגילאי 18 עד 49), "סקנדל" (כ-7 מיליון צופים, מתוכם כ-2 מיליון בגילאי 18 עד 49) ו"הגולדברגים" (כ-6 מיליון צופים, מתוכם כ-2 מיליון בגילאי 18 עד 49), אך נחלה כישלון חרוץ עם סדרות כמו "החבובות" (כ-4 מיליון צופים, מתוכם כמיליון בגילאי 18 עד 49) ו"הסוכנת קרטר" (כ-2 מיליון צופים, מתוכם פחות ממיליון בגילאי 18 עד 49).

מנגד, "FOX" תפסה את עיקר תשומת הלב בהצלחות גדולות למדי עם סדרות כמו "אימפריה" (כ-11 מיליון צופים, מתוכם כ-4 מיליון בגילאי 18 עד 49) ו"תיקים באפלה: התחייה" (כ-9 מיליון צופים, מתוכם כ-3 מיליון בגילאי 18 עד 49) אך נחלה כישלונות עם סדרות כמו "משפחת סימפסון" (כ-4 מיליון צופים, מתוכם כמיליון בגילאי 18 עד 49) ו"גות'האם" (כ-4 מיליון צופים, מתוכם כמיליון בגילאי 18 עד 49).

בסך הכל, "ABC" תפסה את המקום השלישי במספרים הכלליים עם כ-7 מיליון צופים (ירידה של כ-14 אחוזים מהשנה שעברה) כשלאחריה הייתה זו "FOX" עם כ-6 מיליון צופים (עלייה של כאחוז מהשנה שעברה), בעוד ש-"FOX" תפסה את המקום השלישי בפרטניות לגילאי 18 עד 49 עם כ-2 מיליון צופים (ירידה של כ-5 אחוזים מהשנה שעברה) כשלאחריה הייתה זו "ABC" שנשקה ל-2 מיליון צופים (ירידה של כ-18 אחוזים מהשנה שעברה).

במקום החמישי, דורגה רשת "CW". הרשת הנ"ל ידועה כמאוד ספציפית לגבי הקהל אליו היא מכוונת, ובדיוק כמו בשנים הקודמות היא לא הצליחה למשוך את תשומת הלב של צופים חדשים, אך נמנעה מכישלון מוחץ בעזרת סדרות הקומיקס של DC - "הפלאש" (כ-3 מיליון צופים, מתוכן כמיליון בגילאי 18 עד 49), "החץ"(כ-2 מיליון צופים, מתוכם פחות ממיליון בגילאי 18 עד 49) ו"אגדות המחר" (כ-2 מיליון צופים, מתוכם פחות ממיליון בגילאי 18 עד 49), כשבשנה הבאה תצטרף למועדון גם "סופרגירל". בסך הכל, "CW" לא הוכיחה הצלחה כזו או אחרת אך הצליחה לשמור על עצמה בחיים לשנה נוספת - כ-2 מיליון צופים (ירידה של כ-7 אחוזים מהשנה שעברה), מתוכם כמיליון בגילאי 18 עד 49 (בדיוק כמו בשנה שעברה).

בסך הכל, הייתה זו שנה חלשה מאד לרשתות הטלוויזיה, שהוכיחה אולי יותר מכל את המעבר להזרמת מדיה ("נטפליקס", בעיקר) ולצפייה ישירה (אתרים פירטיים, בעיקר). אז, האם יכול להיות שעידן הטלוויזיה מגיע לקיצו לטובת עידן האינטרנט? ימים יגידו.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.