"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" עשוי להרוויח בארה"ב פחות מ"איש הפלדה"

מאת: לידור אטיאס

"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" הוא הדוגמה הטובה ביותר מהשנים האחרונות לאפקט ה"מפה לאוזן". בסוף השבוע הראשון שלו אולמות הקולנוע היו מפוצצים במגוון מעריצים וגיקים שרק רצו לראות את הסרט, ואת המקומות הנותרים תפסו כנראה עוד קצת גיקים וגם קצת צופים קז'ואליים.

וכן, הרווחים היו עצומים בסוף השבוע הראשון והפתיעו את כולם. אבל אז החלו לצוץ ערמות של ביקורות שליליות, כולל אחת שאני כתבתי ממש כאן באתר, והקונצנזוס של מבקרי הקולנוע והצופים הביקורתיים היה שהסרט די גרוע. על מנת לאזן את המשוואה היו את המעריצים שכן נהנו באופן כזה או אחר מהסרט, אבל הם לא ראו את הסרט יותר מ-3 פעמים. ואז הגיע סוף השבוע השני.

בסוף השבוע השני, כידוע לכם, נרשמה ירידה עצומה ברווחים, שעומדת על כ-68%. אחוז שכזה הוא לא נאה ולא יאה לאף סרט והוא מסמן את ה"שקיעה" שלו. כל זה היה כתוצאה של כדור השלג השלילי של הביקורות השליליות. כדור השלג הזה התגלגל ברחבי העולם ואסף את הביקורות השליליות שפשוט הצטברו אחת אחרי השנייה בכמויות אדירות. בסופו של דבר, כל זה התרכז לכדי ציון ממוצע של בערך 30 שמופיע קבל עם ועדה באתר Rotten Tomatoes.

לאן בעצם כל זה מוביל? זה מוביל לכך ש"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", בסופו של דבר, נמצא על הדרך הבטוחה לרווחים נחותים מאלה של הסרט השנוי במחלוקת "איש הפלדה". ברור שכן היו צופים שהתחברו לקונספט, אך זו בטוח לא נקודת זכות לסרט. מה שבעצם קורה זה שבצפון אמריקה הרוויח הסרט עד כה כ-273 מיליון דולר. לפי הערכות שונות ברחבי העולם, הסכום הזה כנראה לא יעלה עוד יותר מידי ויסתכם כנראה ב-278 מיליון דולר לכל היותר, סכום שקטן מ-290 מיליון הדולר של "איש הפלדה".

ובכל זאת - Warner Bros רוצה לשדר עסקים כרגיל והכריזה על שני סרטים נוספים ליקום ה-DC המורחב שיצאו בשנת 2020, אך ברור שכבר כעת עם "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" היקום הזה חטף מכה קשה ולא ברור מה תהיה מידת העניין של צופים בסרטים העתידיים של היקום הזה.

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.