דדפול - סיקור נטול ספויילרים לשובר הקופות של השנה

מאת: לידור אטיאס

דדפול. הבטיחו לנו סרט נהדר ומצחיק, עם נגיעות רומנטיות והרבה אקשן, וגם דמות ראשית - דדפול, כזה שיהיה חד, מצחיק, שנון, סוטה וגם רומנטי פה ושם. למען האמת - הבטיחו וקיימו. רוצים להבין למה? אתם מוזמנים לקרוא את הביקורת נטולת הספויילרים שלי.

העלילה

בראש ובראשונה אני אתחיל מלדבר על העלילה, שוב, מבלי לגלוש לפרטים ספציפיים. הסרט מגולל את סיפורו של ווייד וילסון, בחור צעיר ונאה שכל עולמו מתהפך כשנודע לו שבגופו סרטן בשלב מתקדם. נואש לנסות להציל את חייו הוא מנסה את שיטת הטיפול האלטרנטיבית של בחור בעל זהות לא ידועה, אך לאחר שווייד מגלה מה באמת עומד מאחורי העניין הוא לא חושב פעמיים ומאמץ את דמותו של דדפול במטרה לתפוס ולהרוג את מי שניסה וכמעט הצליח להרוס את חייו.
אני בהחלט חושב שהעלילה עוברת בסרט כמו שצריך תוך שילוב די מושלם בין ההומור של הסרט, יכולות המשחק של כלל השחקנים, האפקטים כיאה לסרטי גיבורי על, הסאונד ולמעשה כל מרכיב חיוני שאפשר לחשוב עליו. מה שיפה באופן שבו העלילה מועברת בסרט הוא שאין קטעים מיותרים. הרבה מאוד מן הסרטים שיוצאים היום מרגישים בהרבה מאוד נקודות מעייפים ומטישים, פשוט בגלל שהם לא נוגעים בנקודה ומנסים להאריך את הסרט בכח. פה זה לא המצב - נבנתה עלילה, היו צילומים ובסופו של דבר אין קטעים מיותרים שגורמים לצופה לאבד את זה ובד בבד הסרט הוא באורך מושלם - לא ארוך מידי ולא קצר מידי.

ההומור

יש משהו אחד שהרבה מאוד אנשים עשויים לפספס מתוך אהבה עיוורת - הייפ זה דבר נחמד אבל כבודו במקומו מונח, ובסופו של דבר - ההומור בסרט הוא מאוד רדוד ברובו. אם צפיתם בטריילרים וראיתם כמה בדיחות שמופיעות בהם - נהדר, אתם מבינים עכשיו בדיוק מה סוג ההומור בסרט. המבוא לכל העניין מתרחש כבר בכתוביות הפתיחה שם קורה דבר מאוד מעניין שאשאיר לכם לראות כשתגיעו לסרט.
תופעת הלוואי של העניין הזה היא או אכזבה קשה מאיכות הסרט - שכן יתכן שמעריצים פספסו את העניין הזה ובכל זאת לא ממש מתחברים לסוג ההומור הזה, אך מי שכן מתחבר לזה - יזכה להנאה צרופה ולכיף לא נורמלי.

המשחק

ריאן ריינולדס הגיע לשחק בדדפול קצת אחרי שהוטלה עליו המשימה לנסות להפיח מעט רוח חיים בתסריט הבינוני מאוד של הסרט מה שקורה במיסיסיפי. בפועל הוא הצליח במידה מסויימת, אבל הפעם, בדדפול, הוא באמת בשיא. ריאן ריינולדס פשוט פורח מתחת לחליפה האדומה של דדפול ומספק כמה רגעים בלתי נשכחים לחובבי קומיקס וקולנוע, בעיקר בתחום הקומדיה. הדמות מתאימה לו באופן פשוט מושלם ואני חושב שהליהוק הזה באמת במקום ולא סתם הוא הצהיר כי הוא מעוניין לשחק את דדפול עד סוף ימי חייו.
אבל לא רק ריינולדס היה על הסט. מגוון השחקנים שכיכבו לצידו עשו גם כן עבודה מצוינת וסייעו מאוד להעברת הרעיון, גם באינטראקציה שלהם בינם לבין עצמם וגם באינטראקציה שלהם עם דדפול/ווייד וילסון. מהחברה החביבה שלו ונסה, אותה משחק מורנה בקארין, ועד לקולוסוס, המוטאנט המאיים והדי מוסרי בסופו של דבר, אותו מדבב סטפן קפיצ'יק.

