בת הים הקטנה - סרט לייב-אקשן שלה בדרך אלינו

מאת: נהוראי מבורך כחלון

זוכרים שפעם מישהו אמר "Marvel Can't Failed"? מסתמן כעת כי המשפט הזה תקף גם לדיסני. דיסני עשתה היסטוריה: היא לקחה את הז'אנר השנוא ביותר בהיסטוריה של הקולנוע, ריימיק, והצליחה לעשות ממנו טוב, ואפילו יותר מכך. אחרי שישה סרטים שקיבלנו עד כה, ועוד רבים בדרך, עומדת בקרוב להצטרף למועדון לא אחרת מאשר "בת הים הקטנה".

מגמת הריימיקים של דיסני החלה עוד בשנת 2010 עם "אליס בארץ הפלאות" בבימויו של טים ברטון. מדובר בפתיחה מקרטעת למדי כשמדובר באיכות מפני שהסרט זכה לביקורות שליליות מצד מבקרים ומעורבות מצד מעריצים. מצד שני, הוא עשה את הבלתי ייאמן וגרף בקופות ברחבי העולם סכום נדיר בימים הם, כמיליארד דולרים. והינה היום, כשש שנים לאחר מכן, יוצא לו סרט ההמשך, "אליס מבעד למראה", ששוב לא נראה טוב במיוחד אבל כן צפוי להכניס לחברה סכום יפה.

עברו כמה שנים וב-2014, דיסני הבינה את הסוד הטמון בעיבוד קלסיקות ישנות ואהובות לגרסאות חדשות ומודרניות למסך הגדול, והחליטה לא לבזבז זמן. הפעם היה זה "היפהפייה הנרדמת", סרט יפהפייה לכל הדעות, שעובד לגרסה מודרנית של ימינו אנו. טוב, בערך. את הפוקוס תפסה הפעם המכשפה הרעה, ונשפך עבורנו מעט אור על דמותה ומניעיה. התוצאה הייתה "מליפיסנט", שכנגד כל התחזיות, היה סרט לא רע בכלל, אפילו די מצוין, והוא זכה להצלחה רבה כשגרף ברחבי העולם כ-700 מיליון דולרים.

שנה לאחר מכן, ב-2015, יצא לאקרנים "סינדרלה". בניגוד לקודמיו, הוא לא ניסה לקחת את המקור עליו הוא מבוסס לכיוונים חדשים שימציאו אותו מחדש ויתנו לו גוון אחר, אלא פשוט חזר על כל מה שהמקור עשה, כמעט לגמרי. אז נכון, היו שינויים ויזואליים, כמובן, אבל העלילה עצמה הייתה זהה לזו של המקור. ולמרבה ההפתעה, זה בכלל לא היה רע, אפילו די טוב, וזה הצליח כשגרף בקופות סכום נאה של כחצי מיליארד דולרים.

אלא שזה לא עצר שם ושנה מאוחר יותר, ב-2016, יצא לאקרנים "ספר הג'ונגל". בדיוק כמו "סינדרלה", פרט לשינויים וויזואליים, כמובן, העלילה עצמה חזרה על עצמה והייתה זהה לזו של המקור, כמעט במדויק מסצנה לסצנה. אבל זה לא היה רע, אדרבה - זה היה מעולה. כל כך מעולה, שהסרט הצליח לגרוף תוך חודשיים בלבד כ-800 מיליון דולרים, ולזכות את הבמאי שלו בהחתמה מידית להמשך ולגרום לסרט המתחרה של חברת Warner Bros להידחות.

וכאן, בדיוק בנקודה הזו, דיסני הבינה איזה צ'אנס יש לה. לא צ'אנס לרענן את הקולנוע ולהעניק לצופים את אותה החוויה הישנה בטעם חדש, אלא צ'אנס להרוויח כסף על סרט שכבר נעשה. אבל למי אכפת, במיוחד כשזה כל כך טוב כעת. לאחר התחלה מבוקרת יחסית, אט אט דיסני הכריזה על מגוון סרטים שייזכו לעיבוד מודרני ובהמשך השנה צפוי לצאת "חברי הדרקון אליוט" ובשנה הבאה "היפה והחיה", בנוסף לסרטים רבים אחרים שנמצאים כבר בשלבי פיתוח מתקדמים - "מלפיסינט 2" בכתיבתה של לינדה וולברטון, "קרואלה דה-ויל" בכיכובה של אמה סטון, "מפצח האגוזים" בבימויו של לאסה הלסטרם, "קמט בזמן" בכתיבתה של ג'ניפר לי, המשך ל"מרי פופינס" בבימויו של רוב מרשל, "טינקרבל" בכיכובה של ריס וו'רספון ו"דמבו" בבימויו של טים ברטון.

אל לוח הזמנים הצפוף והמבטיח הזה עומד להצטרף בקרוב כנראה סרט נוסף - "בת הים הקטנה". אולפני יוניברסל כבר מפיקים גרסת לייב-אקשן לסרט, בהתבסס על המעשייה הידועה של אנדרסן, ובכיכובה של קלואי גרייס מורץ, אך כעת גם דיסני מעוניינים בגרסה כזו, בהתבסס על סרטם הידוע משנת 1990. לפי דיווחים ואישורים מגורמים בחברה, מפיקים בכירים בחברה החלו לקדם את הפרויקט וכעת הוא נמצא בשלבי פיתוח מוקדמים.

יהיה מעניין לראות כיצד "בת הים הקטנה" תעובד למסך הגדול, הן בידי יוניברסל והן בידי דיסני, וכל שנותר לנו הוא רק לחכות, ל... מתישהו, כי גם לגרסה הזו וגם לגרסה הזו אין תאריך מוגדר. אבל נחכה ונראה, המתנה מעולם לא הרגה איש. באו רק נקווה שהעיבוד הבא לא יהיה "מלך האריות", כן?
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.