אז, מה עומד מאחורי הדחייה של "אקס-מן: הפניקס האפלה" ו"המוטנטים החדשים"?

דווקא כשהעתיד החל להיראות מזהיר עבור היקום הקולנועי של האקס-מן, היוצרות החליטו להתהפך ולשנות לחלוטין את כללי המשחק. אף על פי התכניות הגדולות, דרכה של המפיצה החלה להיתקל באחרונה בעוד ועוד מכשולים. והפלא זה פלא, לא בגזרת "גמביט". לאחר הסנסציה סביב צילומי ההשלמה של "דדפול 2", כעת הגיעה סערה חדשה עם דחייתם של אקס-מן: הפניקס האפלה" ו"המוטנטים החדשים". אז, מה בדיוק קורה שם?!
תוצאת תמונה עבור ‪X-men dark phoenix new mutants‬‏
את ענן המסתורין הרחב הפיג האתר "Collider", שטרח לעדכן את קוראיו בנסיבות שהובילו לדחיות המצערות.

תחילה, "אקס-מן: הפניקס האפלה". כזכור, הסרט היה אמור לצאת לאקרנים כבר ב-2 בנובמבר, אך כעת הוא נדחה בכארבעה חודשים ל-14 בפברואר 2019. דחייה זו עוררה תהיות רבות, שכן בפרויקט זה ההפקה דווקא התקדמה כהלכה ולא נתקלה בבעיות כלשהן. וגם עכשיו לא נעמדים מכשולים כלשהם, בערך. כמו בכל הפקה של סרט בסדר גודל שכזה, יש צורך בביצוע צילומי השלמה. עם זאת, לוחות הזמנים של צוות השחקנים מתנגשים זה בזה בעקבות עיסוקיהם בפרויקטים אחרים. לאחר סבב ארוך של בדיקות, נמצא חלון פנוי רק באוגוסט. על כן, על מנת להספיק לסיים את שלב הפוסט-פרודקשן כראוי נדרשה דחייה מסוימת.

לסרט, אגב, כבר נעשתה הקרנת מבחן בפני קהל, והתגובות כלפי התוצר הזמני היו חיוביות במיוחד. ובכלל, השיח סביב "אקס-מן: הפניקס האפלה" חיובי במיוחד. צוות השחקנים וגורמים המעורבים בהפקה משבחים ללא הרף את סיימון קינברג, שזו עבודת הבימוי הראשונה שלו, והציפיות גבוהות במיוחד לקראת העתיד לבוא. ובכל אופן, במקרה זה אין צורך בחשש ובדאגה עבור הסרט.

דווקא בענייני "המוטנטים החדשים", שהיה אמור לזכות בהצלחה כבירה הן אצל המבקרים והן אצל הקהל, יש צורך בחשש ובדאגה. כזכור, הסרט היה אמור לצאת לאקרנים כבר ב-13 באפריל אך אחר כך נדחה בכחצי שנה ל-22 בפברואר 2019, וכעת הוא נדחה בכחצי שנה נוספת ל-2 באוגוסט. שם, העניינים מורכבים משל "אקס-מן: הפניקס האפלה".

כבר בדחייה הקודמת, שנעשתה לפני כחודשיים בלבד, נחשף כי הסיבה לכך היא הצורך בביצועם של צילומי השלמה נרחבים ועריכה מחודשת של חלקים רבים. לאחר הקרנת מבחן בפני קהל, שזכתה לביקורות חיוביות אם כי סבירות בלבד ("tested well but not great"), המפיצה החליטה כי ברצונה להפוך את הסרט למפחיד יותר, ואף היא מעוניינת בהוספתה של דמות חדשה לסרט. וכעת, הבמאי ג'וש בון הציג בפני המפיצה גרסה חדשה של הסרט, אך נאלץ להיתקל בחוסר שביעות רצון ובחילוקי דעות יצירתיים. לאחר סכסוך ארוך במיוחד, הוחלט לשכתב את התסריט ולהוסיף אליו לא פחות משתי דמויות חדשות ולצאת לצילומים מחדש של מרבית הסרט.

היחסים בין בון למפיצה, כך מדווח, לא טובים במיוחד, ובין שני הצדדים נוצר שבר שספק אם יהיה ניתן לאחות אותו. ובכל זאת, הצילומים כבר נקבעו לאמצע השנה. את התוכן אותו כבר ראינו בטריילר מהשנה שעברה, כנראה לא נראה בתוצר המוגמר. אם נזכה לראות תוצר מוגמר, כן?

וכבדרך אגב, מה עם "גמביט"? שום דבר חדש, כצפוי. המפיצה עוד טרם הצליחה למצוא במאי לסרט, וזאת למרות שההפקה כבר תוקצבה וניתן אור ירוק. נכון לעכשיו, ארבעה סרטים עתידים בזיכיון עתידים לצאת לאקרנים במהלך 2019 - "אקס-מן: הפניקס האפלה" בפברואר, "גמביט" ביוני, "המוטנטים החדשים" באוגוסט ואחד נוסף שטרם נחשף בנובמבר. הימור קל? "גמביט" ירד מהרשימה, והסרט הנוסף הוא "אקס-פורס". וספק אם אחד מהם אי פעם יקרה, כמובן.

לחדשות נוספות, עקבו אחרינו בפייסבוק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.