אין ספק שאיכות המשחק בסרט סייעה להעברת הרעיון ולהצלחת הסרט שרק תלך ותתגבר עם הזמן.

הגבלת הגיל

הגבלת הגיל הייתה שונה ממדינה למדינה אבל הרעיון היה דומה - סרט ללא צנזורה וללא העלמת פרטים כאלו ואחרים. בסופו של דבר ההחלטה לקבוע את הגבלת הגיל של הסרט כדי גבוהה עשתה לו רק טוב - כשבאים לעשות סרט תמיד יהיו אילוצים, החל מתוכן שיווקי ועד לבעיות כאלה ואחרות במהלך הצילומים. לכן כל אילוץ נוסף עשוי לעשות נזק ובמיוחד סוג כזה של אילוץ - כזה שפוגע בסרט ומטשטש את הרעיון המקורי שהוא בא להעביר. כן, ברוטאליות ומיניות הן חלק מרשימה של תכונות שמוגדרות כבעייתיות, אך גם כאלה שבסופו של דבר צריכות לבוא לידי ביטוי בסרט, על מנת שכל הרעיון הכללי יבוא לידי ביטוי. ברגע שהסרט הוגדר לגילאים די גבוהים התאפשר להשאיר הרבה מאוד תוכן שהוא בעל אופי מיני או אלים מאוד ואני חייב להודות - אסור שילדים יראו את הדבר הזה וכל הורה אחראי לא יאפשר לילד שלו לראות את זה משום שהאופי הזה שהסרט נושא מוצג ומודגש לאורך רוב הסרט ואין לאן לברוח.

סרטי גיבורי על אחרים

הדבר אולי הכי מעניין בסרט הזה זה שהוא פשוט לא ממש דומה לשום סרט גיבורי על אחר שיצא בשנים האחרונות ואולי אפילו בכלל. כידוע לכם - לדדפול אין כל יכולת לרחף, אין לו כלי נשק מיוחדים מידי וגם אין לו טכנולוגיות לא מהעולם הזה. הסרט הזה הוא ההוכחה שגם בלי תדירות פיצוצים של אחת לכמה דקות - אפשר לעשות סרטי גיבורי על מעולים. אנשי ההפקה במקרה הזה לקחו את הדמות של דדפול ופשוט עשו ממנו זהב טהור, הוא עוד יהפוך לנכס משמעותי ביותר ל-FOX כבר בעתיד הנראה לעין.
לסיכום - דדפול הוא סרט נהדר, בעל אופי מיני ואלים מאוד שמתאים לגילאי 16 ומעלה, אולי אפילו יותר מזה, הוא כזה שמפוצץ ברפרנסים(קצת כמו לגלוש באתר שמורכב כולו מפרסומות מצחיקות), יש בו משחק נהדר, הומור חד ורדוד, ולמרות שהוא לא סרט גיבור על קלאסי הוא יהפוך לשובר קופות במהרה ולנכס בעל ערך רב, במיוחד כשלמעריצים תהיה אינדיקציה לגבי הסרט ולאחר שהוא יצבור לו מעריצים נוספים על פני אלה שהתאכזבו.

זה היה הסיקור שלי - אם יש לכם משהו להגיד לי, אתם מוזמנים לשתף אותי בתגובות ואני מבטיח להתייחס, אבל עד אז - צ'ימיצ'אנגה!

ציון סופי: 9 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.