Battlefield 5 - ארבעה משחקים לשחק לפני יציאת המשחק החדש

מאת: לידור אטיאס

Battlefield 5 יוצג באופן רשמי על ידי DICE בשבוע הבא. לקראת כל החשיפות שעתידות לבוא בנושא, וכהכנה למשחק המלא שעוד צפוי להגיע בהמשך השנה הנוכחית, ליקטתי 5 משחקים שמאוד כדאי לשחק לפני שניגשים ל-Battlefield 5 החדיש, כל משחק ומה שעומד מאחוריו.

בראש ובראשונה, לפני שניגשים לשחק משחק, כל עוד אין חיבור עלילתי בין כל משחק ומשחק בסדרה, מאוד רצוי לשחק במשחק אחד טוב קודם בסדרה(אם יש לכם זמן לכולם אז למה לא?). מבחינתי אין דוגמה טובה יותר במקרה הזה מ-Battlefield 3. זהו משחק פורץ דרך ונהדר שיכניס אתכם לאווירת Battlefield וגם ירענן לכם קצת את הזיכרון לגבי צורת הלוחמה במשחק. מבחינת הגרפיקה אתם לא תרגישו הבדל מהותי מהגרפיקה של ימינו ובסך הכל הוא משחק מאוד מהנה שלמרות שהוא נמצא כבר כמה שנים טובות בשוק - הוא עדיין פעיל במיוחד.

לפיכך, בין אם תרצו לשחק בעלילה בסגנון Battlefield ובין אם תרצו לחזור לשחק במולטיפלייר של המשחק לקראת יציאת המשחק החדש, Battlefield 3 הוא הכתובת, ואפילו לא תצטרכו לצלצל בפעמון(אלא אם כן כבר הספקתם להסיר את המשחק מן המחשב).
אלא שנאמר על Battlefield 5 לא פעם שהוא צפוי להיות משחק יריות טקטי לחלוטין. וב-Battlefield 3? יש בו מעט טקטיקה, אבל הוא ברובו ארקיידי. מצד שני, ברור כי לא תקבלו כאן משחק בסגנון של Squad, בו אתם צריכים לשקול כל צעד וצעד ולתכנן את כל ההתקפות הקבוצתיות מראש. מה נמצא בתוואי הזה? Insurgency, שזהו המשחק השני שאני מאוד ממליץ לכם לשחק לפני Battlefield 5.

מדוע ולמה? Insurgency הוא משחק יריות טקטי ומעניין שמשלב בין משחק קבוצתי ליכולת אישית, והוא לא כופה טקטיקה במאת האחוזים, כלומר הוא לא ארקיידי, אבל הוא גם לא טקטי ברמה כזו שאם לא תיישמו טקטיקה מכובדת - לא תצליחו להביס את האוייבים. מעבר לסיבה הזו, אני יכול לומר לכם ש-Insurgency הוא משחק יריות נהדר ופעיל במיוחד, יש לכם אפשרות להשתמש במודים בעזרת Steam Workshop ואתם תהנו ממנו מאוד. מהבחינה הגרפית, אם אתם פריקים של הגרפיקות החדשות ביותר - תצטרכו לרדת בסטנדרט.

אבל שכחנו לגמרי - Battlefield 5 גם צפוי להיות מוגדר בתקופת מלחמת העולם הראשונה. הנשקים שתראו ב-Battlefield 3 וב-Insurgency אפילו לא קרובים לנשקים שאנחנו נראה ב-Battlefield 5. בנוסף, תמיד כיף לדעת עוד על התקופה שבה מוגדר משחק שבו אתם משחקים, מפני שזה מעצים את החוויה, עוזר לעיתים לבחור צד וגם מאפשר לכם להעריך את רמת האותנטיות של המשחק ולהיות קצת יותר חכמים כשאתם מעבירים עליו ביקורת בפני אנשים אחרים.
אלא שאם יש צרכים - צריך למצוא להם פתרונות, ואני לא ויתרתי במאמר הזה על אף אחד מן הצרכים הללו. אתם יכולים להיות בטוחים שאני לא אשלח אתכם לקרוא בויקיפדיה על מלחמת העולם הראשונה, מפני שמבחינתי - אין כמו משחק איכותי שיכניס אתכם לאווירה ואפילו ילמד עליה על קצה המזלג.

ובכן, אם תרצו לנסות נשקים מתקופת מלחמת העולם הראשונה ולחוש את האווירה של המלחמה הזו, האופציה הטובה ביותר עבורכם מבחינתי היא המשחק Verdun. מדובר במשחק יריות טקטיות שמוגדר בתקופת מלחמת העולם הראשונה, והוא אמנם פחות פעיל, אבל עדיין תוכלו למצוא בו בתקופה הקרובה קרבות מהנים במיוחד שיכניסו אתכם למלחמת החפירות שהתרחשה במלחמת העולם הראשונה, וגם תציג לכם מגוון רחב של נשקים מהתקופה, כאלה שחלקם עוד יופיעו ממש כמו שהם ב-Battlefield 5 עצמו(בגרפיקה משופרת וטובה יותר כמובן).
בנוסף, אם אתם רוצים להיכנס לאווירה של מלחמת העולם הראשונה ולקבל טעימה קטנה ממנה לפני שתגיעו ל-Battlefield 5, ייתכן כי משחקי אסטרטגיה בנושא יעשו את העבודה בשבילכם. במקרה הזה אני ממליץ על המוד הקהילתי של Company of Heroes, ששמו הוא The Great War 1918. המוד הזה בא להפוך את Company of Heroes ממשחק אסטרטגיה של מלחמת העולם השנייה למלחמת העולם הראשונה, והוא עושה זאת בהצלחה רבה לדעת מרבית השחקנים ששיחקו בו. הוא לא גורע מהגרפיקה של המשחק, קל לשלוט בו ולשחק במשחק באמצעותו, ומצד שני - הוא הופך את המשחק לכזה של מלחמת העולם הראשונה לכל דבר ועניין, כולל בשדות הקרב, לכן הוא יעשה את העבודה עבורכם.

במה אתם בעצם מתכננים לשחק לפני ש-Battlefield 5 יגיע אלינו? האם המשחקים שאתם תשחקו נמצאים ברשימה? שתפו אותנו ואנחנו נתייחס לכל תגובה.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.